koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Wrocławianka roku GalaCO JEST GRANE - listopad 2024 - nr 365
zmodyfikowano  8 miesięcy temu  »  

AskAPP

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 10 255 wyświetleń od 14 marca 2024
  • 27 kwietnia 2024, sobota
    » 19:00
  • 26 kwietnia 2024, piątek
    » 19:00
  • 25 kwietnia 2024, czwartek
    » 19:00
  • 24 kwietnia 2024, środa
    » 19:00

Reżyseria: Robert Traczyk
Scenografia, kostiumy, wideo: Marta Czujowska
Muzyka: Miłosz Majchrzak
Asystent reżysera: Bartosz Jędraś

Zdjęcia wykorzystane w spektaklu:
Wojciech Chrubasik

Obsada: Aleksandra Kołtuniak, Daniel Zawada, Wojciech Zygmunt

Upowszechnienie technologii informacyjnych oraz pandemia COVID19 sprawiła, że coraz więcej spraw jesteśmy w stanie załatwić za pośrednictwem aplikacji. Dziś masowo zamawiamy przez nie taksówki i posiłki. Na wirtualnym odpowiedniku placu przed fabryką na którym przed stu laty wychodził pośrednik i wśród dziesiątków chętnych do pracy wybierał sobie codziennie pojedynczych pracowników w takt zmieniających się warunków rynkowych możemy znaleźć także hydraulika, tłumacza czy osobistego lokaja lub asystenta.

Czy klikając przycisk w aplikacji myślimy o tym, że po drugiej stronie są ludzie? Nierzadko uchodźcy czy imigranci. Osoby te pracują dla aplikacji, algorytmu. Nie znają swoich prawdziwych pracodawców. Działają na obrzeżach systemu.

Siła wielkich korporacji, które stoją za tymi aplikacjami, polega na ich zasięgu oraz niemożności wprowadzenia ograniczeń. Wszelkie próby wprowadzenia regulacji szybko są obchodzone poprzez, wyrastających jak grzyby po deszczu, pośredników oraz samych technologicznych gigantów.

Spektakl powstał na podstawie wielu wywiadów z kurierami rowerowymi, taksówkarzami oraz sexworkerkami. To niezwykłe spojrzenie na pracowniczo-wirtualną rzeczywistość opowiedziane przez ludzi, którzy ją naprawdę znają.

Jest to wyzwolenie się od opresyjnych, lokalnych przepisów utrudniającym zarabianie pieniędzy, a może naruszenie wypracowanej umowy społecznej? Wchodzimy w cyberpunk czy cyberfeudalizm?

W spektaklu występują sceny przemocy, związane z pracą seksualną oraz używaniem środków psychoaktywnych.

Spektakl współfinansowany przez Narodowe Centrum Kultury w ramach programu „Młoda Polska”.

autor:
zmodyfikowano  8 miesięcy temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ