koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
KLIMT Wrocław
zmodyfikowano  7 miesięcy temu  »  

"TRZECIA CZĘŚĆ NOCY". KRÓTKA HISTORIA POLSKIEGO KINA W KINIE DCF

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 1 310 wyświetleń od 22 maja 2024
  • 27 czerwca 2024, czwartek
    » 18:00

reż. Andrzej Żuławski | 1971 | 103’

Kontynuacja przeglądu pod hasłem „twórcy osobni” zawiera wybitne polskie dzieła stworzone przez filmowców, którzy nie wpisywali się w wiodące nurty. W czerwcowym programie projekcja pełnometrażowego debiutu Andrzeja Żuławskiego z 1971 roku. „Trzecia część nocy” to film kontrowersyjny, oryginalny i doceniony przez krytykę. Po tym jak cała rodzina Michała ginie z rąk Niemców, ten decyduje się wcielić do lwowskiego ruchu partyzantów. Podczas ucieczki trafia do mieszkania rodzącej kobiety i postanawia objąć ją opieką.

Po sukcesie pierwszej edycji „Krótkiej historii polskiego kina” czas na część drugą. Zapraszamy na „Krótką historię polskiego kina część II.: twórcy osobni”. Każdy film z cyklu wyświetlany będzie z angielskimi napisami

Kontynuacja przeglądu zawiera wybitne dzieła stworzone przez twórców, którzy nie wpisywali się w wiodące nurty, często stronili od grup twórczych czy formacji artystycznych. Byli swoistymi wolnymi elektronami, których filmy posiadały pewien osobisty sznyt. Były nie do pomylenia z dziełami kogokolwiek innego, autorskie, osobne. Tacy twórcy i twórczynie, często działający na marginesie i podążający własnymi ścieżkami, po latach zyskiwali status wizjonerów. I faktycznie pchali polskie kino na nowe, niezbadane ścieżki. Ich filmy, mimo, że często nie dające się prosto zaszufladkować, nieoczywiste i zaskakujące, nadal olśniewają świeżością formy i prawdziwie autorskim wymiarem. W przeglądzie znalazły się zarówno odważne eksperymenty formalne jak i nieoczywiste filmy gatunkowe. Dzieła kultowe i zapomniane arcydzieła. Ale przede wszystkim filmy, które, także dzięki wspaniałej cyfrowej rekonstrukcji, nadają się idealnie do ponownego odkrycia w kinach.

zmodyfikowano  7 miesięcy temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ