koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
ARTYSTA bez granicCO JEST GRANE - grudzień 2024 - nr 366FABLABYTeatr Dialogu BukwarADENTTpL repertuarCIMAAM Konferencja
zmodyfikowano  10 godzin temu

Ósmy dzień tygodnia

CO BYŁO GRANE » CO jest GRANE » 208 wyświetleń od 12 października 2024

Wrocław » nie podano » NA MAPIE

reżyseria ERYCZE HERBUT (AST Wrocław)

adaptacja i dramaturgia KLAUDIA GĘBSKA (AST Kraków) scenografia, kostiumy i reżyseria światła KACPER ŁYSZCZARZ (ASP) muzyka SZYMON WANTUŁA (AM) media i wideo IGA ELERTOWICZ (ASP) inspicjent EWA WILK sufler MAGDALENA KABATA

opieka ze strony AM MARCIN RUPOCIŃSKI opieka ze strony ASP MARIANNA LISIECKA-SYSKA i ZACHARIASZ JĘDRZEJCZYK opieka ze strony AST HUBERT SULIMA

występują: Aga SOFIA GRZYBACZ (AST) Pietrek MICHAŁ SKIBA (AST) Grzegorz MICHAŁ ŁUKASIK (AST) Matka MAGDALENA RÓŻAŃSKA Ojciec ANDRZEJ OLEJNIK Zawadzki MATEUSZ GUZOWSKI (AST) Facet/Roman ERNEST NITA Marysia ANASTAZJA KOWALSKA (AST; rola na filmie)

W 2024 roku w ramach współpracy Teatru Polskiego we Wrocławiu z trzema artystycznymi uczelniami wyższymi: Akademią Sztuk Teatralnych im. S. Wyspiańskiego w Krakowie Filią we Wrocławiu, Akademią Muzyczną im. K. Lipińskiego we Wrocławiu oraz Akademią Sztuk Pięknych im. E. Gepperta we Wrocławiu, powstanie realizacja oparta na opowiadaniu Ósmy dzień tygodnia Marka Hłaski – jednego z patronów roku 2024 – pisarza niepokornego, zbuntowanego, określanego „młodym gniewnym demaskatorem PRL-owskiej rzeczywistości”. Problematyka inscenizowanego utworu skupia się wokół braku intymnej przestrzeni, z jaką borykają się młodzi ludzie po okresie wojny oraz na ich stłamszonych relacjach uczuciowych, pragnieniach cielesnych, poczuciu niezrozumienia, bezradności, tęsknocie do lepszego świata. Opowiadanie stanowi płodny grunt do współczesnej interpretacji scenicznej przeprowadzonej przez studentów pod opieką doświadczonych pedagogów i we współpracy z aktorami Teatru Polskiego. W spektaklu problem toksyczności relacji rodzinnych, dziedziczenia zachowań, światopoglądów i traum, jak i walka o dominację i bycie widocznym w rodzinnej hierarchii ukazane zostaną w perspektywie plemienności i trybalizacji. „Współczesne plemię” determinowane jest przez fizyczne potrzeby zapewnienia bezpieczeństwa i prokreacji, które zostały „oswojone” przez tradycję i religię oraz zasady funkcjonowania w społeczeństwie. Czasami jednak wbrew racjonalności instynkty ujawniają się, zaburzając ugruntowany społecznie i kulturowo porządek – momenty ich dominacji zostaną ukazane w spektaklu. Główną osią inscenizacji będzie artystyczne przepracowanie zagadnień seksualności, romantycznych relacji oraz problemu dziewictwa. Tytuł utworu jest symboliczny: oznacza oczekiwanie na wyrwanie się z opresyjności relacji rodzinnych, traum cielesnych, przygniatającej tandety i degrengolady codzienności – co się wydarza, kiedy ósmy dzień tygodnia jednak nadchodzi?

licencjodawcy – Agnieszka Czyżewska, Małgorzata Wolf

  1. premiera Teatru Polskiego we Wrocławiu

Projekt realizowany we współpracy: Teatru Polskiego we Wrocławiu, Akademii Sztuk Teatralnych im. St. Wyspiańskiego w Krakowie Filii we Wrocławiu, Akademii Muzycznej im. K. Lipińskiego we Wrocławiu oraz Akademii Sztuk Pięknych im. E. Gepperta we Wrocławiu

zmodyfikowano  10 godzin temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ