koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - listopad 2024 - nr 365Wrocławianka roku Gala
zmodyfikowano  12 lat temu

BILLY HARPER QUINTET

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 1 894 wyświetleń od 1 stycznia 2007
  • 25 kwietnia 2004, niedziela
    » 19:00

oraz CHÓR POLITECHNIKI SZCZECIŃSKIEJ

Billy Harper - sax Piotr Wojtasik - trąbka Francesca Tanksley- piano Clarence Seay - bass Newman Taylor Baker - drums Chór Politechniki Szczecińskiej

Billy Harper (USA) - jest jednym z najlepszych współcześnie żyjących saksofonistów tenorowych. To żywiołowy jazzman, czerpiący swój styl i ekspresje z muzyki negro-amerykańskiej, a przede wszystkim ze spirituals i bluesa. Saksofonista pozostający pod znacznym wpływem Sonny Rollinsa i Kenny Dorhama. Zafascynowany od najmłodszych lat mocnym lirycznym brzmieniem, odnajdywał się (np. w czasie studiów w North Texas State College) nie tylko jako ciekawy, ekspresyjny saksofonista, ale także niezły wokalista. W połowie lat 60. Harper nawiązał współpracę z Gilem Evansem i przez wiele sezonów był solistą-saksofonistą jego słynnej Orkiestry. Harper szczególnie mocno cenił sobie granie w większych grupach jazzowych; uczył się sztuki aranżacji, precyzji, zgrania, budowania brzmienia i nastroju. Na początku lat 70. nauczycielami młodego saksofonisty byli giganci jazzu oraz ich słynne zespoły: Art Blakey & The Jazz Messengers, zespoły Elvina Jonesa, Maxa Roacha, Lee Morgana, big-band Thada Jonesa i Mela Lewisa. Dopiero w 1973 r. Harper zdecydował się założyć własny zespół: Sekstet Billy Harpera stał się jednym z pierwszych zespołów eksponujących new black tradition, specyficznie pojmowaną rolę czarnych Amerykanów w muzyce i sztuce. Niebawem Harper stał się popularnym, obok Art Ensemble Of Chicago, Sama Riversa i Anthony'ego Braxtona, mentorem afrykanizmu w jazzie oraz sztandarowym artystą nowojorskiej sceny loftowej. Saksofonista pozostał wierny muzyce jazz-loftowej, cieszy się bardzo dużym uznaniem u krytyków i prestiżem wśród jazzmanów.

Wybrana dyskografia: Gil Evans (1969; z Gil Evans Orchestra) Consummation (1970; z Thad Jones-Mel Lewis Orchestra) Capra-Black (1973) Black Saint (1975) Soran-Bushi (1977) Live in Tokyo (1997; z Maxem Roachem) Billy Harper Quintet In Europe (1979) Destiny Is Yours (1989) Live On Tour In The Far East (1991) Somalia (1996)

rezerwacja biletów: tel. 609 020 071, 344 91 81, info@jazzoffice.com.pl sprzedaż biletów: od 1 kwietnia (Express Jazz Club ul. Ruska 34,Wrocław, EMPiK, OKiS)

zmodyfikowano  12 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ