koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
KLIMT Wrocław
zmodyfikowano  12 lat temu  »  

Miasto – odcienie obcości

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 20 419 wyświetleń od 2 marca 2007

Anreas Rost i Ulrich Wüst

Zapraszamy na wystawę fotografii „Miasto – odcienie obcości”, której autorami są niemieccy artyści - Anreas Rost i Ulrich Wüst. Wernisaż odbędzie się 8 marca 2007 r. o godz. 18.00 w Dolnosląskim Centrum Fotografii „Domek Romański” (pl. bpa Nankiera 8). Wystawa zorganizowana w ramach Dolnośląskiego Festiwalu Artystycznego, prezentuje prace pochodzące z najciekawszych, najbardziej reprezentatywnych serii fotograficznych obu autorów. Dla obu podstawowym tematem i najważniejszą przestrzenią, której dotyczą ich prace, jest przestrzeń współczesnego wielkiego miasta. Każdy z nich przygląda się jej jednak z nieco innej perspektywy, ujawniając przy tym odmienne oblicze miasta. Ich artystyczne dokonania, docenione zarówno przez krytykę jak i widzów, stanowią ważny element we współczesnej fotografii niemieckiej. Ekspozycje będzie można oglądać do końca miesiąca.

Andreas Rost urodził się w 1966 r. w Weimarze. W latach 1988-93 studiował fotografię w Lipsku w Hochschule für Grafik und Buchkunst (w pracowniach Evelyn Richter i Arno Fischera), dyplom pod kierunkiem prof. Tiny Bary. Otrzymał wiele nagród i stypendiów artystycznych (m.in. Aenne-Biermann- Preis, 1995). Jego prace były prezentowane na licznych wystawach indywidualnych i zbiorowych. Mieszka i pracuje w Berlinie. Głównym tematem twórczości A. Rosta są wielkie miasta i ich mieszkańcy. Fotografik stosuje tradycyjne metody pracy: odbitki na papierze barytowym, fotografia czarno- biała. Jak pisze M. Śnieciński kurator wystawy: „Wielkomiejska sceneria jest jednak tylko wielką kulisą, scenografią, w której artysta penetruje jeszcze jedną sferę, która w ostatecznym rozrachunku jest chyba dla jego fotografii ważniejsza. Stawia on mianowicie pytania o zasadność stereotypowych podziałów wewnątrz fotografii, kwestionuje obiegowe wyobrażenia na temat czystości gatunkowej, sprawdzając, gdzie kończy się dokument a gdzie zaczyna sztuka. To bowiem, co w pierwszym momencie skłonni bylibyśmy widzieć jako fotografię dokumentalną czy reportażową, już po chwili objawia nam nieco inne oblicze. W przeciwieństwie do dokumentalistów, historie, które chce nam opowiedzieć, stworzył, zanim wyszedł na ulicę”.

Ulrich Wüst urodził się w 1949 r. w Magdeburgu. W latach 1967-72 studiował w Weimarze w Hochschule für Architektur und Bauwesen. Otrzymał wiele nagród i stypendiów artystycznych (m.in. Helen-Abbott-Preis, 2000). Jego prace były prezentowane na licznych wystawach indywidualnych i zbiorowych. Mieszka i pracuje w Berlinie. O twórczości fotografika pisze M. Śnieciński: „Wśród wielu różnych sposobów fotograficznego opowiadania o mieście lub o miastach i żyjących w nim ludziach osobne miejsce zajmują konsekwentne i wyrafinowane formalnie, a zarazem bardzo dotkliwe w swej bezkompromisowości obrazy niemieckiego artysty Ulricha Wüsta (ur. 1949 r.)”. Artysta podejmuje ten temat w kolejnych etapach swojej twórczości. W cyklu „Obrazy miasta”(1980-1983), artysta uwiecznia w sposób zdystansowany i chłodny bezludne miejskie przestrzenie, seria „Notatki” (1984-1985), jest swoistego rodzaju zapisem ludzkiego życia w „miejskiej dżungli”, natomiast ostatni projekt „Morgenstrasse. Magdeburg 1998-2000”- „Opowiada o spotkaniu z miastem, w którym z trudem rozpoznaje miejsce swego dzieciństwa i (...) prawie już nie umie przypomnieć sobie dawnej, łączącej go z nim zażyłości”. (M. Śnieciński).

autor:
zmodyfikowano  12 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ