koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Wrocławianka roku GalaCO JEST GRANE - listopad 2024 - nr 365
zmodyfikowano  12 lat temu  »  

III FESTIWAL MUZYKI FILMOWEJ

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 18 098 wyświetleń od 21 czerwca 2007
  • 21 czerwca 2007, czwartek
    » 19:00

21 – 24 CZERWCA 2007Trio: Herdzin/Bogdanowicz/BiskupskiKwartet Prima Vista

kup bilet

SALA KONCERTOWA FILHARMONII
21 czerwca 2007 – czwartek, godz. 19.00

  • **Trio Herdzin
  • Bogdanowicz / Biskupski
  • Kwartet Prima Vista**

Tematy z seriali:

  • Andrzej Kurylewicz (1932-2007) – Lalka
  • Wojciech Kilar (1932) – Czterej Pancerni i Pies
  • Andrzej Kurylewicz – Polskie Drogi
  • Seweryn Krajewski (1947) – Jan Serce
  • Adam Sławiński (1935) – Chłopi
  • Włodzimierz Korcz (1943) – 07 Zgłoś się
  • Jerzy Matuszkiewicz (1928) – Czterdziestolatek
  • Jerzy Matuszkiewicz – Stawka większa niż życie
  • Jerzy Matuszkiewicz – Podróż za jeden uśmiech
  • Wojciech Kilar – Przygody Pana Michała
  • Jerzy Matuszkiewicz – Wojna Domowa

Trio Herdzin / Bogdanowicz / Biskupski
postawiło sobie za cel wykonywanie wyłącznie muzyki polskiej. Amerykańscy jazzmani sprawili, że popularne piosenki stały się nieśmiertelne. Chcemy uczynić to samo z utworami naszych kompozytorów. Pragniemy zwrócić uwagę polskiej publiczności na często niedoceniane perły naszej kultury.

Program koncertu to opracowania utworów pochodzących z najsłynniejszych, kultowych już dzisiaj polskich seriali (Lalka, Czterej Pancerni i Pies, Polskie Drogi, Jan Serce, Chłopi, 07 Zgłoś Się, Czterdziestolatek, Stawka Większa Niż Życie, Podróż Za Jeden Uśmiech, Przygody Pana Michała, Wojna Domowa). Stylistyka tria daleka jest od pastiszu, często stosowanego przy podobnych próbach.

Tematy zaprezentowane są w komunikatywny, aczkolwiek bardzo kreatywny sposób, charakterystyczny dla stylu pisania K. Herdzina - jest on bowiem autorem wszystkich aranżacji. Każdy utwór oparty jest na nowym i świeżym pomyśle aranżacyjno – wykonawczym, co nadaje całości intrygujący i czasem zaskakujący charakter.

Dzięki ogromnej popularności wykonywanych utworów oraz wysokiemu poziomowi instrumentalistów trio wszędzie przyjmowane jest wręcz entuzjastycznie.

Zespół występował na Festiwalu Filmowym w Kazimierzu Dolnym, w Tarnowie, na Festiwalu Filmów Fabularnych w Gdyni, Festiwalu Gwiazd w Międzyzdrojach; koncertuje zarówno w klubach jazzowych jak i w filharmoniach z towarzyszeniem orkiestry smyczkowej.

W styczniu 1999 ukazała się, wydana przez firmę Confiteor płyta CD „Seriale, seriale” z tym właśnie programem.

"...Muzyka, która nie udaje niczego. Nie jest „zamiast". Jest sobą. W świecie ersatzów wzbudza podziw, że można jeszcze normalnie, po ludzku, grać, przeżywać, smakować..."

/Paweł Sztompke; miesięcznik FILM luty '99/

„Jazzowe wersje filmowych tematów zaproponowane przez Herdzina dowodzą dwóch przynajmniej rzeczy. Po pierwsze, po raz kolejny okazuje się, że jazz jako określona konwencja wykonywania muzyki, jest w stanie " przerobić " niemal każdy materiał, po drugie, iż muzyka w polskich serialach była jednak na bardzo wysokim poziomie. Zastosowane są tu elementy różnych stylistyk muzycznych i wykonawczych, które najpełniej eksponują walory oryginałów (musze przyznać, że niektóre „duplikaty" Herdzina bardziej do mnie przemawiają niż wersje pierwotne). Mamy tu więc i swing, i Garnera, jazzową balladę, sambę i wreszcie muzykę bardzo klimatyczną spod znaku Evansa i Jarretta. Wszystkie interpretacje tria Herdzina imponują dojrzałością, dobrym smakiem i solidną znajomością jazzowego rzemiosła.”

/Bogdan Chmura; Jazz Forum czerwiec ‘99/

Krzysztof Herdzin
pianista, kompozytor, aranżer, dyrygent, producent płytowy.

Jest jednym z nielicznych artystów w naszym kraju z sukcesem uprawiających muzykę klasyczną, jazz i pop, a także jednym z najbardziej obecnie cenionych i poszukiwanych aranżerów orkiestrowych i big-bandowych. Absolwent bydgoskiej AM (1993) w klasie fortepianu Katarzyny Popowej-Zydroń, laureat Międzynarodowego Konkursu Improwizacji Jazzowej w Katowicach, Jazz Juniors 1989, „Klucza do Kariery” Pomorskiej Jesieni Jazzowej 1990, posiadacz czterech Złotych Płyt dla aranżera („Intymnie” Ryszarda Rynkowskiego, „Ladies”, „Sentiments” Ewy Małas Godlewskiej, „ID” Anny Marii Jopek).

Nagrał prawie 100 CD, w tym sześć autorskich: ”Chopin”, „Being Confused”, „Seriale, seriale”, „Almost After”, „Dancing Flowers”, „Live in Tygmont”.

W latach 1997-2001 grał w zespole Zbigniewa Namysłowskiego. Pracował prawie ze wszystkimi liczącymi się w Polsce gwiazdami ze świata piosenki i jazzu, koncertował w Kanadzie, USA, Meksyku oraz prawie wszystkich krajach Europy.

Współpracował jako pianista i aranżer przy Festiwalach Piosenki w Opolu i Sopocie, był szefem muzycznym programów telewizyjnych: „Tata Show” w TVP 1, III Edycji programu „Idol”, „Jak Oni Śpiewają” w TV Polsat, „MC2 Maszyna Czasu Manna i Materny” oraz „MaMa” w TVP 2; był kierownikiem muzycznym musicalu „Pięciu Braci Moe” w Teatrze Roma w Warszawie, dyrygentem orkiestr i szefem artystycznym galowych koncertów telewizyjnych i prestiżowych widowisk plenerowych.

Skomponował muzykę do filmu Marcina Pieczonki „Kilka Fotografii”, zorkiestrował muzykę J. Stokłosy do musicali „Piotruś Pan” i „Romeoi Julia”, muzykę Jana A. P. Kaczmarka do filmów „Finding Neverland” (Oscar 2005), „Five children and it”, muzykę Grzegorza Daronia do filmów „Pierwszy Milion”, „6 Dni Strusia”, muzykę Henri Seroki do filmu „U Pana Boga w ogródku”.

Ma na swoim koncie ponad 800 partytur na orkiestry kameralne i symfoniczne oraz big bandy.

Od wrzesnia 2006 prowadzi cotygodniową autorską audycję na antenie Radia Jazz – „Kalambury z partytury”.

więcej informacji

Mariusz Bogdanowicz
ur. 1960r. w Gdańsku. Pierwsze kroki na scenie jazzowej stawiał w Big Bandzie Gdańsk. Jest absolwentem Wydziału Jazzu i Muzyki Rozrywkowej AM w Katowicach.

W czasie studiów współtworzył Heavy Metal Sextet. Z zespołem tym koncertował w Polsce i za granicą oraz zdobywa liczne nagrody m.in.: nagroda solistyczna oraz pierwsze miejsce zespołowe - Jazz Juniors 82, "Klucz do Kariery" na Pomorskiej Jesieni Jazzowej 82, pierwsze miejsce na konkursie jazzowym w Dunkierce (Francja) w 1983r. W 1991r. formuje swój zespół - Back to the Bass. Pierwszy "eksperymentalny" skład, trzy kontrabasy saksofon altowy i sopranowy, gitara i perkusja, po dwóch latach przekształca się w kwartet. W 1995r. wydaje pierwszą autorską płytę. Muzyka zespołu to oryginalne kompozycje leadera, które swą estetyką często wykraczają poza ramy zarezerwowane dla jazzu.

Współpracował z Deborah Brown, Michelle Hendricks, Urszulą Dudziak, Wojciechem Karolakiem, Andrzejem Kurylewiczem, Andrzejem Jagodzińskim, Sławomirem Kulpowiczem, Maciejem Strzelczykiem, Lorą Szafran.

Jest cenionym kompozytorem i aranżerem, autorem i wykonawcą muzyki do filmu Janusza Kijowskiego "Maskarada". Komponuje muzykę do tekstów Jana Wołka i Justyny Holm. Zajmuje się również publicystyką m.in. przeprowadził dla Jazz Forum wywiady z Włodzimierzem Nahornym, Wojciechem Karolakiem i Maciejem Sikałą.

Prowadzi działalność pedagogiczną.

Od czerwca 99' pełni funkcję wiceprezesa Polskiego Stowarzyszenia Jazzowego.

Gra w Trio Janusza Strobla, bierze udział we wszystkich projektach Włodzimierza Nahornego, m.in. w programie Nahorny - Szymanowski "MITY" oraz Nahorny - Chopin "Fantazja Polska". więcej informacji

Piotr Biskupski
ur. 1961r w Bydgoszczy. Ukończył AM w Poznaniu.

Grał w Kwartecie Zbigniewa Namysłowskiego, Kwartecie Tomasza Szukalskiego, Trio Wojciecha Karolaka. Obecnie współtworzy Trio Janusza Strobla, wszystkie zespoły Włodzimierza Nahornego i Mariusz Bogdanowicz Group.

Jest poszukiwanym muzykiem studyjnym. W ostatnich latach zdobywa szerokie uznanie również jako pedagog, wykłada na kursach i warsztatach perkusyjnych i jazzowych.

Jest artystą absolutnie perfekcyjnym technicznie, o niespotykanej wrażliwości. Jak mało kto potrafi wydobyć ze swego instrumentu nieskończoną paletę barw i nastrojów.

Od kilkunastu lat, wraz z Mariuszem Bogdanowiczem tworzą jedną z najlepszych sekcji rytmicznych w Polsce.

Kwartet Prima Vista należy do czołowych zespołów kameralnych w Polsce. Tworzą go muzycy Polskiej Orkiestry Kameralnej – Sinfonii Varsovii.

W repertuarze zespołu znajdują się kwartety Józefa Haydna, Wolfganga Amadeusza Mozarta, Ludwiga van Beethovena, Franciszka Schuberta, Antonina Dvoraka, Aleksandra Borodina i Karola Szymanowskiego. Zespół grywa również z upodobaniem muzykę salonową XIX i XX wieku.

Koncertował na Zamku Królewskim w Warszawie, w Łazienkach Królewskich, w Warszawskiej Zachęcie, w Studiu S-1 Polskiego Radia i w Belwederze. Był również gościem Festiwalu Gwiazd w Międzyzdrojach, Festiwalu Muzyki Kameralnej, „Wieczory w Arsenale” we Wrocławiu, Międzynarodowego Festiwalu Chopinowskiego w Dusznikach – Zdroju, Festiwalu Muzycznego w Łańcucie. Kwartet koncertował w Niemczech, Szwajcarii, Francji, Kanadzie, USA, Japonii i Korei Płd.

Prima Vista często wykonuje kameralne wersje koncertów fortepianowych Fryderyka Chopina z takimi solistami jak Ewa Pobłocka, Krzysztof Jabłoński, Janusz Olejniczak i Piotr Paleczny, a także kameralną wersję „Czterech pór roku” Antonio Vivaldiego z Konstantym Andrzejem Kulką i Janem Staniendą.

Członkowie Kwartetu Prima Vista są również cenionymi muzykami studyjnymi. Brali udział w nagraniach muzyki filmowej Zbigniewa Preisnera i Krzesimira Dębskiego. Towarzyszyli w nagraniach płyt wielu muzyków jazzowych m.in. Henryka Miśkiewicza, Zbigniewa Namysłowskiego i Piotra Herdzina oraz takich wykonawców jak Edyta Górniak, Anna Maria Jopek, Grzegorz Turnau, Tytus Wojnowicz i Michał Bajor.

Kwartet Prima Vista nagrał jedenaście płyt kompaktowych dla firmy DUX i Winther & Winther. Pięć z nich otrzymało nominacje do nagrody Fryderyka a trzy płyty zdobyły nagrody(kameralna wersja koncertów Chopina z Piotrem Palecznym i „Cztery pory roku” Vivaldiego z Konstantym Andrzejem Kulka – Fryderyki ’99) oraz kameralna wersja koncertów fortepianowych Bacha z Waldemarem Malickim i Tamara Granat – Fryderyk 2000). Dwa albumy ( „Cztery pory roku” i Koncert e-moll Chopina) zdobyły również tytuł „Platynowej płyty”. Również najnowsza płyta zespołu – „Siesta” z saksofonistką Aliną Mleczko została nominowana do nagrody Fryderyk 2003.

Krzysztof Bzówka – skrzypce
Jest absolwentem Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie prof. Henryka Palulisa. Od 1987 roku jest członkiem orkiestry Sinfonia Varsovia, a od 1997 solista tejże Orkiestry. Jako solista wykonywał Concerto Grosso Marty Ptaszyńskiej pod dyrekcją Yehudi Menuhina w Niemczech i Francji.

Józef Kolinek – skrzypce
Pierwszym jego nauczycielem była prof. Marta Suchecka. Ukończył Akademię Muzyczną w Łodzi w klasie prof. Zenona Płoszaja. Jest laureatem konkursu im. Zdzisława Jahnkego w Poznaniu i konkursu im. Karola Lipińskiego w Lublinie. Od 1978 roku gra w Polskiej Orkiestrze Kameralnej Jerzego Maksymiuka i w orkiestrze Sinfonia Varsovia. Był członkiem Kwartetu Varsovia, orkiestry Sinfonia Helvetica Grzegorza Nowaka oraz Menuhin Festival Orchestra. Ukończył również studia menadżerskie w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.

Dariusz Kisieliński – altówka
Ukończył Akademię Muzyczną w Warszawie, w klasie skrzypiec prof. Michała Trojanowskiego i w klasie altówki prof. Błażeja Sroczyńskiego. Jest laureatem Ogólnopolskiego Konkursu Altówkowego w Poznaniu w 1985 roku. Doskonalił swoje umiejętności na stypendium w Banff w Kanadzie. Od 1988 roku gra w Sinfonii Varsovii.

Jerzy Muranty – wiolonczela
Jest absolwentem Akademii Muzycznej w Warszawie w klasie prof. Andrzeja Orkisza i prof. Jerzego Andrzejczaka. Był koncertmistrzem wiolonczel w orkiestrze Warszawska Sinfonietta oraz w Polskiej Orkiestrze Radiowej. Obecnie gra w Sinfonii Varsovii i Menuhin Festival Orchestra.

Wszyscy członkowie kwartetu Prima Vista byli gościnnymi profesorami w Letniej Akademii w Toyama w Japonii i w Suwon Uniwersity w Korei Południowej.

Od maja 2003r. Kwartet Prima Vista działa jako samodzielny zespół w ramach Warszawskiej Opery Kameralnej.

autor:
zmodyfikowano  12 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ