koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - styczeń 2021 - nr 321
zmodyfikowano  8 lat temu

Horyzonty

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 9 839 wyświetleń od 22 sierpnia 2007
  • od: 1 września 2007, sobota
    do: 30 listopada 2007, piątek

Projekt Workcenter of Jerzy Grotowski and Thomas Richards

4–22 września
Wewnętrzne poszukiwania Workcenter

26 września – 11 października
Otwarte demonstracje działań performatywnych Workcenter

Demonstracje An Action in creation:

26, 27, 28, 30 września

1, 4, 5, 6, 10, 11 października

W ramach trzyletniego projektu „Horyzonty”(2007–2009) Workcenter of Jerzy Grotowski and Thomas Richards przebywać będzie we Wrocławiu przez trzy miesiące każdego roku. Działalność Workcenter we Wrocławiu podczas realizacji projektu „Horyzonty” obejmować będzie: pogłębienie wewnętrznych badań, demonstracje dzieł performatywnych, a także konferencje, Międzynarodowe Spotkania Robocze i wymiany prac z grupami teatralnymi.

„Horyzonty” wspierane są przez miasto Wrocław, a Instytut Grotowskiego spełnia rolę podstawowego partnera i koordynatora tego przedsięwzięcia.

Część I

An Action in creation

W ramach pierwszej części Projektu „Horyzonty” Workcenter of Jerzy Grotowski and Thomas Richards zademonstruje An Action in creation, nowe opus kierowane przez Thomasa Richardsa w ramach poszukiwań Workcenter określanych mianem sztuka jako wehikuł. Opus to opiera się na anonimowym tekście starożytnym z tradycji zachodniej, a także na starożytnych pieśniach wibracyjnych. Tekst pojawiający się w An Action in creation posiada naturę narracyjną. Istotę tej historii – opowieści o podróży, o zadaniu zapomnianym, które następnie zostaje przywołane w pamięci i wypełnione – można napotkać w kilku wersjach w całym wschodnim obszarze Morza Śródziemnego. Podejście dramaturgiczne nie polega na opowiadaniu: jak w pewnych dawnych tradycjach historia zostaje uobecniona (re-enacted), a nie zaprezentowana (re-presented).

Czyniący w An Action in creation to: Cécile Berthe, Thomas Richards, Pei Hwee Tan and Francesc Torrent Gironella.

Ilość miejsc ograniczona.

Osoby, które chciałyby zobaczyć An Action in creation we Wrocławiu, prosimy o kontakt z [Justyną Rodzińską](maito:justyna@grotowski- institute.art.pl),

tel.: 071 34 31 711.

W pierwszej części projektu „Horyzonty” odbędą się także:

13, 14 października – Otwarta Konferencja poświęcona poszukiwaniom Workcenter, z udziałem m.in.: Antonia Attisaniego i Florindy Cambri z Włoch oraz Krisa Salaty i Lisy Wolford Wylam ze Stanów Zjednoczonych,

18 października – 8 listopada – Międzynarodowe Spotkanie Robocze.

29, 30 września godz. 20:00, Brzezinka B Ewangelie dzieciństwa – spektakl Teatru ZAR Prowadzenie projektu: Jarosław Fret Wyjazd autokaru z Wrocławia o godz. 19:00

Impulsem do rozpoczęcia projektu „Ewangelie dzieciństwa” było zainteresowanie pierwiastkami gnostyckimi tkwiącymi w początkach chrześcijaństwa. Spektakl oscyluje wokół dwóch wątków: opowieści o wskrzeszeniu Łazarza przywołanej ustami jego sióstr, Marty i Marii oraz „świadectwa Marii Magdaleny”, która, podług niektórych przekazów gnostyckich, miała szczególną pozycję wśród apostołów i utożsamiana była z jedną z sióstr Łazarza. Wśród tekstów pojawiają się mało znane ewangelie apokryficzne: Marii Magdaleny, Filipa, Tomasza oraz fragmenty pism Fiodora Dostojewskiego i Simone Weil.

W spektaklu wykorzystane zostały pieśni zebrane przez zespół podczas wypraw do Gruzji, Bułgarii i Grecji w latach 1999–2003. Szczególnie ważna stała się praca z muzyką Swanów zamieszkujących najwyższą część Kaukazu, którzy przechowali w swej tradycji pieśni pogrzebowe sięgające korzeniami początków naszej ery i stanowiące najstarszą formę wielogłosu w Gruzji, a być może na świecie. Drugim wątkiem muzycznym są pieśni liturgiczne z prawosławnej republiki mnichów Atos. Pieśni te, związane z okresem paschalnym, budują końcową część spektaklu – consolamentum.

Spektakl stanowi próbę opowiedzenia „późnej historii ciała” – po miłości, po poniżeniu, po śmierci; jest niemożliwą opowieścią o zmartwychwstaniu.

Marta/Maria – Ditte Berkeley/Kamila Klamut oraz Nini Julia Bang, Przemysław Błaszczak, Tomasz Bojarski, Jarosław Fret, Aleksandra Kotecka, Ewa Pasikowska, Adam Phillips, Tomasz Wierzbowski

Działalność poza siedzibą 31 sierpnia i 1 września, Edynburg, Roxy Art House „Teatr z ducha muzyki” – prezentacja Teatru ZAR na festiwalu w Edynburgu na zaproszenie Demarco European Art Foundation w ramach obchodów 60-lecia festiwalu

22 września, Lwów
Prezentacja spektaklu Teatru ZAR Ewangelie dzieciństwa w ramach jubileuszu Łesia Kurbasa i Teatru im. Łesia Kurbasa

zmodyfikowano  8 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ