koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - LISTOPAD 2024 - nr 365Wrocławianka roku GalaARTYSTA BEZ GRANIC PAFAWAG
zmodyfikowano  12 lat temu

Baal

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 22 059 wyświetleń od 7 grudnia 2007
  • 7 lutego 2008, czwartek
    » 19:15
  • 6 lutego 2008, środa
    » 19:15
  • 5 lutego 2008, wtorek
    » 19:15
  • 29 stycznia 2008, wtorek
    » 19:15
  • 27 stycznia 2008, niedziela
    » 19:15
  • 26 stycznia 2008, sobota
    » 19:15

Bertolt Brecht

tłumaczenie Jacek St. Buras

reżyseria Anna Augustynowicz

scenografia Marek Braun

kostiumy Wanda Kowalska

muzyka Jacek Wierzchowski

choreografia Zbigniew Szymczyk

obsada:

Elżbieta Golińska

Agnieszka Jaworska (gościnnie)

Anna Kieca

Katarzyna Michalska (PWST)

Beata Rakowska

Irena Rybicka

Krzysztof Boczkowski

Tomasz Cymerman

Szymon Czacki

Bogusław Kierc

Tomasz Orpiński

Jerzy Senator

Bartosz Woźny

Krzysztof Zych

Asystent reżysera Elżbieta Golińska

Inspicjent Halina Lis-Olszewska

Premiera: 26 stycznia 2008r. na Dużej Scenie Teatru.

"Baal" to dramat, w którym autor dotyka i koncentruje się na istocie konfliktu wewnętrznego człowieka. Brechtowski Baal to postać, która pożąda życia w perspektywie śmierci. Ze świadomością tej perspektywy dystansuje ból do stopnia, który pozwala wznieść się ponad jednostki przeciętne. Postać Baala jest ubóstwieniem natury człowieka z jego świadomością, która wynosi go ponad zwierzę i czyni gorszym od zwierzęcia. Brecht tę bolesną sprzeczność przekształca w piękno, poezję dramatyzmu, które pozwala ujrzeć człowieka „poza dobrem i złem”. Można tu mówić o niewinności piękna, o człowieku, który trwa w pragnieniu bycia równym Bogu i własnej ludzkiej słabości: niemożności przezwyciężenia śmierci. Mam wrażenie, że w świecie, w którym społeczne normy próbuje się zastąpić powszechną moralnością warto przywołać dramat Baala, żeby rozmawiać o tym, że istnieje, powodowane przez akt woli, prawo moralne człowieka do własnego wyboru.

(Anna Augustynowicz)

zmodyfikowano  12 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ