koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Wrocławianka roku Gala
zmodyfikowano  12 lat temu

Cesarskie cięcie.Próby o samobójstwie

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 21 558 wyświetleń od 20 grudnia 2007
  • 16 czerwca 2008, poniedziałek
    » 19:00
  • 15 czerwca 2008, niedziela
    » 19:00
  • 14 kwietnia 2008, poniedziałek
    » 19:00
  • 10 marca 2008, poniedziałek
    » 19:00
  • 29 lutego 2008, piątek
    » 19:00
  • 28 lutego 2008, czwartek
    » 19:00
  • 30 stycznia 2008, środa
    » 19:00
  • 29 stycznia 2008, wtorek
    » 19:00
  • 28 stycznia 2008, poniedziałek
    » 19:00
  • 13 stycznia 2008, niedziela
    » 19:00
  • 12 stycznia 2008, sobota
    » 19:00
  • 11 stycznia 2008, piątek
    » 19:00

Teatr ZAR

Niech mówi Albert Camus: „Jest tylko jeden problem filozoficzny prawdziwie poważny: samobójstwo. Orzec, czy życie jest, czy nie jest warte trudu, by je przeżyć, to odpowiedzieć na fundamentalne pytanie. Reszta – czy świat ma trzy wymiary, czy umysł ma dziesięć czy dwanaście kategorii – przychodzi później. To są gry; najpierw trzeba odpowiedzieć”. ("Samobójstwo i absurd")

Tytuł spektaklu jest w swej istocie metaforą potrzeby samobójstwa i stanu samobójczego – siły fatalnej, siły zbawiennej, trzymającej każdego przy życiu. To rzecz o możliwej i koniecznej zdolności przedłużania własnego oddechu, w chwili, kiedy w żyłach czuje się kawałki szkła, które jeszcze nie zdołały dotrzeć do serca.

Podstawowa linia struktury muzycznej spektaklu zbudowana została w oparciu o wielogłosowe pieśni korsykańskie, w które wpleciono wątki bułgarskie, rumuńskie, islandzkie i czeczeńskie. Energia opracowanej muzyki wiele też zawdzięcza Erikowi Satie i jego rozpoznaniu siły, jaką niesie każda kropla dźwięku. Tradycyjny materiał muzyczny przetworzono tu jednak w formę współczesną i dopełniono intensywną partyturą ruchową. Nie potrafimy powiedzieć, ile spektakl zawdzięcza Agłaji Veteranyi.

zmodyfikowano  12 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ