koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
TpL repertuar grudzień 2025CO JEST GRANE - GRUDZIEŃ 2025 - nr 376NEON VOICESylwester 25/26 w Piwnicy Świdnickiej
zmodyfikowano  13 lat temu  »  

PADLINA NO*2 - wg Ch. Baudelaira

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 25 574 wyświetleń od 10 kwietnia 2008
  • 15 kwietnia 2008, wtorek
    » 21:00

Teatr Tańca Arka

TEATR TAŃCA ARKA / MTT

Padlina NO*2 – wg Charles'a Baudelaira Na głosy gardłowe, grupę instrumentów różnych z użyciem ciał ruszających się

  1. kwietnia 2008 godz. 21:00, sala prób Teatru Capitol
  2. pomysł, scenariusz – Jacek Gębura

Realizacja i budowanie konstrukcji ruchowych zespół TTArka / MTT w składzie:

  • Marta Dunajko
  • Dominika Józefowiak
  • Katarzyna Cieślik
  • Dorota Radwańska
  • Basia Kamińska
  • Katarzyna Torzyńska
  • Małgorzata Wodyńska
  • Anna Krych
  • Ania Pełdiak
  • Piotr Stawiński
  • Maciej Sado
  • Magdalena Pasierska - głos
  • Tomasz Leszczyński – głos
  • Marcin Ożóg – kontrabas
  • Paweł Romańczuk – piano
  • Maciej Markowski - instrumenty dęte
  • grupa instrumentów różnych i muzyków aleatorycznie wybranych

Dostrzec piękno, dostrzec życie, dostrzec ruch tam gdzie nie myślimy, że występuje.

Miłość jest tam gdzie jej nie ma, życie jest tam gdzie wydaje się nie być, a gdy się kończy zaczynają się marzenia o jego wiecznym trwaniu, marzenia już nie trwającego. Na motywach Padliny Ch. Baudelaira, opowieść o ruchu w bezruchu, świetle w ciemności. Aleatoryzmem intuicyjnie kontrolowanym, niczym rzutem kostki będą podejmowane decyzje o działaniach scenicznych tancerzy, wokalistów i muzyków. Przygotowane konstrukcje będą podlegać intuicyjnemu kontrolowaniu i decyzjom „dyrygenta” - czuwającego nad kształtem dramaturgicznym spektaklu. Symfonia zależności ruchowo dźwiękowych zbuduje obraz relacji między ludźmi o ich troskach i radości.

Okazało się, że można odwrócić kolejność. Ukazać formę w momencie jej powstawania, nazwać ją wtedy i zrozumieć.

U potrzeb tworzenia w kontekście tego cyklu była potrzeba znalezienia nowego źródła na teatr ruchu/tańca.

Okazało się, że można odwrócić kolejność. Ukazać formę w momencie jej powstania, nazwać ją wtedy i zrozumieć. Często bywa..... - zaczynamy od rozpatrywania i interpretacji formy, którą później można już tylko odtworzyć. Źródłem ruchu w cyklu nie jest literatura i jej interpretacja. Jest zbiór środków, który budują charakterystyczne dla tańca wartości: artykulacja, dynamika,..............przestrzeń i świadome bycie w niej, określa to postacie i buduje relacje między nimi. Podczas prób tą metodą, ukazują nam się obrazy z rzeczywistości - miłość, samotność, radość, cierpienie....tak trudno jest powiedzieć coś innego – okazuje się. Wspaniałym jest dla nas fakt kierowania się autentycznością emocji i poczucie związku przyczynowo skutkowego, któremu towarzyszy świadome bycie tu i teraz.

Oto cytat recenzentki po prezentacji NO*20 podczas Konferencji Tańca Współczesnego w Bytomiu.

bilety:

10zł

autor:
zmodyfikowano  13 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ