koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - kwiecień 2024 -nr 359TpL repertuarAMKL 75 lat
zmodyfikowano  11 lat temu

Pieśń nad pieśniami

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 15 107 wyświetleń od 18 kwietnia 2008

Międzynarodowe poszukiwania artystyczne

Pokaz pracy nad projektem bazującym na zasadach teatru-obserwatorium, którego centrum poszukiwań stanowi starotestamentowy tekst Pieśni nad pieśniami. Płaszczyzna tekstu, jego językowe warianty oraz sam tekst jako tekst sakralny, ustanawia związki między obrazami i ich artystycznymi wcieleniami. Tekst jest kanonem służby aktualizowanym przez osobistą wiedzę performera pomiędzy artystycznymi wcieleniami. Początki pracy nad projektem sięgają 2006 roku.

W pierwszej części spotkania artyści zaprezentują materiały filmowe oraz fotografie ilustrujące trzy robocze sesje pracy nad projektem „Pieśń nad pieśniami”. Druga część będzie praktycznym pokazem pracy międzynarodowej grupy, opartym na śpiewie i akcji.

Natalka Połowynka – śpiewaczka, aktorka, pedagog. Urodziła się w rejonie Winnicy na Ukrainie w rodzinie nauczycielskiej. Studiowała we Lwowskim Państwowym Konwersatorium im. Łysenki (klasa profesor Tarnaweckiej). Odbyła staż w Workcenter of Jerzy Grotowski w Pontederze we Włoszech. Od 1988 roku pracowała w Teatrze im. Łesia Kurbasa we Lwowie. Jest laureatką międzynarodowych festiwali muzycznych i teatralnych. Wykonawczyni religijnej muzyki dawnej, pieśni ludowych, romansów, muzyki kompozytorów współczesnych oraz współczesnej muzyki improwizacyjnej. Od 1996 roku współpracuje z reżyserem Serhijem Kowałewyczem z Moskwy.

Serhij Kowałewycz – reżyser i metodolog teatru muzyczno-dramatycznego, pedagog, uczeń wybitnego twórcy teatralnego Wolodymyra Klymenko (Klim). W latach 1988–2002 dyrektor tradycyjnej szkoły dramatycznej Słowo i Głos w Elektrostacie (Rosja). Ma za sobą czternaście lat pracy teatralnej: od teatru klasycznego poczynając, poprzez działania laboratoryjne i eksperymentalne, na projektach kulturowych wywodzących się z tradycji prawosławia kończąc. Reżyser kilku antropologiczno-dokumentalnych filmów (Чтения, 2003; Неведение, 2004) dedykowanych N. G. Aleksiejewowi, jednemu z założycieli rosyjskiej szkoły metodologii.

bilety:

wstęp wolny

zmodyfikowano  11 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ