koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Wrocławianka roku GalaCO JEST GRANE - listopad 2024 - nr 365
zmodyfikowano  12 lat temu  »  

Padlina

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 23 185 wyświetleń od 23 maja 2008
  • od: 1 czerwca 2008, niedziela
    do: 29 czerwca 2008, niedziela

wg Ch. Baudelaira

TEATR TAŃCA ARKA oraz Studium Tańca Współczesnego MTT we Wrocławiu, zapraszają na Padlinę NO*2, wg Charles'a Baudelaira. Spektakl na głosy gardłowe, grupę instrumentów różnych z użyciem ciał ruszających się. Spotkania odbędą się: 1, 14, 15 i 29 czerwca w sali prób przy ul.Piłsudskiego 72. Pomysł, scenariusz – Jacek Gębura Realizacja i budowanie konstrukcji ruchowych zespół TTArka / MTT w składzie:

Marta Dunajko Dominika Józefowiak Katarzyna Cieślik Dorota Radwańska Katarzyna Torzyńska Małgorzata Wodyńska Anna Krych Ania Pełdiak Piotr Stawiński Maciej Sado Magdalena Pasierska - głos Tomasz Leszczyński – głos Marcin Ożóg – kontrabas Paweł Romańczuk – piano Maciej Markowski - instrumenty dęte

grupa instrumentów różnych i muzyków aleatorycznie wybranych

Dostrzec piękno, dostrzec życie, dostrzec ruch tam gdzie nie myślimy, że występuje. Miłość jest tam gdzie jej nie ma, życie jest tam gdzie wydaje się nie być, a gdy się kończy zaczynają się marzenia o jego wiecznym trwaniu, marzenia już nie trwającego. Na motywach Padliny Ch. Baudelaira, opowieść o ruchu w bezruchu, świetle w ciemności. Aleatoryzmem intuicyjnie kontrolowanym, niczym rzutem kostki będą podejmowane decyzje o działaniach scenicznych tancerzy, wokalistów i muzyków. Przygotowane konstrukcje będą podlegać intuicyjnemu kontrolowaniu i decyzjom „dyrygenta” - czuwającego nad kształtem dramaturgicznym spektaklu. Symfonia zależności ruchowo dźwiękowych zbuduje obraz relacji między ludźmi o ich troskach i radości.

U potrzeb tworzenia w kontekście tego cyklu była potrzeba znalezienia nowego źródła na teatr ruchu/tańca.Okazało się, że można odwrócić kolejność. Ukazać formę w momencie jej powstania, nazwać ją wtedy i zrozumieć. Często bywa..... - zaczynamy od rozpatrywania i interpretacji formy, którą później można już tylko odtworzyć. Źródłem ruchu w cyklu nie jest literatura i jej interpretacja. Jest zbiór środków, który budują charakterystyczne dla tańca wartości: artykulacja, dynamika, przestrzeń…… i świadome bycie w niej, określa to postacie i buduje relacje między nimi. Podczas prób tą metodą, ukazują nam się obrazy z rzeczywistości - miłość, samotność, radość, cierpienie....tak trudno jest powiedzieć coś innego – okazuje się. Wspaniałym jest dla nas fakt kierowania się autentycznością emocji i poczucie związku przyczynowo skutkowego, któremu towarzyszy świadome bycie tu i teraz.

bilety:

10zł

autor:
zmodyfikowano  12 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ