koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - listopad 2024 - nr 365Wrocławianka roku Gala
zmodyfikowano  12 lat temu

Głos i ciało

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 21 709 wyświetleń od 7 lipca 2008
  • od: 27 sierpnia 2008, środa
    do: 31 sierpnia 2008, niedziela

sesja warsztatowa

*„Głos i ciało” *

* Zygmunt Molik i Jerzy Grotowski * współpracowali przez dwadzieścia pięć lat w Teatrze Laboratorium założonym przez Jerzego Grotowskiego i Ludwika Flaszena.

Zygmunt Molik odpowiadał tam za trening wokalny i fizyczny. Działania fizyczne opracowane przez Zygmunta Molika i Jerzego Grotowskiego są ściśle określone i bardzo precyzyjne, pozwalają rozpocząć proces wibracji ciała i dźwięku: głosu mówionego i głosu śpiewanego, życia mówionego i życia śpiewanego.

W jaki sposób tekst lub pieśń może ukazać życie w trakcie stawania się?

W jaki sposób aktor może zmierzyć się i sprostać wyzwaniu stawianemu przez Nieznane, Nieprzewidywalne i dotknąć granicy Niemożliwego?

Nie chodzi tu o technikę, lecz o wzmocnienie i strukturyzację całej jednostki, aby wyraźna była żywotność oraz barwy myśli i wrażliwość dzieła, autora wykonawcy.

Poprzez aktywację przestrzeni rezonatorowych, pracę nad tekstami i pieśniami proponowanymi przez uczestników, dąży się do celu, którym jest: mówić jakby się śpiewało, śpiewać jakby się mówiło, bez żadnej różnicy w otwartości głosu, rezonansie czy kolorze dźwięku, wywoływanych przez osobiste emocje.

Łączność, płynne przejście między ruchem, tańcem, tekstem mówionym i śpiewanym.

Warsztat w Instytucie Grotowskiego we Wrocławiu trwa od 3 i pół do 4 godzin dziennie. Należy przygotować dowolny tekst, pieśń lub piosenkę (od 3 do 5 minut), nad którymi będzie się pracowało.

Koszt to 300 zł (bez zakwaterowania i wyżywienia).

Zygmunt Molik przez 25 lat był aktorem Teatru Laboratorium Jerzego Grotowskiego. Odegrał główną rolę w kształtowaniu inicjowanej przez Grotowskiego metody treningu głosowego. Uwalnianie twórczej energii oraz poszukiwanie jedności i połączenia między ciałem i głosem stały się dla niego podstawą procesu aktorskiego. Warsztat ten skupia się na uwalnianiu zablokowanego głosu, ciała i energii.

zmodyfikowano  12 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ