koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
KLIMT Wrocław
zmodyfikowano  10 lat temu  »  

XIII Dni Muzyki Dawnej, www.dnimuzykidawnej.weebly.com

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 12 084 wyświetleń od 19 stycznia 2015
  • od: 22 lutego 2015, niedziela
    do: 25 lutego 2015, środa

kierownik artystyczny i naukowy - prof. dr hab. Urszula Bartkiewicz

Biuro organizacyjne:
as. Dorota Zimna, mgr Rafał Gumiela, mgr Paweł Pawłowicz, mgr Marcin Tarnawski, mgr Ewa Witczak

kontakt: dnimuzykidawnej@gmail.com, tel. 501 827 750; 604 180 449

www.dnimuzykidawnej.weebly.com

Koncerty: 23 II 2015, sala koncertowa, ul. Gdańska 20, Orkiestra Barokowa AM w Bydgoszczy
24 II 2015, Sala Koncertowa im. Romana Sucheckiego, ul. Staszica 3, goście i pedagodzy Katedry Klawesynu, Organów i Muzyki Dawnej

PROGRAM

Cz. I Muzyka na instrumenty klawiszowe

Niedziela, 22 lutego 2015 r. ul. Gdańska 20

9.30 otwarcie 9.45 – 13.30 Sesja I, referaty, sala 108, ul. Gdańska 20
prowadzenie: prof. dr hab. Urszula Bartkiewicz (AM Bydgoszcz)
9.45 – "In baroque music the performer is king". Interpretacja ważniejsza niż tekst?
prof. dr hab. Urszula Bartkiewicz (AM Bydgoszcz)
10.15 – Friedrich Wilhelm Marpurg "L’art de toucher le clavecin selon la maniere perfectionnèe des modernes"
dr hab. Małgorzata Skotnicka (AM Gdańsk)
10.45 – François Couperin "L’art de toucher le Clavecin"
prof.dr hab. Ewa Piasecka (AM Łódź)

11.15 – 11.30 przerwa

11.30 – Klawiszowa muzyka baskijska XVIII wieku w świetle najnowszych badań
dr hab. Maria Banaszkiewicz – Bryła (AM Poznań)
12.00 – Granice klawesynowej ekspresji – poszukiwanie klawiszowego ideału w II połowie XVIII wieku
prof. dr hab. Marek Toporowski (AM Katowice)
12.30 – Basso continuo we wczesnej operze włoskiej na przykładzie dzieł Monteverdiego
dr hab. Lilianna Stawarz (UMFC, Warszawa, Białystok)
13.00 – Wstęp do problematyki wykonawczej nut nierównych
prof. dr hab. Radosław Marzec (AM Bydgoszcz)

13.30– 15.00 przerwa

15.00 – 20.30 Sesja II, seminaria interpretacji, sala 104, ul. Gdańska 20 prowadzenie: mgr Rafał Gumiela (AM Bydgoszcz)
15.00 – Basso continuo w muzyce wokalnej
dr hab. Lilianna Stawarz
16.00 – Klawesynowa muzyka francuska
prof. dr hab. Ewa Piasecka
17.00 – Klawiszowa muzyka hiszpańska, baskijska, sonaty Domenico Scarlattiego
dr hab. Maria Banaszkiewicz- Bryła
18.00 – Klawesynowa muzyka w. XVIII
dr hab. Małgorzata Skotnicka 19.00 – Muzyka II połowy XVIII wieku na klawesynie i wczesnym fortepianie
prof. dr hab. Marek Toporowski

Poniedziałek, 23 lutego 2015 r. ul. Gdańska 20, ul. Staszica 7

10.00 – 11.30 Sesja III, wykłady, seminaria interpretacji, prowadzenie: mgr Dorota Zimna (AM Bydgoszcz)
10.00 – 11.30 wykład Fandango jako pierwotna forma flamenco, Sala koncertowa, ul. Gdańska 20
prof. dr hab. Elżbieta Stefańska (AM Kraków)
wykład z pokazem tańca Fandango Antonio Solera w wykonaniu Małgorzaty Matuszewskiej – tancerki flamenco 12.00 – 14.00 seminarium interpretacji Problemy wykonawstwa muzyki organowej wczesnego baroku, Sala Koncertowa ul. Staszica 7
prof. dr hab. Radosław Marzec (AM Bydgoszcz)
14.30 –15.15 wykład
Romana Agnel (Balet Dworski Cracovia Danza, Kraków)
15.30 – 17.00 Klawesynowe środki ekspresji, Sala 104, ul. Gdańska 20
prof. dr hab. Urszula Bartkiewicz (AM Bydgoszcz)

Cz. II Interpretacja muzyki dawnej

poniedziałek, 23 lutego

David Bellugi – flet podłużny (Conservatorio Statale di Musica Luigi Cherubini, Florencja)
Frank de Bruine (AM Bydgoszcz) – obój barokowy
Daniel Deuter (AM Bydgoszcz) – skrzypce barokowe, altówka barokowa
Michael Schmidt-Casdorff (AM Bydgoszcz) – flet traverso
Anton Birula, Anna Kowalska (AM Bydgoszcz) – lutnia, teorba, gitara barokowa
Tomasz Ślusarczyk (AM Bydgoszcz) – trąbka naturalna
Romana Agnel (Kraków) – taniec dworski, Sala baletowa ul. Gdańska 20

19.00 Koncert Katedry Klawesynu, Organów i Muzyki Dawnej,
Sala Koncertowa, ul. Staszica 3
Orkiestra Barokowa AM w Bydgoszczy

wtorek 24 lutego

David Bellugi – flet podłużny (Conservatorio Statale di Musica Luigi Cherubini, Florencja)
Frank de Bruine (AM Bydgoszcz) – obój barokowy
Daniel Deuter (AM Bydgoszcz) – skrzypce barokowe, altówka barokowa
Michael Schmidt-Casdorff (AM Bydgoszcz) – flet traverso
Anton Birula, Anna Kowalska (AM Bydgoszcz) – lutnia, teorba, gitara barokowa
Tomasz Ślusarczyk (AM Bydgoszcz) – trąbka naturalna
Romana Agnel (Kraków)– taniec dworski, Sala baletowa ul. Gdańska 20

19.00 Bydgoski Wtorek Muzyczny,
Sala Koncertowa, ul. Staszica 3
pedagodzy i goście Katedry Klawesynu, Organów i Muzyki Dawnej

środa 25 lutego

10.00 – 10.30 Referaty Praktyczne efekty nauki dyminucji na podstawie traktatów XVI wiecznych
mgr Marcin Tarnawski (AM Bydgoszcz)

seminarium lutniowe
Anton Birula, Anna Kowalska (AM Bydgoszcz) – lutnia, teorba, gitara barokowa
sala 08, ul. Gdańska 20
10.00 – 13.00 15.00 – 18.00

seminarium Historyczne temperacje i stroje muzyczne
mgr Zbigniew Koczorowski
sala 103 ul. Słowackiego 7
15.00 – 20.00

zmodyfikowano  10 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ