koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
KLIMT Wrocław
zmodyfikowano  9 lat temu  »  

31VII - LPM'15 - TECHNOSOUL (Piotr Klejmant, Dtekk, Essence)

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 8 829 wyświetleń od 28 lipca 2015

Bydgoszcz » ul. Gdańska 10 » NA MAPIE

  • 31 lipca 2015, piątek

Technosoul to kolektyw, który rozpoczął swoją działalność w 2008 roku za sprawą Essence’a i Dtekka. Tuż po założeniu szeregi TS zasilili Piotr Klejment oraz Gem, natomiast w 2014 roku nieodłączną częścią załogi stali się Michał Wolski, a także Błażej Malinowski. Na przestrzeni siedmiu lat działalności ekipa Technosoul zagrała setki imprez w Polsce i za granicą oraz zorganizowała szereg eventów w polskich klubach. Wśród zaproszonych przez TS gości znalazły się legendy światowego techno, jak choćby Juan Atkins, Robert Hood, Luke Slater, Aux 88, Regis, Surgeon, James Ruskin, Shifted, Silent Servant, DVS1, Milton Bradley, Rrose, Ancient Methods… i wielu, wielu innych. Technosoul jest nieodłącznie związany z Up To Date Festivalem, w ramach którego od samego początku organizuje własną scenę. Dzięki nietypowym działaniom promocyjnym i akcji „Pozdro Techno” twórcom tego projektu udało się przebić do niemalże masowej świadomości – na szczęście bez konieczności chadzania na muzyczne kompromisy. 2014 rok był dla załogi Technosoul szczególnie ważny – to właśnie wtedy jej działalność poszerzyła się o wydawnictwo, o tej samej zresztą nazwie. Dotychczas ukazały się trzy winylowe krążki, które zostały przyjęte nadzwyczaj dobrze na scenie, zarówno polskiej, jak i międzynarodowej. W grudniu tego samego roku Technosoul jako pierwszy polski kolektyw doczekał się sesji Boiler Room, czyli jednego z najpopularniejszych dziś na świecie serwisów streamingowych poświęconych muzyce elektronicznej. Od początku istnienia ekipa kieruje się „misją” przełamywania stereotypów towarzyszących muzyce techno. Jej wyrazem jest napisany jeszcze w 2008 roku „manifest Technosoul”. Oto on: TECHNO. Z czym Ci się kojarzy? Nie lubisz techno? Wiesz, co tak naprawdę kryje się za tym pojęciem? A może po prostu mylisz tę muzykę z czymś innym? Techno to jedno z najbardziej zdewaluowanych pojęć w nowoczesnej muzyce. Poprzez narastające przez lata błędne skojarzenia i stereotypy ten gatunek muzyczny wiele stracił w oczach potencjalnych odbiorców. Nie stracił jednak swoich wiernych słuchaczy. Techno rozwija się i pozostaje w podziemiu, w sercach tych, którzy je rozumieją. To nie przeszkadza Ci jednak w tym, by przekonać się, czy dobrze sobie je wyobrażasz, czy to, co dotychczas uważałeś za techno, rzeczywiście nim było. Techno to muzyka pełna klimatu, energii i finezji – muzyka z duszą. Duszą wszystkich ją tworzących, słuchających i wspierających. TECHNOSOUL. Wydawnictwa: Technosoul.01 Piotr Klejment – 1984 EP (incl. Perc & Sleeparchive Remixes) [Sep 2014] Technosoul.02 Michał Wolski – Magma EP (incl. Orphx & Fluxion Remixes) [Mar 2015] Technosoul.01.5 Ltd. Piotr Klejment (incl. Echoplex Remix) [May 2015] Technosoul.03 Błażej Malinowski (incl. Steve Bicknell & Stanislav Tolkachev remixes) [Sep 2015]

https://soundcloud.com/technosoulpl

 

Piotr Klejment (Warszawa)

piotrklejment

Piotr Klejment w wieku 22 lat (występujący wówczas pod aliasem Ninja) wygrał prestiżowy ogólnopolski konkurs DJski i w tym samym roku wystąpił przed ogromną publicznością na festiwalu Mayday w Katowicach. Później sprawy nabrały konkretnego tempa: został managerem artystycznym w dwóch warszawskich, legendarnych klubach: M25 i Tomba Tomba, co zaowocowało spełnieniem marzeń o zaproszeniu legend z Detroit: Juana Atkinsa, Jeffa Millsa i Kevina Saundersona, a krótko później również Roberta Hooda. Do sukcesów Piotra możemy również zaliczyć współpracę z Echoplexem (jako duet Detour), organizację pierwszych w Warszawie squat parties z muzyką elektroniczną oraz nagranie przez niego serię mixów „Experience“, którą usłyszało łącznie kilkaset tysięcy osób. Dziś Piotr Klejment należy do kolektywu i wydawnictwa Technosoul, które współtworzy scenę o tej samej nazwie na białostockim festiwalu Up To Date. Na pierwszym wydawnictwie ww. labelu ukazały się dwie produkcje Piotra w towarzystwie remiksów Perca i Sleeparchive’a. Dzięki tej płycie Piotr rozwinął swoje skrzydła jako producent oraz DJ (występ m.in. w Tresorze). Kolejna EP dla Technosoul (.01.5.Ltd) ukazała się w maju 2015 z remixem od jego starego przyjaciela Echoplexa.

Muzyka Piotra jest miksem wielu fascynacji, m.in. malarstwem Basquiata, wczesną kulturą hip-hop, labelami Ninja Tune i Tri Angle, czy postacią Zomby’ego.

Dtekk (Białystok)
Jędrzej Dondziło

dtekk

Dtekk to człowiek instytucja na polskiej scenie muzyki elektronicznej: DJ, promotor i aktywista na rzecz kultury. Grać zaczął w 2000 roku, a od 2001 roku jest rezydentem białostockiego klubu Metro. Jego sety, wyłącznie winylowe, z jednej strony prezentują szeroki przekrój tego, co najlepsze w muzyce techno, z drugiej – jest fanem electro, disco, italo i ambientu. Dtekk współtworzy kolektyw Technosoul od początku jego istnienia i jest jednym z autorów jego sukcesu: szeregu imprez, na których zagrało wielu wybitnych artystów z całego świata oraz niedawnego poszerzenia działalności kolektywu o wytwórnię. Najważniejszym osiągnięciem w działalności Dtekka wydaje się być Up To Date Festival, którego jest pomysłodawcą, organizatorem i strategiem, jak również autorem programu artystycznego dla dwóch scen festiwalowych: Stanu Skupienia i Technosoul. Jakby tego było mało, to Dtekk stoi za wieloletnimi imprezami cyklicznymi takimi jak Ambient Park, Secret Location, Salon Ambientu i Kitsch’n’Electricity, które, zgodnie z najważniejszym dla niego założeniem, odbywają się przede wszystkim w Białymstoku i rozwijają tamtejszą scenę.

Essence (Warszawa)
Artur Szatkowski

essenceDj, promotor i kolekcjoner plyt winylowych, pochodzi z Gdyni, a obecnie mieszka w Warszawie. Współodpowiedzialny za projekt Technosoul, od 2014 także „ojciec prowadzący” wytwórni Technosoul. Artur swoje pierwsze płyty kupił w okolicach 1998 roku. Od wielu lat zajmuje się propagowaniem muzyki elektronicznej w polskich klubach – jako promotor działa aktywnie od 2004 roku. Przez wiele lat związany był z sopockim klubem Sfinks, gdzie m.in. odpowiadał za cykl Minimal Nation, a po przeprowadzce do stolicy ściśle współpracował z 1500 m2 do Wynajęcia. Imprezy organizował w bardzo wielu trójmiejskich i stołecznych klubach (m.in. Mandragora, GGOG, Nowa Jerozolima, Luztro, Mózg Powszechny). Jako dj gra przede wszystkim techno i detroit, ale posiada także pokaźną kolekcję house’u, electro, future garage’u czy ambientu. Od wielu lat regularnie gra w klubach i na festiwalach w całej Polsce.

lemoine_hein_curranTRIOW skład trio wchodzi Philippe Lemoine (Francja) grający na saksofonie tenorowym, gitarzysta Nicola Hein (Niemcy) i skrzypek Brianne Curran (Asutralia). W tym roku zespół zagra swoją pierwszą trasę po Niemczech i Polsce. Ich talent i muzyczne skarby połączone w jedno dają wyjątkową mieszankę subtelności i mocy oraz świadomości i pomysłowości. Różnorodne początki każdego z członków tego zespołu dają wybuchowe orzeźwienie. Każdy z członków trio ma inne podejście do tworzenia muzyki w formie kolektywu elektro-akustycznej improwizacji na żywo. Muzycy zawsze starają się znaleźć nowe sposoby tworzenia z dźwięków i dzielą się nimi podczas swoich innowacyjnych występów.

 

RUUR to eklektyczna synteza ekspresji trzech różnych osobowości(Karol Chinaski, Jan Michalec, Karol Grabiec).
Każdy z nich wyraża się w odrębnym języku, przyjmującym nieprzewidywalne formy podczas występów na żywo. Swoje osobiste, odmienne podejścia do tworzenia muzyki poddają przedefiniowaniu zarówno przed, jak i po każdym ze swoich występów.
Jednym z celów projektu jest odkrycie możliwości kryjących się w muzycznej elektronice, w jej przestrzennej, entropicznej odmianie scalonej z dronowymi, transowymi pulsacjami; improwizacja plastycznej trąbki wybrzmiewa w tle rozedrganych, wyłamujących się poza ramy korespondencji obrazów.

[embed]https://vimeo.com/104428531[/embed]

Karol Chinaski - jeden z nielicznych w polsce dj’ów łączący takie gatunki jak: free jazz, muzyka konkretna, dark ambient, noise, glitch, abstract, industrial. W swych kompilacjach w odważny sposób posługuje się redukcjonizmem oraz czystym przypadkiem, często spychającym go w trans-idiomatyczne formy ekspresji

Jan Half-Live Michalec - od kiedy pamięta, gra na trąbce. Czasem gra smutne melodie; innym razem podłącza instrument do efektorów i modulatorów, by wygrywać dźwięki które nijak nie przypominają brzmienia trąbki. Gra klasykę, jazz, reggae, blues, funk, soul, hip-hop, dnb, dubstep, IDM, ambient, psychofunk, reggae-dub, minimal, techhouse, fusion, piosenki, przyśpiewki, kolędy, nu-jazz, a jeżeli jest jakiś gatunek w którym jeszcze nie próbował swoich sił z pewnością go to nie ominie.
Występował na scenie m.in. z Abradabem, Marquezem Illem, DJem Flushem, Natalią Lubrano, Rashaanem Ahmadem, Vieniem, Te-trisem i innymi.

Karol Grabiec - artysta wizualny, kurator oraz animator kultury. Twórca festiwalu Re:akcje, Założyciel magazynu ZIN. Człowiek renesansu dysponujący niebywałymi pokładami energii i kreatywności. W projekcie RUUR odpowiedzialny za wizualizacje.

autor:
zmodyfikowano  9 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ