koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
KLIMT Wrocław
zmodyfikowano  6 lat temu

Fryderyk Chopin - Homo Artifex, czyli koncert/spektakl o talencie i byciu sobą.

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 9 964 wyświetleń od 23 marca 2019
  • 9 kwietnia 2019, wtorek
    » 18:00

#

Serdecznie zapraszamy do Salonu Hoffman Kujawsko-Pomorskiego Centrum Kultury na wieczór będący połączeniem koncertu i spektaklu. 9 kwietnia 2019 o godz. 18.00 Salon wypełni muzyka Fryderyka Chopina a Dariusz Jakubowski przedstawi gościom rodzaj poetyckiego stand up-u, przybliżając fragmenty „Fausta” J.W. Goethego oraz miniatury teatralne Mariana Hemara „Umowa” i “Kosmopolita” (napisane w latach 60-tych dla Radia Wolna Europa, przedstawiające hipotetyczne obrazy z życia kompozytora). W warstwie muzycznej usłyszymy sopranistkę – Katarzynę Thomas, której akompaniować będzie Piotr Szafraniec.

„Dobrem powierzonym” zwykł określać talent Witold Lutosławski. Jak nim zawiadywać? Odwieczne dylematy, wybory, kompromisy człowieka, artysty. Czy masz wybór, czemu służysz? Czemu służy twój talent? Tobie, sztuce, narodowi, konwencji, komercji? Czy bardziej pozostać artystą, czy poświęcić się dla narodu?. Czy być patriotą, czy kosmopolitą? Czy to się wyklucza? Czy presja patriotyzmu nie bywa opresją? Czy poklask publiczności jest jedyną miarą? Co jest naszą powinnością? Odwieczny problem wierności swojemu talentowi…

Dariusz Jakubowski – aktor filmowy i teatralny, absolwent Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej w Warszawie. W latach 2006–2014 Wiceprezes Zarządu Związku Artystów Scen Polskich. Od 1984 roku (przez dwadzieścia osiem lat) aktor warszawskiego Teatru Studio, gdzie debiutował w „Affabulazione” Piera Paolo Passoliniego w reżyserii Tadeusza Łomnickiego, jako student IV roku. Występował na wielu prestiżowych scenach (np. Teatr na Tagance w Moskwie, paryska Olympia) i festiwalach teatralnych w Europie, a także w Izraelu, Australii, Japonii, na Tajwanie i w Singapurze. Owocem zainteresowań i współpracy z teatrem niezależnym jest m.in. występ w roli Dionizosa w „Bachantkach” Eurypidesa na offowej scenie Southwark Playhouse w Londynie i na Festiwalu M. Czechowa w Forest Row w Anglii. Współpracuje z filmem niezależnym, uczestniczy w działaniach performatywnych na styku teatru, muzyki alternatywnej i sztuk wizualnych. Popularność i sympatię wśród szerokiej widowni przyniosły mu role w filmach fabularnych i serialach telewizyjnych. Jest twórcą spektakli łączących muzykę i słowo. Wraz ze śpiewaczką Katarzyną Thomas jest twórcą Artystycznych Salonów.

Katarzyna Thomas – sopran. Jej technika wokalna pozwala na wykonywanie szerokiego repertuaru od późnego renesansu, aż po współczesność. Występowała zatem zarówno na festiwalach poświęconych muzyce współczesnej, jak Warszawska Jesień, Warszawskie Spotkania Muzyczne i Portrety Kompozytorów, jak i na Festiwalu Chopiniana w Łazienkach Królewskich w Warszawie, czy wielokrotnie na Festiwalu Muzyki Dawnej na Zamku Królewskim w Warszawie. Dokonywała nagrań i koncertowała z Zespołem Muzyki Dawnej LEGE ARTIS, którego była współzałożycielką. Zainteresowanie teatrem zaowocowało występem w realizacji Bachantek Eurypidesa na londyńskiej scenie Sauthwark Playhouse i na Festiwalu Michaiła Czechowa w Forest Row (Sussex). Brała udział w prawykonaniach utworów kompozytorów współczesnych (choćby ”Ze śpiewów domowych” na głos i fortepian Jarosława Siwińskiego) transmitowanych przez II program Polskiego Radia, tam również można było usłyszeć jej interpretacje renesansowej pieśni angielskiej Johna Dowlanda. Brała udział w muzykologicznej rekonstrukcji Kyrie e Gloria alla Pastorale Giovanni Riccieriego pod dyr. prof. Giorgio Piombiniego na Festiwalu Muzycznym w Bolonii. Na zaproszenie Polskiego Towarzystwa Muzyki Współczesnej wykonała w Centrum Sztuki Współczesnej w Warszawie polską prapremierę poematu Sylwii Plath ”Lady Lazarus” Daryla Runswicka.

Piotr Szafraniec – fortepian. Studia pianistyczne odbył na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie, pod kierunkiem prof. Jerzego Sterczyńskiego. Laureat ogólnopolskich i międzynarodowych konkursów pianistycznych, m.in. w Krakowie, Warszawie, Żaganiu, Gorzowie Wielkopolskim, Stalowej Woli. Z powodzeniem brał udział także w przesłuchaniach muzyki kameralnej i rozrywkowej, np. był finalistą XVIII Międzynarodowego Konkursu Muzyki Kameralnej im. Kiejstuta Bacewicza w Łodzi, a także laureatem konkursu poświęconego pamięci Marka Grechuty. Występował w Filharmonii Narodowej w Warszawie wraz z orkiestrą Capella Cracoviensis, w Filharmonii Świętokrzyskiej w Kielcach, Filharmonii Dolnośląskiej w Jeleniej Górze, Filharmonii Podkarpackiej w Rzeszowie, a także m.in. w Europejskim Centrum Artystycznym w Sannikach, w Ośrodku Chopinowskim w Szafarni, w Pałacu w Radziejowicach, w Teatrze Studio w Warszawie, w Teatrze Osterwy w Gorzowie Wielkopolskim.

zmodyfikowano  6 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ