koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Muzyczne Opowieści EuropyCO JEST GRANE - kwiecień 2024 -nr 359BANKSYTpL repertuar
zmodyfikowano  4 lata temu

MDAG - Margaret Atwood. Słowo to siła

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 10 127 wyświetleń od 31 sierpnia 2020
  • 6 września 2020, niedziela
    » 12:00

(Margaret Atwood: A Word After a Word After a Word Is
Power)
Kanada / Canada 2019, 92 min.
Reżyseria / Directed by: Nancy Lang, Peter Raymont
Zdjęcia / Cinematography by: John Westheuser
Producent / Producer: Nancy Lang, Peter Raymont,
Stephen Paniccia
Produkcja / Production: White Pine Pictures
Wybrane festiwale i nagrody / Selected festivals and
awards: 2019 – IDFA Amsterdam / IDFA Amsterdam

[Odniosła ogromny sukces, była typowana do Nagrody Nobla, a jej książki wydano w 35 kra-jach. Margaret Atwood – kanadyjska pisarka i krytyczka literacka, autorka „Opowieści pod-ręcznej”, to także
społeczno-ekologiczna aktywistka, której twórczość nigdy wcześniej nie była tak aktualna. Jej historię przedstawiają – prócz niej samej – również jej przyjaciele i rodzina. Ona ocenia zamieszanie wokół
swojej osoby z cierpkim poczuciem humoru i wnikliwością, która pozwoliła jej ostrzegać nas o tym, co się wydarzy, już kilkadziesiąt lat temu.] Odniosła ogromny sukces, była typowana do Nagrody Nobla, jej literacki dorobek jest imponu-jący, a jej książki wydano z sukcesem w 35 krajach. Margaret Atwood – kanadyjska pisarka, poetka i krytyczka literacka to także społeczno-ekologiczna aktywistka. Jej twórczość nigdy wcześniej nie była tak aktualna
jak dziś – w dobie wzrostu autorytarnej polityki, szybko rozwi-jających się technologii i postępujących nieodwracalnych zmian klimatu.
Film portretuje ikonę literacką naszych czasów, której wiersze i książki są medytacją o prze-trwaniu, a często same w sobie stają się też narzędziami przetrwania. Poznajemy nie tylko kulisy sukcesu
Margaret Atwood, lecz również osobiste i społeczne czynniki, które wpłynęły na jej twórczość. Obserwujemy, jak podróżuje z wieloletnim partnerem Greaemem Gibsonem (zmarł niedługo po zakończeniu zdjęć) i uczestniczy w entuzjastycznych spotkaniach oraz wystąpie-niach na całym świecie. Towarzyszymy jej na planie telewizyjnej adaptacji „Opowieści pod-ręcznej”, gdzie spotyka się z projektantką kostiumów Ane Crabtree i odtwórczynią głównej roli Elisabeth Moss. Zagłębiamy się również we wczesne lata Atwood: jej dzieciństwo spędzone w lasach północne-go Ontario, studia na Harvardzie, rodzący się aktywizm, a także kulisy poznania Gibsona i po-wstania „Opowieści podręcznej”. Historię jej życia – prócz samej Atwood – przedstawiają rów-nież jej najbliżsi przyjaciele i rodzina. Wszyscy podkreślają jej wyjątkowość i profetyzm. Ona sama ocenia zamieszanie wokół swojej osoby z cierpkim poczuciem humoru i wnikliwością, która pozwoliła jej ostrzegać nas o tym, co się obecnie dzieje, już przed kilkudziesięcioma laty.

[Margaret Atwood has never been more relevant than she is today. Readers are turning to her work as they face the rise of authoritarian politics, and the slow-motion disaster of climate change. Who is thewoman behind these stories?]
Margaret Atwood has never been more relevant than she is today. Readers are turning to her work as they face the rise of authoritarian politics, rapidly evolving technologies, and the on-going disaster of climate change. Her poetry and books are about survival, but they are also survival tools themselves. The recent success of the television adaptation of her novel, ”The Handmaid’s Tale”, has made Atwood a household name. The launch of its sequel, ”The Testaments”, has been inter-national news. Millions follow Atwood’s early morning Tweets. Yet few know the private Margaret Atwood. Who is the woman behind these stories? How does she always seem to know what is to come?

Ceny biletów i karnetów:
bilet na pojedynczy seans – 10,-  zł (dostępny w kasie MCK oraz na portalu BILETY24)
karnet na 10 wybranych seansów – 70,-  zł (dostępny wyłącznie w kasie MCK)
karnet na cały festiwal – 120,-  zł (dostępny wyłącznie w kasie MCK)

zmodyfikowano  4 lata temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ