koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Wrocławianka roku GalaCO JEST GRANE - LISTOPAD 2024 - nr 365ARTYSTA BEZ GRANIC PAFAWAG
zmodyfikowano  4 lata temu

MDAG - La Mami

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 12 952 wyświetleń od 31 sierpnia 2020
  • 10 września 2020, czwartek
    » 15:30

(La Mami)
Meksyk, Hiszpania / Mexico, Spain, 2019, 82 min.
Reżyseria / Directed by: Laura Herrero Garvin
Zdjęcia / Cinematography by: Laura Herrero Garvin
Producent/Producer: Laura Imperiale, Patricia Franquesa,
Laia Zanon
Produkcja / Production: Cacerola Films, Gadae Films
Wybrane festiwale i nagrody / Selected festivals and
awards: 2020 – DOC Point Helsinki / Doc Point Helsinki,
2019 – IDFA Amsterdam / IDFA Amsterdam

[W meksykańskim klubie nocnym kobiety zwane „ficheras” tańczą w rytm latynoskich utwo-rów, a za około dolara można z nimi wypić drinka. Nie są one jednak pracownicami seksual-nymi. La Mami przez 40 lat sama była jedną z nich, a teraz w zamian za napiwki opiekuje się innymi „ficheras” - dba o ich torby i czystość w łazience, a przede wszystkim służy ciepłem, radą i pocieszeniem. Ten intymny portret życia, którego nie widać, ukazuje kulisy pracy noc-nych klubów Meksyku oraz patriarchalnego społeczeństwa, które nieustannie ocenia i piętnuje kobiety.] W legendarnym klubie nocnym Barba Azul w Meksyku kobiety zwane „ficheras” tańczą w rytm latynoskich utworów, a za około dolara można z nimi wypić drinka, lub za dodatkową opłatą droższy trunek. Nie są one jednak pracownicami seksualnymi. Uatrakcyjniają lokal i za-chęcają mężczyzn do zakupu alkoholu. La Mami sama tak pracowała przez 40 lat pod pseudo-nimem Doña Olga. Teraz w garderobie opiekuje się innymi „ficheras” na początku i pod koniec ich zmiany. W zamian za napiwki dba o ich torby i czystość w łazience, a przede wszystkim służy dziewczynom ciepłem, radą i pocieszeniem. Jest niezawodnym źródłem ciężko zdobytej mądrości. Doskonale zna blaski i cienie nocnych tańców oraz uzależnienia od alkoholu, które czasem jest jedynym sposobem na zniesienie natarczywości klientów. Im więcej klienci zama-wiają, tym więcej zarabia klub – bo żaden mężczyzna nie chce pić drogich trunków w samotno-ści. Wśród wielu tańczących w klubie kobiet jest Priscilla. W ten sposób zarabia na opłacenie ra-chunków za szpital, w którym leży jej 22-letni, chory na raka syn. Dla niej i dla wielu „ficheras” La Mami jest jedyną bezpieczną przystanią. To intymny portret życia, którego nie widać – poka-zuje kulisy pracy nocnych klubów Meksyku oraz patriarchalnego, opartego na maczyzmie spo-łeczeństwa, które nieustannie ocenia i piętnuje kobiety.

[After working for more than 40 years in the nightlife, Doña Olga is now La Mami, the care-taker of theladies’ restroom at the mythical Cabaret Barba Azul in Mexico. Night after night, she takes care of the dancers working at the flow of live music.] Night after night, La Mami unlocks the door and reveals the guarded restroom of the Cabaret Barba Azul's dancers. After working for more than 40 years in the nightlife, Doña Olga is now La Mami, the caretaker of the ladies’ restroom at the mythical Cabaret Barba Azul. Night af-ter night, she takes care of the dancers working at the flow of live music. This restroom is a trusting bubble inside Barba Azul. Today there is a new woman arriving at the restroom. She has a sick son and needs to work. 

Ceny biletów i karnetów:
bilet na pojedynczy seans – 10,-  zł (dostępny w kasie MCK oraz na portalu BILETY24)
karnet na 10 wybranych seansów – 70,-  zł (dostępny wyłącznie w kasie MCK)
karnet na cały festiwal – 120,-  zł (dostępny wyłącznie w kasie MCK)

zmodyfikowano  4 lata temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ