koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Wrocławianka roku Gala
zmodyfikowano  3 lata temu

MDAG - Tysiące małych ran

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 11 213 wyświetleń od 22 sierpnia 2021
  • 6 września 2021, poniedziałek
    » 20:30

Tysiące małych ran
(A Thousand Cuts)
USA / USA 2020, 98 min 
Reżyseria / Directed by: Ramona S. Diaz
Zdjęcia / Cinematography by: Gabriel Goodenough
Producent / Producer: Leah Marino, Julie Goldman, Chris Clements, Carolyn Hepburn
Produkcja / Production: Motto Pictures
Wybrane festiwale i nagrody / Selected festivals and awards: 2020 – SXSW Austin / SXSW Austin, 2020 – FF Sundance / Sundance FF, 2020 – DOC NY / DOC NY, 2020 – IDFA Amsterdam / IDFA Amsterdam

„Nie można być sędzią i katem równocześnie” – mówi jedna z nielicznych opozycjonistek ubiegających się o miejsce w filipińskim parlamencie. Tymczasem prezydent Rodrigo Duterte, który zaskarbił sobie poparcie społeczne populistycznymi hasłami o walce z narkotykami, zdaje sobie nic nie robić z głosów krytyki. Policyjne oddziały przechodzą przez filipińskie miasta, siejąc terror i zabijając często przypadkowych ludzi. Za to zwolennicy prezydenta startujący w wyborach do parlamentu, śpiewają piosenki i rozdają słodycze na wiecach poparcia. Temu przerażającemu systemowi stawiają czoła nieliczni niezależni dziennikarze, pokazujący światu prawdę o tym, co dzieje się w ich kraju. Nie ma chyba lepszego przykładu na to, jak ważną rolę odgrywają rzetelne media w świecie pełnym informacyjnego chaosu i fake newsów, rozpuszczanych przez populistycznych polityków. Na celowniku Duterte znajduje się szczególnie Maria Ressa, założycielka portalu Rappler. Była korespondentka wojenna jest jednak nie do złamania i otrzymuje, wraz z grupą niezależnych dziennikarzy, tytuł Człowieka roku magazynu „Time” w 2018 roku. Równocześnie zostają przeciw niej wysunięte zarzuty o zniesławienie w internecie, chociaż miało ono rzekomo nastąpić jeszcze przed wprowadzeniem odpowiednich przepisów. Zaczyna się pokazowy proces, który ma zmusić dziennikarzy do uległości wobec bezwzględnej administracji.

In 2016, outsider candidate Rodrigo Duterte upset the political establishment in the Philippines by winning the presidency and promising vengeance and violence. Within hours of taking office, bodies piled up in the streets. Rappler, the country’s top online news site, investigated the murders and revealed a government-sanctioned drug war targeting poor addicts instead of lucrative dealers. In an attempt to suppress independent reporting, Duterte unleashed a powerful disinformation campaign that spread like wildfire throughout social media. Filmmaker Ramona S. Diaz follows key players from two sides of an increasingly dangerous war between press and government. Representing the journalists is fearless Rappler CEO Maria Ressa, who, despite arrests and harassment, continues to publish articles holding a lawless regime accountable. On the other side, influencers such as popstar-turned-government secretary Mocha Uson start incendiary social media movements and general Ronald “Bato” Dela Rosa spearheads a public execution campaign against addicts. As each side digs in, we become witness to an epic and ongoing fight for the integrity of human life and truth itself – a conflict that extends beyond the Philippines into our own divisive backyard.

Ceny biletów i karnetów:
bilet na pojedynczy seans – 10 zł
karnet na 10 wybranych seansów – 70 zł
karnet na cały festiwal – 120 zł
UWAGA! Karnety dostępne wyłącznie stacjonarnie – w kasie Kina Orzeł/MCK.
Szczegółowy program Bydgoskiej części 18. edycji Millenium Docs Against Gravity znajdą Państwo na stronie https://mdag.pl/18/pl/Bydgoszcz/homepage.

zmodyfikowano  3 lata temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ