koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - kwiecień 2024 -nr 359TpL repertuarMuzyczne Opowieści EuropyBANKSY
zmodyfikowano  11 lat temu

Rzeka światła & zielona przestrzeń

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 13 765 wyświetleń od 1 stycznia 2007
  • od: 28 stycznia 2006, sobota
    do: 28 lutego 2006, wtorek

Lukas Kramer

Światło jako temat w sztuce jest ważny już od czasu renesansu i jako samoistny element w malarstwie zostaje wprowadzony w XIX wieku przez francuskich impresjonistów. Kto artystyczny rozwój żyjącego malarza i grafika Lukasa Kramera z Saarbrüecken (miejscowość leży koło francuskiej granicy ) od początku śledzi, odkryje w jego pracach konsekwentny proces w materializacji farby i światła.

Te najwcześniejsze eksponaty ukazują jeszcze rozpoznawalne przedmioty, które swoją formę rozwinęły z rur. To zaś z kolei może być odczytane jako pytanie o techniczny rozwój świata, który gwałtownie zmienia obraz naszej planety. Jeśli coś jest typowego dla teraźniejszych dzieł, to jest to oprócz seryjnego działania (seryjnej pracy) łańcuch wzoru jako eksperymentalna gra z rzeźbiarskim modułem i farbą. To systematyczne tworzenie kanonu tematu.

Kolor dla Kramera to narzędzie, z którym inscenizuje realne doświadczenie. Jego obrazy opowiadają o groźbie i zagrożeniu, które jest związane z postępem technicznym. Pigment służy malarzowi z jednej strony do identyfikacji pomieszczenia, jak i również do tego, żeby wyrazić wiatło jako temat w sztuce jest ważny już od czasu renesansu i jako samo istniejący element w malarstwie zostaje wprowadzony w XIX wieku przez francuskich impresionistów. Kto artystyczny rozwój żyjącego malarza i grafika Lukasa Kramera z Saarbrüecken (miejscowość leży koło francuskiej granicy ) od początku śledzi, odkryje w jego pracach konsekwentny proces w materializacji farby i światła.

Od 28 stycznia do 28 lutego 2006 Galeria Miejska bwa w Bydgoszczy zaprezentuje prace z ostatnich 15 lat twórczości artysty malarza Lukasa Kramera. Te najwcześniejsze eksponaty ukazują jeszcze rozpoznawalne przedmioty, które swoją formę rozwinęły z rur. To zaś z kolei może być odczytane jako pytanie o techniczny rozwój świata, który gwałtownie zmienia obraz naszej planety. Jeśli coś jest typowego dla teraźniejszych dzieł tego w 1941 roku urodzonego artysty, który jest laureatem licznych nagród, to jest to oprócz seryjnego działania (seryjnej pracy) łańcuch wzoru jako eksperymentalna gra z rzeźbiarskim modułem i farbą. To systematyczne tworzenie kanonu tematu.

Kolor dla Kramera to narzędzie, z którym inscenizuje realne doświadczenie. Jego obrazy opowiadają o groźbie i zagrożeniu, które jest związane z postępem technicznym, mimo iż jest to ostrzeżenie jako abstrakcja sformułowane. Pigment służy malarzowi z jednej strony do identyfikacji pomieszczenia, jak również, żeby wyrazić materiał sam w sobie. Tam można zaobserwować błysk metalowych rur, tlące się filary (kolumny) światła i nerwowe formy fal, które przemieszczają się z jednego płótna na drugie.

Lukas Kramer studiował w Trii, Strassburgu i w Urbino we Włoszech. Był również stypendystą naukowym międzynarodowej Cafe`des Arts w Paryżu.

Kurator wystawy: Beata Kaźmierczak

zmodyfikowano  11 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ