koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - LISTOPAD 2024 - nr 365Cantores wiolonczelaKLIMT wystawa WrocławARTYSTA BEZ GRANIC PAFAWAGTP Repertuar 11.2024
zmodyfikowano  12 lat temu

Trubadur

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 23 763 wyświetleń od 1 stycznia 2007
  • 28 stycznia 2007, niedziela
    » 19:00
  • 27 stycznia 2007, sobota
    » 19:00
  • 6 marca 2005, niedziela
    » 19:00
  • 5 marca 2005, sobota
    » 19:00
  • 12 grudnia 2004, niedziela
    » 19:00
  • 11 grudnia 2004, sobota
    » 19:00
  • 10 czerwca 2003, wtorek
    » 19:00
  • 8 czerwca 2003, niedziela
    » 19:00
  • 12 stycznia 2003, niedziela
    » 19:00
  • 9 stycznia 2003, czwartek
    » 19:00

Opera Giuseppe Verdiego

kierownictwo muzyczne: Lukas Beikircher (Niemcy)

reżyseria: Maciej Korwin

scenografia: Frank Raven (Holandia)

'Trubadur" Verdiego to dzieło, po które chętnie sięgają teatry muzyczne całego świata dla bogactwa jego przepięknych arii, duetów, chórów, dających wykonawcom możliwość zachwycenia słuchacza melodyjnością, ekspresją i dramatyzmem scenicznym.

Od chwili swego powstania 'Trubadur" rozpoczął triumfalny pochód przez operowe sceny: teatr 'Apollo" w Rzymie, Madryt, Odessa, Warszawa, Lwów, Rio de Janeiro, Meksyk, ba! Bombaj, Filipiny. Verdi żartował, że 'Trubadura" można usłyszeć nawet w głębi afrykańskiego lądu. Libretto bazujące na romantycznej powieści Antonio Gutierreza ukazuje średniowieczną Hiszpanię targaną wewnętrznymi walkami, tragiczne dzieje dwóch braci rozdzielonych w dzieciństwie: romantycznego trubadura i okrutnego szlachcica, obóz cygański, więzienny loch, miłość kpiącą ze śmierci.

'Trubadur" - najnowsza pozycja repertuarowa Opery Nova, zyskał uznanie widzów dla efektownych kostiumów, koncepcji reżyserskiej, czytelnie przeprowadzającej przez zawiłości libretta i umiejętnie wygrywającej relacje między postaciami dramatu oraz dla kreacji wokalnych śpiewaków. Z pewnością świadczy 'Trubadur" o godnej pozazdroszczenia kondycji artystycznej bydgoskiej sceny operowej. Każdy, kto choć raz usłyszy arię 'Stride la vampa", mistrzowski chór zakonnic a capella z II aktu, arie Manrica, czy słynny chór Cyganów Chi del gitano i giorni abbella - pozostanie wielbicielem verdiovskiego 'Trubadura".

zmodyfikowano  12 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ