koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Wrocławianka roku Gala
zmodyfikowano  12 lat temu

Czarodziejski Flet

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 23 817 wyświetleń od 1 stycznia 2007
  • 4 marca 2007, niedziela
    » 19:00
  • 3 marca 2007, sobota
    » 19:00
  • 19 listopada 2006, niedziela
    » 19:00
  • 18 listopada 2006, sobota
    » 19:00
  • 10 września 2006, niedziela
    » 19:00
  • 9 września 2006, sobota
    » 19:00
  • 6 czerwca 2006, wtorek
    » 19:00
  • 4 czerwca 2006, niedziela
    » 19:00
  • 21 maja 2006, niedziela
    » 19:00
  • 20 maja 2006, sobota
    » 19:00
  • 3 maja 2006, środa
    » 18:00
  • 2 maja 2006, wtorek
    » 18:00

Wolfgang Amadeusz Mozart

  • kierownictwo muzyczne: Dirk Vermeulen (Belgia)
  • reżyseria: Matthias Remus (Niemcy)
  • scenografia i kostiumy: Stephan Dietrich (Niemcy)

premiera: 5 kwietnia 2006, Eindhoven (Holandia)

Realizatorzy premiery Opery Nova tłem akcji czynią monumentalną Bibliotekę, siedzibę i świątynię Rozsądku, Piękna, Wiedzy, Siły, Natury…

Kostiumy, wzorowane na kolekcji z Muzeum Wiktorii i Alberta w Londynie, są wierną kopią ubiorów z epoki Mozarta

Sprawa tak się przedstawia, jak gdyby scenariusze inicjacji były nierozerwalnie złączone z samą strukturą życia duchowego. Jak gdyby inicjacja była procesem koniecznym dla wszelkiej próby całkowitego odrodzenia, dla wszelkiego wysiłku przekroczenia naturalnego stanu człowieka celem dostąpienia uświęconego bytu – te słowa M. Eliadego zdają się pasować do kluczowej idei libretta. Ono samo jest porównywane do baśni. Czarodziejski flet daje Taminowi moralne oparcie w momencie, gdy musi odrzucić swoje dotychczasowe utarte sądy, by stać się godnym wtajemniczenia. Pomaga mu przetrwać próby powietrza, ognia i wody, stanąć po stronie Światła w walce z Ciemnością. Rytuały inicjacyjne i odniesienia do religii starożytnego Egiptu stanowiły temat popularny w dramatopisarstwie i sztuce operowej schyłku Oświecenia. Opera Mozarta jeszcze te modę spotęgowała, lecz kompozytorowi nie było już dane cieszyć się jej sukcesami.

Książę Tamino pragnie uwolnić córkę Królowej Mocy, Paminę, rzekomo więzioną przez złego Sarastra. Z polecenia Królowej pomagać ma mu ptasznik, Papageno, któremu w nagrodę obiecano małżonkę. Do ochrony przed niebezpieczeństwami Tamino otrzymuje czarodziejski flet, Papageno zaś – dzwoneczki. Po przybyciu do państwa Sarastra zaczynają domyślać się, że go wprowadzono w błąd; Sarastro służy prawdzie i doskonałości…

zmodyfikowano  12 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ