koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - kwiecień 2024 -nr 359Muzyczne Opowieści EuropyTpL repertuarBANKSY
zmodyfikowano  11 lat temu

MEWA

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 21 371 wyświetleń od 5 października 2007
  • 17 października 2007, środa
    » 20:00

Sanktpetersburski Teatr BaletuBorysa Ejfmana

Muzyka - Siergiej Rachmaninow i Aleksandr Skriabin

Choreografia - Boris Ejfman

Scenografia - Zinowyj Margolin

Kostiumy - Natalia Zuzkiewicz, Olga Kuliżnowa, Daria Prochorowa

Światła - Boris Ejfman i Gleb Filsztyński

Obsada:

Oleg Gabyszew, Dimitrij Fiszer, Ilja Osipow (Konstanty Trieplew), Maria Abaszowa, Anastazja Sitnikowa, Jekaterina Kazaczenko (Nina Zarieczna), Jurij Smiekałow, Oleg Markow, Jurij Smiekałow (Boris Trigorin), Nina Zmijewiets, Natalia Poworozniuk Maria Abaszowa (Irina Arkadina)

Prawdziwy „rarytas” dla miłośników baletu – występ jednego z najznakomitszych obecnie zespołów tanecznych - Sanktpetersburski Teatr Baletu Borysa Ejfmana.

To trzecia wizyta rosyjskich tancerzy w Operze Nova ; Publiczność bydgoska oglądała już w ich wykonaniu legendarne spektakle "Bracia Karamazow", "Musagete" i "Annę Kareninę" – i przyjmowała je owacyjnie.

Teraz pokażą najnowszą choreografię swego dyrektora artystycznego, Ejfmana -"Mewę" balet w dwóch aktach na motywach sztuki Antona Czechowa.

Uznany przez prasę amerykańską za najlepszego rosyjskiego choreografa naszych czasów, Boris Ejfman jest jedną z najważniejszych postaci współczesnego baletu.

Jego Teatr Baletu zrewolucjonizował koncepcję tańca klasycznego w Rosji, podnosząc sztukę baletową do najwyższego szczebla ekspresji. Boris Ejfman stworzył przy tym, czy raczej przywołał współcześnie nowy typ artysty baletu: tancerza-aktora, który wykorzystuje swe solidne i nieskazitelne przygotowanie w dziedzinie baletu klasycznego jako podstawę do współtworzenia awangardowej, nowoczesnej choreografii. Unikatowy styl tego teatru wspiera nową estetykę tańca XX-wiecznymi osiągnięciami teatru i filmu, wykorzystując wszelkie aspekty współczesnej inscenizacji teatralnej dla kreowania nowych, bogatych i wielowymiarowych doświadczeń scenicznych.

Jako choreograf Ejfman dogłębnie wnika w treść swoich baletów. W swoim najnowszym dziele pozostaje wierny inspiracją z literatury rosyjskiej.

Jak sam mówi:

”Zachowując najważniejsze idee filozoficzne na temat sztuki, jakimi wypełniona jest "Mewa" Antona Czechowa, przenieśliśmy akcję tego dramatu z letniskowego dworku do sali baletowej, w której modny choreograf Trigorin zderza się z zuchwałym marzycielem Trieplewem, a młoda tancerka Zarieczyna skutecznie rywalizuje z czołową baleriną Arkadiną. Problematyka idei rozwoju sztuki, poszukiwania nowych form, prawdziwych i pozornych wartości, miłości i kariery znalazła swoje wyraziste odzwierciedlenie w naszym przedstawieniu.

Na pierwszy rzut oka, baletowa wersja "Mewy" różni się nieco od przebiegu akcji utworu literackiego, ale przy wnikliwym spojrzeniu na to, czym żyją bohaterowie, jakie są przyczyny ich trosk i radości, ujawnia się nierozerwalna więź ze sztuką Czechowa. Sam spektakl choreograficzny zbudowany jest oczywiście zgodnie z zasadami sztuki baletowej, jednak życie duchowe bohaterów sztuki i baletu stapia się w jeden organizm.

Czwórka głównych bohaterów, ich niezwykłe losy - twórcze i ludzkie znalazły w przedstawieniu takie wcielenie emocjonalno-wyrazowe, które odzwierciedla nasze spojrzenie na dzieło Antona Czechowa. „

Boris Ejfman

bilety:

100,- 80,- i 60,-

zmodyfikowano  11 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ