koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Wrocławianka roku GalaARTYSTA BEZ GRANIC PAFAWAGCO JEST GRANE - LISTOPAD 2024 - nr 365
zmodyfikowano  8 miesięcy temu

GWT 2024 - DKF - "THE SQUARE"

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 3 520 wyświetleń od 17 lutego 2024
  • 21 marca 2024, czwartek
    » 19:00

DKF 2024 - Dyskusyjny Klub Filmowy
„The Square” reż. Ruben Östlund (Szwecja/Niemcy/Francja/Dania 2017)
po seansie spotkanie z cyklu „Przy kawie, o filmie” *
*
Wojciech Tutaj - „Sztuka absurdu, czy absurd w sztuce?"

„Fantastyczna wyobraźnia! Niesamowicie śmieszny film! _
_Mógłbym go oglądać bez końca.”
Pedro Almodóvar

„Ten wybitny film to kino nieludzko śmieszne i okrutnie autoironiczne.” Tadeusz Sobolewski „Gazeta Wyborcza”

Co łączy przystojnego kuratora muzeum w Sztokholmie, zafascynowaną nim amerykańską dziennikarkę, małego chłopca, którego niesłusznie posądzono o kradzież, oraz udającego małpę artystę?
„The Square” to czarna komedia nagrodzona Złotą Palmą na festiwalu w Cannes. Film Rubena Östlunda wywołał zachwyty i dziki śmiech podczas pokazu w Cannes. Śmiali się widzowie i śmiało się jury, w którym o nagrodach decydowali Pedro Almodóvar, Maren Ade, Paolo Sorrentino i Park Chan-wook. Östlund serią komicznych sytuacji sportretował współczesny świat, doprowadzając do czołowego zderzenia politycznej poprawności z tym, co w każdym z nas dzikie i zwierzęce. Oferując nieoczekiwany bonus w postaci jednej z najśmieszniejszych erotycznych scen roku – a może nawet wszech czasów – szwedzki reżyser stworzył jeden z najzabawniejszych filmów pokazanych i wyróżnionych główną nagrodą najważniejszego festiwalu filmowego na świecie.
Christian (Claes Bang) ma wszystko pod kontrolą. Jest atrakcyjnym mężczyzną o wielkim uroku osobistym. Niedawno się rozwiódł i lubi wdawać się w niezobowiązujące romanse, a młoda amerykańska dziennikarka (Elisabeth Moss) może okazać się jego nowym trofeum.
Na co dzień Christian jest dyrektorem prestiżowego muzeum sztuki nowoczesnej, co daje mu władzę i idealną pozycję społeczną. Do tego przykładnie opiekuje się córkami, jeździ kosztującą fortunę Teslą i wspomaga potrzebujących – zwłaszcza, jeśli nie wymaga to od niego zbyt dużego wysiłku. Jednak podczas przygotowań do premiery instalacji „The Square”, z którą wiąże ogromne nadzieje, utrzymanie starannie pielęgnowanego wizerunku okaże się być dla niego nie lada wyzwaniem.

„The Square” to przewrotne, błyskotliwe kino niedające się w żaden sposób zaszufladkować.

THE SQUARE
Reżyseria Ruben Östlund
Scenariusz Ruben Östlund
Zdjęcia Fredrik Wenzel
Dźwięk Andreas Franck
Kostiumy Sofie Krunegård
Scenografia Josefin Åsberg
Montaż Ruben Östlund, Jacob Secher Schulsinger

W rolach głównych:
Claes Bang Christian
Elisabeth Moss Anne
Dominic West Julian
Terry Notary Oleg
Christopher Læssø Michael

GŁOSY PRASY
Gdzie kończy się empatia i zrozumienie, a zaczyna bierność na agresję oraz przymykanie oczu na próby destrukcji kruchego, społecznego porządku? To pytanie Östlund pozostawia otwartym. Lecz nie ma wątpliwości, zwłaszcza w tak niestabilnej sytuacji geopolitycznej, że echem odbije się daleko poza Szwecją.
Filmweb.pl
Trudno oglądać „The Square” i nie pomyśleć o pustych symbolach i gestach produkowanych hurtowo przez wiele instytucji kulturalnych. Film Östlunda parodiuje świat sztuki współczesnej, ale nie podważa sensu jej istnienia. Skłania raczej do zastanowienia, czemu służy czasami bardzo skomplikowany kod, stosowany przez artystów. Dlaczego biedni ludzie nie chodzą do galerii? W „The Square” można odnaleźć wiele niepokojących pytań, na które widz musi odpowiedzieć sam.
WP.pl
Są w tym filmie sceny prawdziwe magnetyzujące, gdy czas się zatrzymuje, świat przestaje istnieć, a widz zostaje przykuty do ekranu, z fascynacją obserwując wydarzenia i zastanawiając się, w jakim kierunku to dalej podąży.
Kinofilia

Pełen energii i prowokacyjny film analizujący granice politycznej poprawności, wolności twórczej i wolności słowa w dzisiejszym świecie.
The Hollywood Reporter

***

Bezpieczne zakupy w Bilety24. W przypadku odwołania wydarzenia, gwarantujemy automatyczny zwrot środków potwierdzony komunikatem wysyłanym na adres e-mail, podany podczas zakupu.

zmodyfikowano  8 miesięcy temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ