koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
TpL repertuarMuzyczne Opowieści EuropyCO JEST GRANE - kwiecień 2024 -nr 359BANKSY
zmodyfikowano  11 lat temu  »  

Malowanie emocjami i ruchem - program psychostymulacji i rehabilitacji małego dziecka z deficytami i zaburzeniami rozwoju

Toruń »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 1 541 wyświetleń od 17 sierpnia 2011
  • od: 1 września 2011, czwartek
    do: 30 czerwca 2012, sobota

rozpoczynamy nabór na rok szkolny 2011/2012

Dziecko to mała istota, ktora się uczy - poznaje - ucząc się. Doznaje uczuć, wrażeń i dostrzegając otaczający je świat, tworzy jego obraz. Dziecko psychicznie i fizycznie niepełnosprawne, tak jak każde inne dziecko, musi mieć swoje określone miejsce w społeczeństwie, swoje prawa i obowiązki. Jego niepodważalnym prawem jest rozwoj, ktory powinniśmy wspomagać. Bez względu na stan psychiczny, fizyczny i emocjonalny musimy mu stworzyć jak najlepsze warunki do rozwoju, na miarę jego możliwości, potrzeb i zainteresowań. Proponowane zajęcia, materiały i pomoce wykorzystywane podczas zajęć mają charakter ogolnorozwojowy, stymulacyjny, korekcyjny lub kompensacyjny.

Cele programu:

  • Stymulacja i doskonalenie: * wszystkich zmysłow, * poszczegolnych funkcji organizmu, * usprawnianie małej i dużej motoryki, * koordynacji wzrokowo-ruchowo-słuchowej, * pamięci i uwagi.

Adresat:

  • Dzieci: * z mikro zaburzeniami, * z podejrzeniem o dysleksję, * niepełnosprawne intelektualnie w stopniu lekkim, * z innymi niepełnosprawnościami sprzężonymi, * z opoźnieniami i zahamowaniem w rozwoju.

Opis programu:

Program wykorzystuje naturalny, spontaniczny ruch organizmu w procesie jego rozwoju. System form i metod kształcenia i terapii opiera się na zaplanowanym wspieraniu rozwoju pamięci długotrwałej poprzez proporcjonalną stymulację jej trzech sektorow: pamięci proceduralnej, epizodycznej i semantycznej. Do form ruchu należą zabawy i ćwiczenia wielozmysłowe, ktore dzieci podejmują spontanicznie w momencie zmęczenia czy dekoncentracji, aktywizujące obie połkule mozgowe i integrujące je. Ćwiczenia ruchowe wzbogacone są odpowiednio dobranym dźwiękiem, muzyką i rytmem. Czynniki te wpływają na przeżycia emocjonalne dzieci. Program opiera się na elementach rożnych metod wspomagających wykorzystywanych w pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych, skierowany jest do grupy uwzględniając indywidualne potrzeby i możliwości każdego dziecka.

  • "Malowanie emocjami i ruchem" to między innymi: * graficzne ćwiczenia wpływające na stabilizację lateralną i zrownoważenie lateralne wykonywane na małej i wielkiej płaszczyźnie, * ćwiczenia manipulacyjne wspomagające sprawność dłoni, ręki, nogi i całego organizmu z wykorzystaniem zabawek dydaktycznych pomagających w koncentracji, * ćwiczenia rytmicznej manipulacji, * ćwiczenia spontanicznego ruchu całego ciała jako formy pozawerbalnej komunikacji, wspomagające koncentrację i polisensoryczne poznawanie, * to dobra zabawa dla każdego dziecka i rodzica.

Prowadzący:

Małgorzata Kutyła - mgr wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej, neuroterapeuta metody EEG Bio Feedback, oligofrenopedagog, pedagog, terapeuta, nauczyciel dyplomowany. 31 lat pracy w zawodzie, w tym 19 w szkolnictwie specjalnym. Od 2002 roku doradca metodyczny kształcenia specjalnego a od 2006 roku konsultant w Centrum Kształcenia Ustawicznego Toruńskim Ośrodku Doradztwa Metodycznego i Doskonalenia Nauczycieli.

bilety:

150 zł opłata za miesiąc

autor:
zmodyfikowano  11 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ