koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
KLIMT Wrocław
zmodyfikowano  12 lat temu  »  

NOISE CONCERT. ZBIGNIEW KARKOWSKI / ROBERT B. LISEK / RENE KOTE

Toruń »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 13 262 wyświetleń od 19 września 2012

Toruń » UL. BROWARNA 6 » NA MAPIE

  • 27 września 2012, czwartek
    » 21:00

NOISE CONCERT

ZBIGNIEW KARKOWSKI / ROBERT B. LISEK / RENE KOTE

Wydarzenie łączące eksperymentalną muzykę elektroniczną, ekstremalny noise z Tokyo i sonoryczne impulsy DNA.

27.09.2012 (czwartek)

Toruń, klub NRD ul. Browarna 6

www.myspace.com/enerde

www.facebook.com/enerdeclub

start 21:00

wejście 20 pln

Zbigniew Karkowski jest jednym z najważniejszych kompozytorow i wykonawcow muzyki wspołczesnej, (elektronicznej, akustycznej i noise). W młodości wyemigrował z Polski; od 1994 mieszka w Tokio. Uczył się m.in. u Iannisa Xenakisa, Oliviera Messiaena, Pierre'a Bouleza i Georges'a Aperghisa.

Karkowski to mistrz noisowego terroru z Tokyo i jedna z ważniejszych postaci muzyki wspołczesnej, wymieniany jednych tchem razem z Merzbow, Tetsuo Furudate, KK Null, Francisco Lopez czy Otomo Yoshihide. Kompozytor i wykonawca muzyki, zarowno elektronicznej jak i akustycznej, eksperymentator, improwizator, muzyk elektroniczny. Jako nastolatek wyemigrował z Polski, mieszkał w Goteborgu, Amsterdamie, Berlinie, Paryżu, Los Angeles, by ostatecznie osiedlić się w Tokyo w 1994 roku. Studiował kompozycję w Polsce, estetykę muzyki wspołczesnej na State College of Music w Goteborgu i muzykę komputerową na Uniwersytecie Technologicznym Chalmers. Po ukończeniu edukacji w Szwecji podjął roczne studia sonologiczne w Krolewskim Konserwatorium w Hadze w Holandii. Uczestniczył też w wielu letnich kursach kompozycji organizowanych przez francuskie Centrum Acanthes w Awinionie oraz Aix-en-Provence, gdzie pobierał naukę u klasykow muzyki XX wieku, takich jak Iannis Xenakis, Olivier Messiaen, Pierre Boulez, oraz Georges Aperghis. Karkowski jest aktywnym kompozytorem zarowno muzyki akustycznej jak i elektroakustycznej. Napisał utwory przeznaczone dla dużych orkiestr symfonicznych, a także operę i liczne utwory muzyki kameralnej wykonywane przez profesjonalne zespoły muzykow ze Szwecji Polski i Niemiec. Karkowski jest wspołzałożycielem zespołow Sensorband (wraz z Edwinem van der Heide i Atau Tanaką), Cosmic Trigger, Pop Senssurround Orchestra oraz UBSB. Wspołpracował z takimi artystami jak Aube, Merzbow, Kasper T. Toeplitz, Helmut Schaefer, Edwin Van Der Heide, Tetsuo Furudate, Kapotte Muziek, John Duncan, Ulf Bilting, Phauss, Francisco Lopez, David Kristian, Keiji Haino, Jim O'Rourke, Null/Zeni Geva, Otomo Yoshihide i wieloma innymi. W ciągu ostatnich kilkunastu lat grał setki koncertow na całym świecie, coraz częściej podrożuje do Chin, Ameryki Łacińskiej i Połnocnej, gdzie gra z lokalnymi muzykami oraz prowadzi warsztaty. Jak nikt inny osobiście zna środowiska muzyki awangardowej w każdym zakątku Ziemi. Karkowski uważa, że tradycyjnie pojmowana muzyka jest nieadekwatna do dzisiejszego świata i dlatego dotychczasowe teorie muzyczne oraz kulturowe powinny zostać zniszczone. W Toruniu artysta zaprezentuje między innymi material z nowej płyty 'Perceptual interpretations of ambiguous figures":

[http://soundcloud.com/kikuchi-yukinori/sets/zbigniew-karkowski- perceptual](http://soundcloud.com/kikuchi-yukinori/sets/zbigniew-karkowski- perceptual)

Robert B. Lisek, artysta, akcjoner, kompozytor koncentrujący się na systemach i procesach (obliczeniowych, biologicznych, społecznych); przechodząc przez hacktywizm, sztukę oprogramowania i radykalne interwencje społeczne, jego działalność nie poddaje się kategoryzacji; Lisek jest tworcą muzyki wspołczesnej, autorem wielu projektow na przecięciu muzyki spektralnej, stochatystycznej, konkretnej i noise'u. W swoich dziełach stosuje zaburzenia i zawieszenia językow i systemow, w tym błędy kodow oraz robaki i wirusy sieciowe. Lisek jest pionierem sztuki wykorzystującej metody sztucznej inteligencji i bioinżynierię. W projekcie Spectrum, ktory jest scenariuszem biotterrorystycznego ataku Warszawy, użył technik biologii molekularnej, badając samoreplikację czyli namnażanie się i rozprzestrzenianie bakterii. Lisek drąży rownież problemy zabezpieczeń, prywatności i tożsamości w społeczeństwie sieciowym; zbudował NEST - Citizens Intelligence Agency - oprogramowanie do szukania ukrytych powiązań między osobami, grupami, zdarzeniami, obiektami i miejscami. W ostatnich projektach łączy swoje DNA z wirusami i testuje wpływ promieniowania radioaktywnego na organizmy biologiczne. Pracuje także nad wzmocnieniami człowieka poprzez użycie radykalnych transgresywnych metod na przecięciu AGI, bioinżynierii i nanotechnologii [patrz antologia TRANSHUMAN]. Lisek jest także naukowcem specjalizującym się w teorii złożoności, teorii grafow i zbiorow częściowo-uporządkowanych, zastosowaniami w AGI i w superkompilacji. Założyciel Fundamental Research Lab, inicjator i lider grupy Laboratorium oraz Sympozjum Sztuki ACCESS. Autor ponad stu wystaw, koncertow i warsztatow. Jego projekty obejmują między innymi: CAPITAL - WORM Center Rotterdam, SECURE INSECURITY - ISEA, Istambul; MANIFESTO vs. MANIFESTO - CSW Zamek Ujazdowski; NEST - ARCO International Contemporary Art Fair, Madryt; GENGINE - Galeria Narodowa Zachęta, Warszawa; FLOAT- Lower Manhattan Cultural Council, Nowy Jork; WWAI - 2005, Los Angeles; GESPENST - Galeria Leto, Warszawa; Falsecodes - Red Gate Gallery, Pekin; State of Emergency Embassy - Galeria Entropia, Wrocław; FLEXTEXT - Byzantine Museum, Ateny; FXT - ACA Media Festival, Tokio; STACK - ISEA 02, Nagoya.

http://fundamental.art.pl/

http://soundcloud.com/robert-b-lisek/

Rene Kote - tworca działający w obszarze zakreślonym poetyką dzieła otwartego, skupiający się głownie na oddziaływaniu dźwiękiem pod egidą muzyki absolutnej, xperymentow z pogranicza dźwięku - fizyki - psyche. Autor metody semantycznego stymulowania dźwięku, pozwalającej na transformację i przenoszenie informacji do partytury muzycznej i dźwięku - ANTI-MUSIC. Ta koncepcja kompozycji opiera się na teorii bilateralnej znaku i zmierza do przekroczenia w swojej formie uwarunkowań percepcji muzycznej na rzecz oddziaływania dźwiękiem. Odwołanie do hebrajskiego języka literowo- cyfrowego, w ktorym każda litera ma swoją wartość liczbową, daje możliwość ułożenia algorytmow zawierających treść wyrazow - czyli stymulowanych semantycznie - SEMANTIC NOISE.

Nadrzędnym celem tworcy, widocznym w opcji SEMANTIC NOISE, nazwanej DŹWIĘKI MOWY, to badanie komunikacji przez przetwarzanie ingardenowskiej uniwersalnej koncepcji wielowarstwowej harmonii dzieła sztuki.

Pomijając, że wielowarstwowość mogłaby być cechą wszelkiej komunikacji, koncepcja ktora ujawnia po raz pierwszy, że to właśnie szeroko rozumiana polifonia jest ogolną zasadą organizacji co najmniej każdego komunikatu estetycznego, jest w intencji R. Kote wzbudzaniem i kreowaniem komunikacji między odbiorcami a tworcami. Założenie jest realizowane przez tworzenie Polilogu (wypowiedzi wielu osob naraz, ktora stanowi partyturę dla muzykow podczas koncertu), gdzie większa liczba uczestnikow komunikacji zwiększa możliwość zakłoceń na skutek nieuwagi, odmienności intencji i zainteresowań. Celem jest tu selekcjonowanie kreatywnych zakłoceń wynikających z odmienności intencji. Kolejnym efektem pracy R.Kote JEST stworzenie przemieszczającej się po Polsce sceny improwizacyjnej OPENCLOSE, ktora uległa transformacji do zasady, że każdy pojawia się, aby grać swoją muzykę w otoczeniu innych, ktorzy także grają swoją muzykę. Tak powstają rożne formy muzyczne: kolaż dźwiękowy, noise, muzyka medytacyjna, f-akt... Założyciel GRUPY DIALOGU, 34d, OPENCLOSE MUSIC SESSION, ZMARSZCZKI, KAŻDY SIĘ ZMIEŚCI.

[http://34dialog.wikispot.org/Anti-musicPL](http://34dialog.wikispot.org /Anti-musicPL)

[http://www.youtube.com/watch?v=usr8vOL0Alg&feature=relmfu](http://www.youtube.com/watch?v=usr8vOL0Alg&feature=relmfu)

bilety:

20

autor:
zmodyfikowano  12 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ