koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
TEATR_ARKA
zmodyfikowano  rok temu

Pamięć i historia | Mozart Requiem

Toruń »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 447 wyświetleń od 22 października 2017
  • 27 października 2017, piątek
    » 19:00

Wykonawcy:
Bożena Harasimowicz – sopran
Marta Motkowicz – alt
Adam Zdunikowski - tenor
Piotr Lempa – bas
Chór Astrolabium (przygotowanie chóru - Kinga Litowska)
Mariusz Smolij - dyrygent
Toruńska Orkiestra Symfoniczna

W programie:
M. Cynk - Kantata inkorporacyjna na cześć hołdu toruńskiego 1454
M. Cynk - Kantata na cześć II pokoju toruńskiego 1466 (prapremiera)


W.A. Mozart - Requiem d-moll KV 626

Kantata inkorporacyjna na cześć hołdu toruńskiego została skomponowana do słów aktu inkorporacyjnego  Kazimierza Jagiellończyka, który w Toruniu w 1454 r. przyjął od mieszkańców Torunia hołd.  
Kantata napisana na zamówienie Urzędu Miasta dokładnie trzynaście lat temu, po raz pierwszy wykonana została na przedstawieniu Toruń w Koronie - 550 - lecie Hołdu Toruńskiego w 2004 roku.
Kantata na cześć II pokoju toruńskiego 1466 jest kolejną kantatą stworzoną do historycznego dokumentu. Nowa kantata Magdaleny Cynk muzycznie koresponduje z Kantatą inkorporacyjna na cześć hołdu toruńskiego 1454. W tym właśnie roku rozpoczęła się wojna trzynastoletnia między Państwem Zakonu Krzyżackiego a Koroną Królestwa Polskiego, którą zakończyło podpisanie Traktatu Toruńskiego w 1466 roku. I właśnie w ten sposób utworami nawiązującymi do tamtych wydarzeń upamiętniona została historia Polski i Torunia w postaci kolejnej Kantaty na cześć II pokoju toruńskiego 1466, która wykonana będzie w październiku 2017 dokładnie rok po 550 rocznicy tego wydarzenia.
Requiem d-moll KV 626 W.A.Mozarta jest jednym z największych utworów sakralnych a zarazem jego ostatnia niedokończona kompozycja. Mozart był już ciężko chory i nieco zwlekał z realizacją zamówienia gdyż komponował wówczas jednocześnie muzykę do opery „Czarodziejski flet”. Praca nad Requiem była dla kompozytora wyścigiem ze zbliżającą się śmiercią. Ostatnie napisane przez niego takty to niezwykle wzruszająca Lacrimosa dies illa…Zmarł w przekonaniu, że Requiem pisze dla siebie, jednak na jego pogrzebie nie zabrzmiała żadna muzyka…

zmodyfikowano  rok temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ