koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
TP Repertuar 11.2024CO JEST GRANE - LISTOPAD 2024 - nr 365
zmodyfikowano  8 lat temu

Biedermann i podpalacze

Łódź »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 48 033 wyświetleń od 5 września 2010
  • 26 września 2010, niedziela
    » 19:00
  • 25 września 2010, sobota
    » 19:00
  • 24 września 2010, piątek
    » 19:00

Max Frisch

  • przekład: Irena Krzywicka, Jan Garewicz
  • reżyseria: Krzysztof Babicki
  • scenografia: Marek Braun
  • kostiumy: Sławomir Smolorz
  • muzyka: Marek Kuczyński
  • choreografia: Janina Niesobsk
  • premiera: 23 stycznia 2010, Duża Sal

występują:

  • Małgorzata Flegel
  • Magdalena Kaszewska
  • Teresa Makarska
  • Wojciech Bartoszek
  • Ryszard Chlebuś
  • Jerzy Krasuń
  • Piotr Seweryński
  • Andrzej Szczytko
  • Leszek Żukowski

Biedermann i podpalacze to jeden z najbardziej znanych dramatow znakomitego szwajcarskiego pisarza Maxa Frischa, ktorego tworczość dotąd nie była prezentowana na deskach Nowego. Bohaterem jest Biedermann, biznesmen z ambicjami politycznymi. Wraz z żoną wiodą dostatnie życie, chcąc być postrzegani jako wzor cnot moralnych i obywatelskich.

Miasto jest terroryzowane przez podpalaczy. Chaos i strach nie udziela się Biedermannowi, przekonanemu, że zło może wydarzyć się tylko u sąsiada. Na strychu biznesmena pojawiają się tajemniczy goście. Biedermann przyjmuje ich jak przyjacioł. Czy zapaśnik i były więzień istnieją naprawdę? Spektakl z zaskakującym, kryminalnym i metafizycznym finałem, dawką czarnego humoru, ze świetnie napisanymi rolami. To zresztą komentarz do obecnej epoki rożnego rodzaju terrorystow, ktorzy przenikają społeczeństwo i powodują ludźmi bez ich wiedzy. Konfrontuje widza z tymi, ktorzy nie potrafią spojrzeć prawdzie w oczy. Mowi o świecie, w ktorym osiągnięcie stabilizacji wyklucza prawdę i moralność. Gdzie zgoda na mniejsze lub większe zło to jak podpisanie cyrografu z diabłem.

zmodyfikowano  8 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ