koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
KLIMT Wrocław
zmodyfikowano  12 lat temu  »  

Leszek Bartkiewicz. Etapy. Obrazy sportowych splotów/obiekty dziecięcych wzruszeń

Łódź »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 19 283 wyświetleń od 13 kwietnia 2011
  • od: 20 kwietnia 2011, środa
    do: 22 maja 2011, niedziela

„**Scenarzysta przestrzeni zaangażowanej"

**Przeploty emocji i wzruszeń czyli wiwisekcja człowieka wspołczesnego

Centralne Muzeum Włokiennictwa zaprasza na wystawę młodego artysty - Leszka Bartkiewicza. Ukończył on Wydział Grafiki i Malarstwa łodzkiej ASP w Pracowni Projektowania Informacji Wizualnej prof. Jerzego Trelińskiego. Jest laureatem prestiżowych nagrod i wyrożnień między innymi: stypendium i wyrożnienia Grant & Distinction The Pollock-Krasner Foundation z 2004 roku. Zajmuje się malarstwem, ktore uważa za najważniejsze medium swojej wypowiedzi artystycznej, tworząc rownocześnie obiekty przestrzenne i prezentacje video, ktore to malarstwo uzupełniają.

Cechą znamienną płocien młodego tworcy jest swego rodzaju „myślenie graficzne" o obrazie.

Już wcześniejsze opinie krytykow wskazują na ową „rysunkowość" prac Leszka Bartkiewicza, nazywając ten rodzaj obrazowania „plakatowym". Głowną cechą tej metody jest operowanie płaszczyzną, linią, formami geometrycznymi i biomorficznymi, układanymi płaskimi plamami barwnymi bez rozrożnienia poszczegolnych planow, brak perspektywy zbieżnej czy powietrznej, używanie szablonow literniczych. Odnajdujemy w nich kadrowanie zaczerpnięte z fotografii i filmu tak zwane: „ciasne kadry", po-klatkowe, symultaniczne ujęcia ruchu, a także specyficzne skroty sylwetek, częstokroć ukazane w widoku z gory, stanowiące swego rodzaju zapis, notatkę reżysera-scenarzysty.

W konsekwencji powstaje specyficzna przestrzeń jednocześnie abstrakcyjna i nieokreślona, ale istniejąca swym ciężarem i kolorem, a przez podziały geometryczne i ich proporcje często spychająca bezbronną postać w narożnik.

Jest to przestrzeń zaangażowana, decydująca o narracji samego obrazu. Wyznacza ona miejsce postaci, ogranicza ją i więzi, rozcina agresywnymi skosami linii w żywych barwach, rozczłonkowuje kolorem płaszczyzn, może sugerować uwikłanie i wtłoczenie człowieka w oswojoną, a jednak groźną strefę wspołczesnego życia i rządzących nim brutalnych reguł.

Czytaj wiecej: [http://www.muzeumwlokiennictwa.pl](http://www.muzeumwlokie nnictwa.pl/czasowe/1/420,leszek-bartkiewicz-etapy-obrazy-sportowych- splotowobiekty-dzieciecych-wzruszen.html)

Aleksandra Śliwińska

Dział Tkaniny Artystycznej

Centralne Muzeum Włokiennictwa

Jeśli chcesz być na bieżąco z wydarzeniami w Muzeum Włokiennictwa, zamow nasz newsletter lub *dołącz do nas na facebooku! *


bilety:

od 6 do 10

autor:
zmodyfikowano  12 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ