koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - listopad 2024 - nr 365Wrocławianka roku Gala
zmodyfikowano  12 lat temu  »  

Meeting Point 4/11 Biała Fabryka

Łódź »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 36 982 wyświetleń od 23 kwietnia 2011

Noc Muzeów

MEETING POINT 4/11

Performance

Performance jest połączeniem sztuki ruchu i tańca oraz muzyki w spektaklu tworzonym na żywo.

Artyści wykorzystują technikę improwizacji do kompozycji performance w czasie rzeczywistym TU / TERAZ.

NOC MUZEÓW ŁÓDŹ

14.05.2011 *godz. *19.00 / 21.00 / 22.30

Centralne Muzeum Włokiennictwa/Biała Fabryka

ul. Piotrkowska 282, Łodź

www.muzeumwlokiennictwa.pl

WSTĘP WOLNY


program:

19.00 *Meeting Point 4/11 Performance SKANSEN*

* 21.00 NIGHT *- solo teatru ruchu

*Emilie Birraux *(Francja/Holandia)

22.30 Meeting Point 4/11 *Performance *WNĘTRZE


performerzy Meeting Point:

* Emilie Birraux (Francja/Holandia) *- ruch/taniec

Lola Silvestro (Argentyna) - ruch/taniec

Konrad Szymański (Polska/Holandia) - ruch/taniec

muzyka: ATOS

Lucas Acuna (Argentyna/Holandia) - gitara

*Gonzalo Almeida *(Portugalia/Holandia) - kontrabas

*Wieland Moeller *(Niemcy/Holandia) - perkusja

Meeting Point to seria spotkań artystow rożnych dziedzin sztuki z przestrzenią, czasem, publicznością i sobą nawzajem. Performatywne kompozycje powstające we wspolnym doświadczaniu otoczenia, tworzone są w technice improwizacji i kompozycji w czasie rzeczywistym (instant composition).

Żywy akt tworzenia kompozycji wynika z szerokiej komunikatywności performerow, uwrażliwienia na zmiany, a tym samym zaufania w obecność miejsca i czasu. Wyzwanie i ryzyko generowane w performansie zamienia się w akt tworzenia wobec i w materii, gdzie wyzwalają się proste i głębokie relacje emocjonalne. Następuje spełnianie, wysokiej w hierarchii potrzeb, samo-aktualizacji i ciągłej obecności w czasie rzeczywistym. Celem improwizacji nie jest konkretny, założony wcześniej produkt finalny, a raczej proces doświadczania czasu, miejsca i siebie, zarowno przez performerow, jak i widzow.

Meeting Point 4/11 jest częścią wydarzenia artystycznego Noc Muzeow Łodź 2011.

Otwarte STUDIUM Improwizacji tworzy doświadczalną przestrzeń dla technik improwizacji i kompozycji w czasie rzeczywistym (instant composition), ktore są nowymi narzędziami w procesie tworczym teatru ruchu, teatru dramatycznego, muzyki i innych dziedzin wspołczesnej kultury i sztuki. W ramach OSI odbywają się projekty artystyczne w formie spektakli/performance w przestrzeniach miejskich i teatrach, warsztaty improwizacji, jam sessions, produkcje teatralne i projekty społeczne.

NIGHT - solo teatru tańca

Choreografia i wykonanie: Emilie Birraux

Muzyka: Oren Ambarchi

Światła: Emilie Birraux i Ronald Tol

_Noc. Strach i pokoj są blisko siebie.

Ucho do ziemi i słuchać na ziemię.

I zapomnieć, że istnieję.

Istni__eję, zapominam, już mnie nie ma.

Pieszczenie do zaginionego świata._

Kobieta siedzi na ziemi, bez życia, jak zabroniony obiekt. Idzie przez rożne doświadczenia, szukających spokoju i siły.

The night. Fear and peace are close to each other.

An ear to the ground i listen to the earth.

I forget i exist.

_I exist, i forget, I 'm gone. _

A caress to a lost world.

A woman is sitting on the ground, lifeless, like an abandonned object. She goes trough different states, looking for peace and strength.

Premiera 24 września 2010, Dansateliers, Rotterdam.

Biografie artystow

Emilie Birraux (Francja/Holandia) - tancerka i choreograf, urodzona we Francji, a obecnie mieszka i pracuje w Holandii. Karierę zawodową w tańcu rozpoczęła w 1997 r. we Francji, podczas studiow na Hightower Rosella's School w Cannes.
Chcąc pogłębić swoją wiedzę w dziedzinie tańca wspołczesnego, ukończyła studia na Rotterdam Dance Academy w Holandii. Tam spotyka się z Guy Weizman i wspołpracuje przy trzech spektaklach Club Guy & Roni (Guy Weizman i Roni Haver), występując na scenach międzynarodowych do roku 2007. Pracuje rownież jako tancerz i performer z choreografami, takimi jak: Jens van Daelen, Ruby Edelman, Maryse Delente, Liat Waysbort, Klaus Jurgens, Gato Bizar w dziedzinach tańca wspołczesneg, teatru tańca i pantomimy. Prowadzi rownież warsztaty tańca i jogi.

W roju 2009 zrealizowała spektakl 'The Result is Blue Tape' we wspołpracy z kompozytorem i gitarzystą Lucas Acuna. Rok poźniej, rownież w Dansatelier Rotterdam powstaje solo 'NIGHT' z premierą we wrześniu 2010 roku.

Lola Silvestro (Argentyna) - urodziła się w Argentynie, performer, tancerka, shiatsu masseur. W Argentynie wspołpracowała z malarzami Candelaria Silvestro i Fratticelli Roque. Podczas pobytu w Holandii zaangażowała się w pracę z tancerzami tańca wspołczesnego i tworzeniem wspolnie z muzykami. A obecnie wspołpracuje z Otwartym Studiem Improwizacji w Łodzi jako performer i koordynator artystyczny. Uczy tanga argentyńskiego.

Konrad Szymański (Polska) - absolwent Akademii Tańca w Rotterdamie (Rotterdam Dance Academy) i Uniwersytetu Łodzkiego (Wydział Ekonomiczno - Socjologiczny). Związał się z tańcem i ruchem rozpoczynając w klubie tańca towarzyskiego w Strykowie, osiągając klasę mistrzowską 'S'. Z czasem zainteresował się technikami tańca wspołczesnego, biorąc udział w wielu warsztatach w Polsce i zagranicą. Pierwsze doświadczenia teatralne zdobywał na deskach Opery w Szczecinie, ktore zaprowadziły go w kierunku tańca zawodowego i edukacji w Holandii. Obecnie pracuje jako performer, choreograf, nauczyciel, fotograf ruchu i animator kultury. Improwizację wykorzystuje jako narzędzie tworzenia i ćwiczenia świadomości ruchu w teatrze sztuk performatywnych. Interesuje się bezpośrednim kontaktem z widzem, tworząc performance uliczny i teatralny w technice kompozycji w czasie rzeczywistym, jak i instalacje multidyscyplinarne. W swoim dorobku artystycznym ma liczne spektakle improwizowane m. in. Monday Match Bimhuis Amsterdam, KOLEKTYW - performance w programie XIV Międzynarodowych Spotkań Teatrow Tańca w Lublinie, solowy spektakl Inevolutionary (2010), instalacja Live Box. Jest stypendystą Solo Projekt Fundacja Kulczyka 2007, gdzie powstał spektakl Solo.06. Wspołpracował jako asystent choreografow w projekcie maProject podczas wydarzeń Wilno Europejską Stolicą Kultury 2009. Wspołtworzył Teatr Sztuk Performatywnych Ruimte in Beweging w Holandii, razem z izraelską choreograf Liat Magnezy. Obecnie jest koordynatorem artystycznym i performerem Otwartego Studium Improwizacji. Wykładał improwizacje na Akademii Humanistyczno - Ekonomicznej w Łodzi, specjalność tancerz - choreograf.

Lucas Acuña (Argentyna) urodził się w Cordobie, Argentyna w 1977 roku. Zaczął grać na gitarze w wieku 15 lat. Do 2000 roku studiował w miejscowej szkole jazzu, potem przeniosł się do Włoch, szukając nowych doświadczeń. W 2002 roku rozpoczął studia w Holandii w Konserwatorium Muzycznym w Rotterdamie. W tym czasie brał udział w prywatnych lekcjach z Kurt Rosenwinkel w Szwajcarii. Oprocz muzyki i komponowania, jak i sposobu wyrażenia siebie, sztuki teatralne były zawsze w kręgu jego zainteresowania i działań. Obecnie pracuje jako lidera i co-leader w projektach: ATOS Trio - badając liryczny i swobodny sposob pisania do formatu trio Jazz, NOISYRISTICS - swobodna improwizacja oraz od niedawna THE PARENTS - rock i songwriting. Angażując się w teatr tańca wspołczesnego, wspołpracował w wielu projektach z wykonawcami takimi jak Julyen Hamilton, Rita Vilhena, Hrafnhildur Einarsdottir (Raven), czy Virag Dezső. Grał m.in. z: Eric Vloeimans, Klaas Hekmana, Marcos Di Paolo, Facundo Guevara, Soto Ntouvas, Martiny, Fulvia Di Domenico, itp.

*Gonçalo Almeida *(Portugalia),kontrabasista i improwizator, urodzony w Lizbonie w Portugalii, w 1978. W 1998 roku rozpoczął studia muzyczne w szkole klub Hot Jazz z Portugalii, a rok poźniej kontynuował studia w Konserwatorium Muzyki Klasycznej w Lizbonie. Przeniosł się do Holandii, gdzie studiował w Konserwatorium Muzycznym w Rotterdamie, uzyskując w 2006 tytuł licencjacki, a dwa lata poźniej magisterski.

Gra w rożnych formacjach jazzowych i improwizowanych głownie w Portugalii i Holandii, pracując ramię w ramię z kompozytorami muzyki, tancerzami i artystami wspołczesnymi, jak rozniwnież realizuje projekty solowe. Nawiązał kontakt z muzykami Rufus Reid, Essie Essie, Hein vanGeyn, Stefan Leviestro, Marius Beets, Omar Avital, Carlos bica, Wilbert de Joode.

Wieland Moeller (Niemcy) studiował perkusje w Konserwatorium Muzycznym w Rotterdamie, jak rownież w Rhythmic Conservatory w Kopenhadze i w Berklee College of Music w Bostonie. Ponadto podjął prywatne studia z perkusistami Ari Hoenig, John Riley i Jeff Ballard. Wieland pracuje i podrożuje z rożnymi grupami jazzowymi w całej Europie.
Wspołpracuje z rożnymi orkiestrami i Big Bandami m. in. Orchestra Pomemerania (Niemcy), AdHoc Big Band i Amsterdam Showbands, grając rownież muzykę musicalową. Teatr tańca wspołczesnego to kolejny obszar pracy, gdzie Wieland czuje się jak w domu. Dzielił się scenę z Maurizio Giammarco, Joel Holmes, Klaas Hekmana, Eric Wyatt, a w dziedzinie tańca z Julyen Hamilton i Michael Schumacher.

bilety:

wstęp wolny

autor:
zmodyfikowano  12 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ