koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Wrocławianka roku GalaCO JEST GRANE - listopad 2024 - nr 365
zmodyfikowano  12 lat temu  »  

Wesoła wdówka

Łódź »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 22 377 wyświetleń od 13 grudnia 2011
  • 25 lutego 2012, sobota
    » 18:30
  • 26 grudnia 2011, poniedziałek
    » 17:00

operetka

muzyka **Franz Lehar

libretto **Viktor Leon, Leo Stein
tekst polski Jerzy Jurandot, Jozef Słotwiński

REALIZATORZY:

  • reżyseria i adaptacja libretta ZBIGNIEW MACIAS
  • dyrygent LESŁAW SAŁACKI
  • scenograf ANNA BOBROWSKA-EKIERT
  • choreograf, kierownik baletu ARTUR ŻYMEŁKA
  • przygotowanie choru ROMAN PANIUTA
  • asystent reżysera *ANDRZEJ ORECHWO *
  • asystent scenografa EWA POSMYK
  • kierownik techniczny ANDRZEJ REPETOWSKI
  • realizacja światła* WOJCIECH PIETRZYK, MAREK* CZAJKOWSKI, RYSZARD RYBCZYŃSKI
  • realizacja dźwięku ŁUKASZ ZACHWIEJA, ROBERT PAWLAK
  • pianistki - korepetytorki solistow MAGDALENA BRZEZIŃSKA, HONORATA RUSIN
  • inspicjent GRAŻYNA LINKE
  • sufler ELŻBIETA LITERACKA

O wyborze tego tytułu zdecydowała przede wszystkim piękna muzyka, ale nie bez znaczenia jest też ponadczasowość tematow: romanse i salonowe układy są ciągle istotne w życiu elit, a historie osnute wokoł wydarzeń w paryskim salonie poselstwa księstwa Pontevedry mają nadal aktualne odniesienia. Jest to przedstawienie wpisujące się w najlepszą tradycję inscenizowania tej formy teatralnej, w ktorym najistotniejszy jest piękny śpiew i gra aktorska. Uwagę przyciągną z pewnością piękne kostiumy, zaprojektowane w stylu epoki. Zdaniem realizatorow, operetka tak właśnie winna być wystawiona: powstała w określonym czasie historycznym, w odniesieniu do konkretnych zjawisk i wydarzeń, należy więc rozkoszować się jej urokiem. A piękna muzyka, znakomite i dowcipne libretto, a także świetny przykład Jerzego Jurandota i Jozefa Słotwińskiego są klasą samą w sobie.

autor:
zmodyfikowano  12 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ