koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
KLIMT Wrocław
zmodyfikowano  12 lat temu  »  

KAJA SZECHOWSKO

Łódź »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 19 620 wyświetleń od 16 kwietnia 2012
  • od: 19 kwietnia 2012, czwartek
    do: 5 maja 2012, sobota

Mechaniczne zabawki

*wernisaż: 19 IV 2012, godz. 18.00 *

*kurator: Magdalena Świątczak
*

Kaja Szechowsko (ur. 1987) studiowała na Wydziale Sztuk Wizualnych ASP w Łodzi oraz w Accademia di Belle Arti di Catania (Włochy). W 2011 obroniła z wyrożnieniem dyplom w Pracowni Rzeźby i Działań w Przestrzeni prof. M. Wagnera. Zajmuje się tworzeniem obiektow intermedialnych, chodzeniem po dachach, oraz poszukiwaniem przygod. Wystawa w Galerii Nowej jest nagrodą w konkursie im Wł. Strzemińskiego w łodzkiej ASP, a zostaną na niej zaprezentowane obiekty, ktore powstały w okresie ostatnich lat. Jednym z nich jest Mosca (2010)* (łac. _musca_) - ekskluzywny śmiecio-fetysz, mucha typu precjoza, wyhodowana w klimacie środziemnomorskim z odpadkow znalezionych na ulicy. Bardzo rzadki rodzaj muchy salonowej. Idealna do wyprowadzania na wyjątkowe spacery po ogrodach typu francuskiego lub jako towarzyszka letnich bankietow. Innym jest z kolei _Rezystafon _(2011), ktory *jest obiektem z pogranicza instalacji, muzyki i pseudofizyki. Działanie tego interaktywnego instrumentu opiera się na rzadko na co dzień uświadamianej i marginalnie wykorzystywanej właściwości dobrego przewodnictwa prądu przez człowieka, a co za tym idzie jego oporności. Ową jakże niedocenianą predyspozycję, znajdującą zastosowanie głownie podczas wsadzania palca do kontaktu lub suszenia włosow w wannie, przenoszę na grunt muzyczny. Jednocześnie stawiam człowieka na rownorzędnych prawach opornika w obwodzie elektrycznym i wykorzystuję wartość jego rezystancji jako alternatywny impuls generowania dźwięku. Instrument uruchamiany jest dzięki przyłożeniu rąk do miedzianych płytek, a wartość rezystancji danej osoby, oraz jej wahania, oddziałują na jego pracę. Każdej wartości oporu przyporządkowane zostały odpowiadające sekwencje pracy tłokow umieszczonych w piszczałkach i zmieniających wysokość dźwiękow. Z jednej strony wszystko jest ściśle zaprogramowane, z drugiej zaś poprzez ingerencję nieprzewidywalnego czynnika, jakim jest człowiek i jego oporność, sytuacja wymyka się spod kontroli. W efekcie warstwa dźwiękowa sprowadza się do wariacji na temat wariacji. Wykorzystanie wartości oporu, choć wymiernej i dającej się przedstawić w liczbach, jako wyznacznika linii melodycznej sprawia, że nabiera on charakteru abstrakcyjnego i po części magicznego. Melodia rezystancji jest więc czystą poezją.

bilety:

1 zł, środa - wstęp wolny

autor:
zmodyfikowano  12 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ