koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
ARTYSTA BEZ GRANIC PAFAWAGWrocławianka roku GalaCO JEST GRANE - LISTOPAD 2024 - nr 365
zmodyfikowano  12 lat temu  »  

Recital Zbigniewa Maciasa - inauguracja koncertów w Sali Kameralnej

Łódź »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 15 554 wyświetleń od 5 lipca 2012
  • 17 października 2012, środa

Zbigniew Macias

Ukończył łodzką Akademię Muzyczną, gdzie studiował śpiew pod kierunkiem prof. Z. Krzywickiego. Zadebiutował, jeszcze jako student, w Teatrze Muzycznym w Łodzi rolą Michała w Miłości cygańskiej _F. Lehara. Kolejne role w tym teatrze to: Poeta w _Poemacie księżycowym H. Czyża, Tewje w_ Skrzypku na dachu_ J. Bocka (dwukrotnie), tytułowa w musicalu Zorba _J. Kandera, Jowisz w _Orfeuszupiekle J. Offenbacha i Don Kichot w musicalu Człowiek z La Manchy M. Leigha (Złota Maska w 1998 roku).

Jest laureatem wielu konkursow muzycznych, m.in. Konkursu im. Jana Kiepury w Krynicy Zdroju, Międzynarodowego Konkursu Wokalnego w `s-Hertogenbosch w Holandii, Konkursu im. Marii Callas w Atenach. Był solistą Opery Śląskiej w Bytomiu, Teatru Wielkiego w Łodzi, Opery Wrocławskiej i Teatru Wielkiego w Poznaniu. Od 1992 roku jest solistą Opery Narodowej w Warszawie. Występował na prestiżowych festiwalach operowych: w Xanten (Niemcy), Bregenz (Austria), Carcassonne (Francja), Wexford (Irlandia), Beijing Music Festival (Chiny). Szefem artystycznym Teatru Muzycznego w Łodzi jest od roku 2006.

W jego repertuarze znajduje się ponad czterdzieści partii operowych, ktore wykonywał na całym niemal świecie - w krajach europejskich, w Stanach Zjednoczonych, Azji i Afryce. Są to m.in. partie: Escamilla w Carmen G. Bizeta, Hrabiego de Sirieux w Fedorze U.Giordana, Alfia w Rycerskości wieśniaczej P. Mascagniego, Janusza w Halce _i Miecznika w Strasznym dworze_ S. Moniuszki, Figara w Weselu Figara i tytułowa w Don Giovannim W. A. Mozarta, Apostoła Piotra w Quo vadis F. Nowowiejskiego, Sharplessa w Madame Butterfly i Scarpii w Tosce G. Pucciniego, Doktora Bartola w Cyruliku sewilskim G. Rossiniego, von Faninala w Kawalerze srebrnej roży i Jochanaana w Salome R. Straussa, Orestesa w Elektrze M. Theodorakisa (prapremiera), w operach G. Verdiego: Amonasra w Aidzie, Don Carlosa w_ Ernanim, Anckarstroma (Renata) w _Balu maskowym, Rodriga w Don Carlosie, partie tytułowe w operach Makbet, NabuccoRigoletto, Germonta w Traviacie, a także tytułowa w Holendrze tułaczu oraz Amfortasa w Parsifalu R. Wagnera. Nagrywał z orkiestrami Polskiego Radia i Telewizji w Łodzi, w Krakowie i w Warszawie. Z zespołem Opery Narodowej w Warszawie wziął udział w nagraniach płytowych HalkiStrasznego dworu S. Moniuszki, z zespołem Teatru Wielkiego w Łodzi - Aidy _G. Verdiego, a z zespołem warszawskiego Teatru Roma - musicalu _Koty A. Lloyda Webbera, nagrał także cztery płyty solowe: Opera Arias, Taki piękny wieczor…, Kochałem panią... _oraz _Ballady żeglarskie.

Ma bogaty repertuar koncertowy: śpiewa pieśni F. Schuberta, R. Schumanna, H. Wolfa, M. Ravela, P. Czajkowskiego i S. Rachmaninowa, a także oratoria i kantaty J.S. Bacha, J. Haydna, G. F. Haendla, J. Brahmsa i C. Orffa. Jest także reżyserem: w Nowym Teatrze w Słupsku wyreżyserował przedstawienie Skrzypka na dachu J. Bocka, a Teatrze Muzycznym w Łodzi - spektakle Krainy uśmiechuWesołej wdowki F. Lehara oraz Wonderful Town L. Bernsteina.

W 2003 roku otrzymał tytuł Zasłużony dla Miasta Łodzi. W 2005 roku został odznaczony Srebrnym Krzyżem Zasługi i Medalem Zasłużony Kulturze Gloria Artis. W 2011 roku z rąk wojewody łodzkiego otrzymał Złoty Medal za długoletnią służbę.

autor:
zmodyfikowano  12 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ