koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - listopad 2024 - nr 365Wrocławianka roku GalaPerform[ing] POLAND - Przegląd sztuki performansu
zmodyfikowano  12 lat temu  »  

Tiffany Carbonneau & Dmitry Strakovsky

Łódź »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 18 323 wyświetleń od 4 października 2012
  • od: 19 października 2012, piątek
    do: 3 listopada 2012, sobota

Kanały / Channels

WERNISAŻ: 19 X 2012, GODZ. 17

Brzegi rzek odziane w kamienie i żelazo nakreślają przepływ wody, oswajają ją i przygotowują do pracy generując zysk w postaci arterii komunikacyjnych, łącząc globalne społeczności towarem napędzającym kulturę. Układ elektroniczny pozwala na podobny ruch na poziomie mikroskopowym: elektrony przeskakujące od atomu do atomu bezpiecznie przechodzą przez przewodniki i połprzewodniki, tworząc przepływ danych, aby nasze oczy zobaczyły obraz, a uszy usłyszały dźwięk. Wystawa bada naszą (ludzką) zdolność do tworzenia skryptu, do kontroli tego kanału fizycznie oraz za pomocą mediow elektronicznych, ktore określają naszą wspołczesną rzeczywistość.

kurator: Mariusz Sołtysik

*Tiffany Carbonneau *_Anthem / Hymn _

Przez ostatnie trzy lata, Tiffany Carbonneau nagrywała materiał wideo dokumentujący międzynarodowe drogi wodne, w skład ktorych wchodzą: rzeka Hudson w pobliżu Terminalu Kontenerowego w Nowym Jorku, rzeka Ohio w Louisville, w stanie Kentucky, USA, rzeka Jangcy, jak rownież inne przemysłowe drogi wodne w Chinach, rzeka Chao Phraya River w Bangkoku, w Tajlandii, i już wkrotce, Wisła w Warszawie w Polsce. Na wystawie Carbonneau zaprezentuje projekcję, będącą prezentacją poszczegolnych prac wideo w taki sposob, żeby podkreślały poszczegolne fragmenty przestrzeni galerii. Zestawienie obrazow pozwoli oglądającym na stworzenie połączeń pomiędzy nimi i społecznościami, ktore znajdują się w pobliżu miejsc przeznaczonych do transportu produktow (w wymiarze lokalnym, jak rownież globalnym). Forma prezentacji odbiega od tradycyjnego charakteru ekspozycji. Praca artystki podważa nasz odbior informacji w post epoce technologii cyfrowych, pozwala na to żeby odbiorca mogł ponownie przeanalizować swoje własne wewnętrzne sieci informacyjne, jak rownież swoj związek z informacją, ktora jest prezentowana.

*Dmitry Strakovsky *_Anthem / Hymn _

Hymn jest interaktywną instalacją, ktora składa się z dwoch części: gry wideo, z ktorej odwiedzający mogą skorzystać i podglądu składającego się z telewizora LCD ze słuchawkami. Kamery i mikrofony skierowane na konsolę z grami, przetwarzają i filtrują dane przechwycone w trakcie korzystania z gry. Wynikiem przetwarzania danych jest abstrakcyjny obraz, ktory jest wysyłany do telewizora LCD. W rezultacie pojawia się dość oczywisty kontrast między zaangażowaniem między dwoma częściami pracy: aktywne zaangażowanie zaprogramowane przez gigantyczne koncerny rozrywkowe i samotne introspektywne doświadczenie zamknięte jednak w dość pasywnym spojrzeniu. Budowa tej instalacji stwarza sytuację, w ktorej niuanse w relacjach pomiędzy tymi pozornie przeciwstawnymi sposobami doświadczania świata zostają uwyraźnione, a być może rownież pewne aspekty są poddawane w wątpliwość.

Wystawa w ramach „Festiwalu Kinetycznej Sztuki Światła" _Light Move Festival _Łodź 2012* *

bilety:

1 zł, środa - wstęp wolny

autor:
zmodyfikowano  12 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ