koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
KLIMT Wrocław
zmodyfikowano  11 lat temu  »  

Wieczór muzyczny: Pieśń polska w początkach XX wieku

Łódź »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 17 599 wyświetleń od 18 października 2013
  • 21 października 2013, poniedziałek
    » 18:15

wykonawcy

LILIANNA ZALESIŃSKA mezzosopran

PIOTR SZYMANOWICZ fortepian

program

Ludomir Różycki (1883-1953)

Pięć pieśni do słów niemieckich op. 14 (1906):

Agnes (Henryk Ibsen)

Verschwunden /Bezpowrotnie (Henryk Ibsen)

Ein Schwan / Łabędź (Henryk Ibsen)

Venedig /Wenecja (Fryderyk Nitzsche)

Mädchenlied / Piosnka dziewczyny (Fryderyk Nitzsche)

Sehnsucht /Tęsknota (Henryk Heine)

Piotr Maszyński (1885-1934)

Pieśni wybrane z lat 1910-1920

Dwie pieśni op. 68:

Osina (sł. Autor nieznany)

Do fijołka (sł. M. K. Sarbiewski)

Smętne akordy op. 58 nr 1 (sł. W. Nawrocki)

Polały się łzy op. 59 (sł. A. Mickiewicz)

Raoul Koczalski (1885-1948)

Von der Liebe / Siedem pieśni do słów Reinera Marii Rilkego (1921):

Und wie mag die Liebe / I jak miłość

Das war der Tag der weissen Chrysantemen / To był dzień białych chryzantem

Einen Maitag mit dir / Dzień majowy z tobą

Wir sassen beide in Gedanken / Siedzieliśmy oboje zamyśleni

Schon starb der Tag /Już zniknął dzień

Es leuchteten im Garten / Lśniły w ogrodzie

Es ist lang /Już dawno

Ludomir Michał Rogowski (1881-1954)

Trzy poematy Yuan Tseu-Ts’ai’a (1920):

Kwiatuszki wierzby

Tam, gdzie promień słońca

Siedzę spokojnie na wybrzeżu

Karol Szymanowski (1882-1937)

Cztery pieśni do słów Tadeusza Micińskiego op. 11 (1904-05)

Tak jestem smętny

W zaczarowanym lesie

Nade mną leci w szafir morza

Rycz burzo

LILIANNA ZALESIŃSKA – mezzosopran Absolwentka Akademii Muzycznej w Łodzi w klasie Prof. Krystyny Rorbach (dyplom z wyróżnieniem), studiów podyplomowych w Universität für Musik und darstellende Kunst w Wiedniu (dyplom z jednogłośnym wyróżnieniem, 2008) oraz Instytutu Historii Sztuki Uniwersytetu Warszawskiego. Swoje umiejętności doskonaliła na kursach mistrzowskich, m.in. Udo Reinemanna, Marjany Lipovšek, Teresy Żylis-Gara, Raúla Giméneza (Akademie BelCanto). Otrzymała stypendium artystyczne m.in. Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego RP, Rządu Włoskiego oraz szwajcarskiej Fundacji Dr Roberta i Liny Thyll- Dürr promującej muzyczne talenty. Jest laureatką konkursów wokalnych w Polsce i zagranicą, w tym Międzynarodowego Konkursu Opery Kameralnej w Rheinsbergu (Niemcy), w którym wygrana umożliwiła jej debiut sceniczny (jeszcze w trakcie studiów) w spektaklu „Ottone” J. F. Haendla reżyserowanym przez Harrego Kupfera w koprodukcji z Deutsche Oper Berlin. Z innych operowych dokonań warto wymienić unikalny spektakl, jakim było pierwsze od 1827 r. wystawienie opery belcanto G. Balducciego „Boabdil - Re di Granata”(Niemcy), w którym kreowała partię tytułową. Występowała w wystawieniach utworów współczesnych m.in. w wiedeńskim Konzerthaus, dwukrotnie podczas inauguracji festiwalu Warszawska Jesień w Filharmonii Narodowej w Warszawie (2011 i 2012 r.). Występowała na polskich i zagranicznych festiwalach, jak 50.Jubileuszowy Festiwal w Łańcucie, Festiwal Chanterelle, Kolory Polski, Viva il Canto, Festiwal im. A. Didura, Max Reger Tage, Festival für junge zeitgenössische Musik, Festiwal Rossiniowski w Niemczech, Les Heures Romantiques (Francja) i in. Z recitalami pieśniarskimi gościła w wielu krajach Europy (Francja, Niemcy, Austria, Czechy, Turcja, Belgia). W 2011 r. za interpretacje pieśni wraz z pianistą Piotrem Symanowiczem otrzymała I. nagrodę na Konkursie Pieśniarskim w Niemczech (Köln/Sankt Augustin). Dokonała nagrań muzyki klasycznej dla Polskiego Radia, Radia Łódź, jak również „Stabat Mater” G. B. Pergolesiego dla Telewizji Polsat. Koncerty z jej udziałem transmitowało niemieckie radio Kultur RBB, niemiecka telewizja RBB (berliński recital w marcu 2013). Pracowała m.in. z takimi dyrygentami, jak: Tadeusz Wojciechowski, Pierre-André Valade, Pascal Rophé, Roger Boggasch, Heribert Beissel, Ruben Silva, Piotr Wajrak.

PIOTR SZYMANOWICZ – fortepian Ukończył Akademię Muzyczną w Łodzi w klasie prof. Marii Koreckiej-Soszkowskiej oraz studia podplomowe Universität für Musik und darstellende Kunst w Wiedniu w specjalizacji „muzyka kameralna i akompaniament pieśni”. Swoje umiejętności doskonalił także podczas warsztatów prowadzonych przez wybitnych pianistów, takich jak: Hartmut Höll, Jerzy Marchwiński, Karl-Peter Kammerlander, Roger Vignoles, Konrad Richter, Wolfram Rieger, Norman Shetler. Współpracował z orkiestrą Filharmonii Łódzkiej im. Artura Rubinsteina, realizując partie wszystkich instrumentów klawiszowych w orkiestrze, nie wyłączając partii organowych i klawesynowych, a obecnie współpracuje z Filharmonią Narodową w Warszawie. Artysta szczególnie interesuje się muzyką kameralną towarzysząc instrumentalistom, a w szczególności śpiewakom podczas festiwali, koncertów i konkursów. W 2011 roku występ Piotra Szymanowicza z Lilianną Zalesińską został wyróżniony I nagrodą na konkursie dla duetów pieśniarskich w St. Augustin/Köln w Niemczech. Piotr Szymanowicz jest również nauczycielem dyplomowanym związanym z Zespołem Szkół Muzycznych w Łodzi.

autor:
zmodyfikowano  11 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ