koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - LISTOPAD 2024 - nr 365ARTYSTA BEZ GRANIC PAFAWAGWrocławianka roku Gala
zmodyfikowano  8 lat temu

HALKA

Łódź »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 23 286 wyświetleń od 28 września 2016
  • 29 stycznia 2017, niedziela
    » 17:00
  • 28 stycznia 2017, sobota
    » 18:30
  • 27 stycznia 2017, piątek
    » 18:30
  • 26 stycznia 2017, czwartek
    » 18:30
  • 25 stycznia 2017, środa
    » 18:30
  • 24 stycznia 2017, wtorek
    » 18:30
  • 22 stycznia 2017, niedziela
    » 19:00
  • 21 stycznia 2017, sobota
    » 19:00
  • 19 stycznia 2017, czwartek
    » 19:00

Podczas gdy Fryderyk Chopin zdobył we Francji wielkie uznanie jako ambasador kulturalny uciskanego narodu, jego młodszy kolega, Stanisław Moniuszko, działał na polu kultury we własnej ojczyźnie. I podobnie jak Chopin -- Moniuszko w swojej twórczości łączył zachodnioeuropejski romantyzm z duchem polskiej kultury. Halka jest bez wątpienia przykładem na udane połączenie cech włoskiej, francuskiej i niemieckiej opery z elementami typowymi dla polskiego folkloru i tradycji. Opera ta ponadto, dzięki patriotycznej i krytykującej stosunki społeczne wymowie, stała się wyrazem tożsamości narodowej.
Żeby zrozumieć tę operową przypowieść o porzuconej dziewczynie, trzeba ją osadzić w kontekście rozdźwięku społecznego, który w czasach Moniuszki doprowadził do krwawej rzezi galicyjskiej. Halka jest istotą zawieszoną między dwoma światami: występnej szlachty i mściwych górali. Nie ma tu jednoznacznie złych i dobrych postaci. To nie jest łzawy melodramat. To okrutna parabola ludzkiej samotności.

zmodyfikowano  8 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ