koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
TINA
zmodyfikowano  7 lat temu  »  

#17 milionów po raz drugi, czyli rusza kolejna edycja kampanii społecznej na rzecz osób z MPD

Łódź »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 15 773 wyświetleń od 30 września 2016

Już za kilka dni, 1 października - po raz drugi wystartuje ogólnopolska kampania społeczna #17 milionów. Organizator akcji – Fundacja Pomocy Dzieciom „Kolorowy Świat” – kolejny raz w taki sposób chce zwrócić uwagę Polaków na codzienne problemy osób z Mózgowym Porażeniem Dziecięcym i przypomnieć, iż ludzie z MPD są pełnoprawnymi członkami społeczeństwa. Kampania #17 milionów potrwa przez cały październik, a kulminacja działań realizowanych w ramach tegorocznej edycji przypada na 05 października, kiedy obchodzony jest Światowy Dzień Mózgowego Porażenia Dziecięcego.

17 milionów to prawie połowa ogólnej liczby mieszkańców Polski, a na całym świecie już ponad 17 milionów osób cierpi na Mózgowe Porażenie Dziecięce. W Polsce szacuje się, iż prawie połowę liczby osób niepełnosprawnych ruchowo stanowią chorzy na MPD. 05 października 2016 obchodzony jest Światowy Dzień Mózgowego Porażenia Dziecięcego (MPD) na znak solidarności z osobami dotkniętymi tą niepełnosprawnością.

Fundacja Pomocy Dzieciom „Kolorowy Świat”, która od wielu lat zajmuje się specjalistyczną terapią dzieci z MPD jest pomysłodawcą i organizatorem ogólnopolskiej kampanii społecznej #17 milionów. Głównym celem tej cyklicznej akcji jest zwrócenie uwagi społeczeństwa na codzienne problemy osób z MPD. W ubiegłoroczną kampanię zaangażowało się wiele osób prywatnych, instytucji oraz znanych osób publicznych (aktorów, muzyków, sportowców, dziennikarzy, polityków), którzy głównie poprzez media społecznościowe propagowali akcję #17 milionów. Wśród osób wspierających pierwszą edycję kampanii znaleźli się między innymi: Agata Kulesza, Magdalena Walach, Katarzyna Nosowska, Renata Przemyk, Stanisław Soyka, Piotr Pustelnik, Organek, Łukasz Piszczek, Olga Bończyk, Anita Sokołowska, Barbara Kurdej – Szatan, Mela Koteluk, Beata Tadla oraz wiele innych osób.

Motywem tegorocznej kampanii jest także #17 milionów oraz kolor zielony jako symbol solidarności z osobami cierpiącymi na MPD. Pomimo, iż kulminacja wielu działań i wydarzeń związanych z kampanią #17 milionów odbędzie się 05 października podczas Światowego Dnia Mózgowego Porażenia Dziecięcego, to cała kampania informacyjna potrwa od 1 do 31 października mając za zadanie przypominać Polakom, iż osoby z MPD są pełnoprawnymi członkami społeczeństwa i nie potrzebują ckliwej litości, tylko większej wrażliwości, zrozumienia ich potrzeb i pewnych niepełnosprawności, a czasem drobnej pomocy w radzeniu sobie z codziennymi czynnościami.

Także i w tym roku kampanię aktywnie wspierają osoby publiczne, a dodatkowym akcentem tegorocznych obchodów Światowego Dnia MPD będzie podświetlanie różnych miejsc i obiektów na zielono. 5 października o godz. 19.00 na znak solidarności z osobami dotkniętymi MPD kilkadziesiąt miejsc w całej Polsce zabłyśnie na zielono zaczynając od Zamku Królewskiego w Warszawie, przez katowicki Spodek, Zamek Królewski w Chęcinach, poznański stadion INEA, wrocławski SKY Tower, Operę i Filharmonię Podlaską oraz wiele innych miejsc.
W Łodzi wydarzenia związane z kampanią #17 milionów rozpoczną się już 1 października w Manufakturze, w której pojawi się między innymi ścianka z hashtagiem #17 milionów. Wszyscy chętni będą mogli przypiąć do niej zieloną wstążkę na znak solidarności z osobami z MPD oraz zrobić sobie zdjęcie na jej tle. 5 października o godz. 19 w Łodzi rozbłyśnie między innymi hotel DoubleTree by Hilton oraz kamienica na ul. Piotrkowskiej 107, a w siedzibie Fundacji Pomocy Dzieciom „Kolorowy Świat” odbędzie się wyjątkowy spektakl świetlny.

„Adresatami naszej kampanii są wszyscy, którzy lubią pomagać, a sposobów przyłączenia się do tegorocznej kampanii #17 milionów jest wiele. Może być to zrobienie sobie zdjęcia z hasłem „#17 milionów” i zamieszczenie go na profilu społecznościowym z hashtagiem #17 milionów, podświetlenie jakiegoś miejsca na zielono i sfotografowanie go lub sfilmowanie, zmianę swojego zdjęcia profilowego lub własnej strony WWW na kolor zielony oraz informowanie jak największej liczby osób o kampanii 17 milionów. Zdając się tylko na własną kreatywność, każdy może przyłączyć się do naszej akcji i wesprzeć ją w indywidualny sposób.” – podkreśla Izabela Jachim-Kubiak Prezes Fundacji Pomocy Dzieciom „Kolorowy Świat” – organizator kampanii.

Więcej informacji na temat ogólnopolskiej kampanii społecznej 17 milionów na: http://17milionow.pl/

zmodyfikowano  7 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ