koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
KLIMT Wrocław
zmodyfikowano  8 lat temu

DEBUT - ACOSTA DANZA

Łódź »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 18 785 wyświetleń od 22 lutego 2017
  • 21 maja 2017, niedziela
    » 18:00
  • 20 maja 2017, sobota
    » 19:00

El Cruce Sobre El Niágara (Przejście nad Niagarą)

Choreografia: Marianela Boán
Muzyka: Olivier Messiaen
Asystenci: Clotilde Peón, Idania Wambrug
Kostiumy: Leandro Soto
Światła: Carlos Repilado

Choreografia El Cruce Sobre El Niágara powstała w 1987 roku i była inspirowana różnorodnością i otwartością sztuki kubańskiej.

Marianela Boán to światowej sławy choreograf, uznana za jedną z najważniejszych twórczyń kubańskiego tańca współczesnego; czołowa postać awangardy tańca latynoskiego. Będąc dyrektorem artystycznym zespołu DanzAbierta, opracowała własną metodologię tańca łączącą głos, emocje, posturę, gest, obraz i język.

Faun

Choreografia: Sidi Larbi Cherkaoui
Kierownictwo prób: Daisy Phillips, Daniel Proietto
Muzyka: Claude Debussy, Nitin Sawhney
Kostiumy: Hussein Chalayan
Światła: Adam Carrée

Dzieło Debussy’ego z dokomponowaną przez Nitina Sawhney’a muzyką uzupełniającą, pozbawione jest kulturowego bagażu, staje się dwuznaczne, wręcz wieloznaczny, pierwotne i nowoczesne, pozbawione korzeni historycznych i geograficznych. Faun jest interpretacją Popołudnia fauna.

Faun jest produkcją Sadler’s Wells powstałą w koprodukcji z Théâtre National de Chaillot, Monaco Dance Forum, Teatre Nacional de Catalunya, Mercat de les Flors, Opéra de Dijon i Grand Théâtre de Luxembourg. Spektakl powstał na zamówienie Sadler’s Wells z okazji stulecia założenia Les Ballets Russes Sergieja Diagilewa.

Sidi Larbi Cherkaoui – belgijsko-marokański choreograf, jest jednym z najbardziej rozchwytywanych twórców współczesnych choreografii na świecie. Znany jest z dzieł pełnych inwencji twórczej, rzucających nowe światło na kulturę i rodzaje ruchu, które zgłębia.

De Punta a Cabo (Od początku do końca)

Choreografia: Alexis Fernández (Macarela)
Asystenci: Clotilde Peón, Idania Wambrug
Kostiumy: Vladimir Cuenca
Muzyka: Kumar, Kike Wolf na podstawie "The Beautiful Cuban girl" Joségo White’a, Omar Sosa
Światła: Adam Carrée, Pedro Benítez

Macarela – kubański choreograf tworzy nowe dzieło, w którym występuje cały zespół. Akcja choreografii jest umiejscowiona na Kubie, tak dobrze znanej i ukochanej przez choreografa. Artysta zgłębia osobowość współczesnych Kubańczyków, kontemplując urodę krajobrazu i analizując sposób, w jaki poruszają się mężczyźni i kobiety.

Two

Choreografia: Russell Maliphant
Światła: Michael Hulls
Muzyka: Andy Cowton

Oryginalnie stworzona w roku 1998 dla Dany Fouras choreografia była wykonywana przez legendarną Sylvię Guillem jako część programu Push. Tancerz rozpoczyna choreografię wewnątrz niewielkiego pola wyznaczonego przez światło. Powtarza te same frazy z coraz większą intensywnością, przykuwa naszą uwagę hipnotyzującą magią ruchu rąk, ramion i głowy. Gdy do choreografii dołącza muzyka Andy’ego Cowtona, tancerz zaczyna obracać się coraz szybciej, aż w końcu wiruje niczym derwisz – jego ręce i stopy poruszają się w różnych płaszczyznach światła i ruchu. Niezwykłe oświetlenie autorstwa Michaela Hullsa zmienia ręce i stopy tancerza w języki ognia, choreografia Maliphanta wciąga go w swój wir. Ciało tancerza wydaje się w wirze.

Carmen

Choreografia: Carlos Acosta
Asystenci: Clotilde Peón, Yaday Ponce, Marta Ortega
Muzyka: Georges Bizet / Rodión Shchedrin, Denis Peralta
Orkiestracja: Giovanni Duarte
Dekoracje i kostiumy: Tim Hatley
Światła: Peter Mumford

Spektakl powstał w koprodukcji z Royal Opera House Covent Garden w Londynie, Texas Ballet Theatre i Queensland Ballet na specjalne zamówienie Royal Ballet z okazji ostatniego występu Carlosa Acosty na głównej scenie teatru.
Carlos stworzył własną adaptację dzieła Bizeta i Meriméego ze scenografią Tima Hatley’a, światłami Petera Mumforda i nową orkiestracją Martina Yates’a. Premiera odbyła się dnia 26 października 2015 r. w Royal Opera House.

Prezentowana łódzkiej publiczności wersja powstała z okazji inauguracji działalności zespołu Acosta Danza.
Historia Carmen jest uniwersalna, ponadczasowe tematy prezentowane są w oszczędnych, ale wyrazistych dekoracjach.


Acosta Danza to zespół, który zainaugurował swoją działalność w kwietniu 2016 roku w Gran Teatro de La Habana – teatrze, z którym była związana Alicia Alonso (wybitna primabalerina w 1989 roku odwiedziła Łódź z zespołem Ballet National de Cuba w ramach X edycji festiwalu ŁSB). Stworzony został przez światowej sławy kubańskiego tancerza klasycznego Carlosa Acostę, wieloletniego tancerza Royal Opera House. Członkowie zespołu to najlepsi tancerze kubańscy, którzy kształcili się w tańcu klasycznym, jak i w różnych stylach tańca współczesnego. Założeniem programowym zespołu jest łączenie elementów baletu z tańcem współczesnym i elementami kultury kubańskiej.
Zespół będzie wykonywał zarówno nowe, jak i już istniejące choreografie twórców kubańskich, którzy rzadko byli prezentowani poza Kubą, ponadto choreografie stworzone dla zespołu przez międzynarodowych choreografów zainspirowanych kulturą kubańską.

 Sadler’s Wells and Valid Productions present
Acosta Danza
Debut

Following an exceptional career as a ballet star, international dance icon Carlos Acosta has launched his brand new company, Acosta Danza.

Based in Havana, the company is made up of the best dancers Cuba has to offer who have trained in both ballet and contemporary dance styles. They will perform new and existing pieces by Cuban choreographers who have rarely been seen outside the country, and commission new pieces from international choreographers who will take inspiration from their iconic nation.

El Cruce Sobre El Niágara (The Crossing Over Niagara)

Choreography: Marianela Boán
Music: Olivier Messiaen
Rehearsal assistants: Clotilde Peón and Idania Wambrug
Costumes: Leandro Soto
Lighting: Carlos Repilado

Marianela Boán is an internationally renowned choreographer, recognised as one of the most important artists of contemporary Cuban dance and a leader in the Hispanic American dance vanguard. When Artistic Director of Havana based dance company DanzAbierta, she evolved her own dance methodology bringing together voice, emotion, posture, gesture, image and language.

El Cruce Sobre El Niágara (The Crossing Over Niagara) was created in 1987 and was inspired by the diversity and openness of the arts in Cuba.

Faun

Choreography: Sidi Larbi Cherkaoui
Rehearsal directors: Daisy Phillips and Daniel Proietto
Music: Claude Debussy with additional music by Nitin Sawhney
Costumes: Hussein Chalayan
Lighting: Adam Carrée

Flemish-Moroccan Sidi Larbi Cherkaoui is one of the most sought after contemporary choreographers in the world. He is renowned for creating imaginative productions which shine a new light on the cultures and movement genres he explores. Faun was originally commissioned by Sadler’s Wells for the centenary of the founding of Sergei Diaghilev’s Ballets Russes. Cherkaoui’s Faun is his interpretation of L’Apres-midi d’un faune.

With the addition of Nitin Sawhney’s music to the instantly recognisable score by Debussy, Faun sheds its cultural baggage and becomes in itself dual or multiple, primeval and modern, suddenly uprooted from history and geography.

Faun is a Sadler’s Wells Production, co-produced with Theatre National de Chaillot, Monaco Dance Forum, Teatre Nacional de Catalunya, Mercat de les Flors, Opera de Dijon and Grand Theatre de Luxembourg.

De Punta a Cabo (From the Beginning to the End)

Choreography: Alexis Fernández (Macarela)
Rehearsals assistants: Clotilde Peón and Idania Wambrug
Costumes: Vladimir Cuenca
Music: Kumar, Kike Wolf –from José White’s ‘The Beautiful Cuban girl’ – and Omar Sosa
Lighting: Adam Carrée and Pedro Benítez

Cuban contemporary choreographer Macarela creates a new piece for the full company based on the real Cuba that he knows and loves. From the beauty of the landscape to the way that the men and women move, it explores the contemporary Cuban personality.

Two
Choreographer: Russell Maliphant
Lighting Designer: Michael Hulls
Music: Andy Cowton

Originally created in 1998 for Dana Fouras, Two was later performed by the legendary Sylvie Guillem as part of the PUSH programme. The dancer begins Two trapped inside a tiny box of light. Repeating the same phrases with increasing intensity, the dancer compels us with the mesmerising allure of his arms, shoulders and head.

When the beat in Andy Cowton’s sound score kicks in, the dancer spins with increased excitement, finally erupting like a whirling dervish, hands and feet moving in a blur of light and movement. Michael Hull’s extraordinary lighting turns the dancer’s hands and feet into licks of fire, while Maliphant’s choreography engulfs her in its whirligig. The dancer’s body seems to evaporate into the vortex.

Carmen

Choreography: Carlos Acosta
Staging Assistants: Clotilde Peón, Yaday Ponce and Marta Ortega.
Music: Georges Bizet / Rodión Shchedrin
Orchestral adaptations: Giovanni Duarte
Additional music: Denis Peralta
Set & Costumes; Tim Hatley
Lighting: Peter Mumford

Co-produced between the Royal Opera House Covent Garden, London; Texas Ballet Theatre and Queensland Ballet. Premiered at the Royal Opera House on the 26th October 2015.

Carmen was specially commissioned by The Royal Ballet for Carlos’ last ever performances on their main stage. Carlos presents his own adaptation of Bizet’s ballet suite and Mérimée’s story with spectacular designs by Tim Hatley, lighting by Peter Mumford and a new orchestration by Martin Yates. In this new version specially mounted for Acosta Danza’s inaugural season, the story’s universal and timeless themes are laid bare in a sparse and powerful setting.

zmodyfikowano  8 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ