koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
TP Repertuar 11.2024ARTYSTA BEZ GRANIC PAFAWAGKLIMT wystawa WrocławCO JEST GRANE - LISTOPAD 2024 - nr 365Cantores wiolonczela
zmodyfikowano  7 lat temu  »  

Torby jak bumerangi w Sukcesji

Łódź »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 11 004 wyświetleń od 26 września 2017
  • 26 września 2017, wtorek
    » 10:00

„Nie ma śmieci - są surowce!” – to hasło przyświecające tegorocznej akcji Sprzątania Świata. Ta międzynarodowa kampania odbywa się nieprzerwanie od 1994 roku, w każdy trzeci weekend września. Dla Centrum Handlowo-Rozrywkowego Sukcesja data ta stała się początkiem kolejnego proekologicznego działania – wprowadzenia tzw. „Boomerang Bags”. Wszystko po to, by inspirować do dbania o środowisko każdego dnia, nawet podczas zakupów.

Jak wynika z badania Stena Recycling, ponad połowa Polaków minimalizuje liczbę odpadów używając produkty wielokrotnego użytku (54%) lub unikając korzystania z jednorazowych reklamówek w trakcie zakupów (52%). Centrum Handlowo-Ro zrywkowe Sukcesja postanowiło wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów, a także dodatkowo zachęcić do zachowania proekologicznej postawy, wprowadzając „Boomberang Bags”, czyli „Torby Bumerangi”.

Stop plastikowym torebkom Czym właściwie są „Torby Bumerangi”? To inicjatywa powołana do życia w 2013 roku w Australii przez Tanię Potts i Jordyn de Boer. Uczestnicy projektu starają się zredukować zużycie plastikowych toreb poprzez tworzenie dla nich alternatywy - toreb wielokrotnego użytku. Założenie jest proste. W dedykowanym miejscu stawiany jest kosz bądź pudło z napisem „Weź, jeśli potrzebujesz. Przynieś, jeśli masz za dużo”, które wypełnione jest torbami wielorazowymi, które są alternatywą dla foliowych reklamówek. „Torby Bumerangi” to torby, którymi uczestnicy projektu wymieniają się w sklepach: dając komuś, kto zapomniał zabrać swoją, jak również biorąc, gdy zapomną własnej.

Uczestnicząc w programie, w myśl zasady „myśl globalnie – działaj lokalnie”, nie tylko ogranicza się produkcję jednorazowych opakowań, jednocześnie wspierając zrównoważony rozwój, ale przede wszystkim kształtuje się proekologiczne postawy.

Z „Torb Bumerangów” można skorzystać w Sukcesji już od połowy września. Dedykowane kosze znaleźć można w czterech miejscach na terenie Centrum: przed dwoma głównymi wejściami od strony fontanny oraz przy sklepach Rossmann oraz Piotr i Paweł. CH-R Sukcesja jest największym z sześciu obiektów handlowych, które dołączyły do tej ogólnoświatowej akcji.

zmodyfikowano  7 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ