koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - kwiecień 2024 -nr 359TpL repertuar
zmodyfikowano  6 lat temu  »  

Klawesyn i muzyka dawna GEORG PHILIPP TELEMANN KWARTETY PARYSKIE

Łódź »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 9 158 wyświetleń od 27 października 2017

Paryski barok w Akademii Muzycznej

Katedra Klawesynu i Muzyki Dawnej Akademii Muzycznej zaprasza na kolejny koncert muzyki dawnej. Tym razem w odrestaurowanym Pałacu Karola Poznańskiego rozbrzmiewać będzie muzyka barokowego twórcy Georga Philippa Telemanna. Wykonawczyniami jego Kwartetów Paryskich i kilku innych kompozycji będą artystki związane z łódzką Akademią Muzyczną: Magdalena Pilch (flet traverso), Judyta Tupczyńska (skrzypce barokowe), Justyna Młynarczyk (viola da gamba) i Joanna Cyrulik (klawesyn). Koncert z cyklu Klawesyn i Muzyka Dawna odbędzie się 8 listopada (środa) o godzinie 18.15 w Pałacu Akademii Muzycznej w Łodzi, przy ul. Gdańskiej 32. Wstęp wolny.

Georg Philipp Telemann wydał w latach trzydziestych XVIII wieku dwa cykle sześciu kwartetów na flet, skrzypce, violę da gamba (lub wiolonczelę) i basso continuo. Pierwszy z nich, zawierający dwa koncerty, dwie sonaty i dwie suity, pierwszy raz wydany był w 1730 roku w Hamburgu i po raz drugi w Paryżu w 1736 roku jako Six Quatuors a Violon, Flute, Viole ou Violoncelle et Basse continue. Drugi cykl zawierający sześć suit został opublikowany również w Paryżu w 1738 roku jako Nouveaux Quatuors. Współcześnie oba te cykle liczące łącznie 12 utworów nazywane są powszechnie Kwartetami Paryskimi. Podczas koncertu obok kilku innych kompozycji Telemanna, będzie można usłyszeć jeden koncert i dwie sonaty z pierwszego cyklu Kwartetów Paryskich. Reprezentują one niejako trzy muzyczne style narodowe dominujące w europejskiej muzyce pierwszej połowy XVIII wieku: włoskie concerti, niemieckie sonaty i francuskie suity. Kompozycje te były bardzo pochlebnie zrecenzowane przez teoretyka i flecistę Johanna Joachima Quantza, jako wzór doskonałego kwartetu, czyli „sonaty na trzy instrumenty koncertujące i bas”, której skomponowanie jest najwyższą „próbą dla umiejętności prawdziwego mistrza kontrapunktu”.

Artystki występujące podczas koncertu pasjonują się wykonawstwem muzyki dawnej. Magdalena Pilch Jest współzałożycielką jedynego polskiego konsortu poprzecznych fletów renesansowych Cantus Mollis, a także zespołu muzyki dawnej Filatura di Musica. Judyta Tupczyńska, skrzypaczka, wykonuje muzykę dawną na historycznych instrumentach smyczkowych i współpracuje z wieloma zespołami, m.in.: Arte dei Suonatori, l’Orchestra Barocca della Mitteleuropea (Włochy), Haydn Sinfonietta Wien (Austria). Justyna Młynarczyk, gambistka, współpracuje z zespołami muzyki dawnej i bierze udział w nagraniach zapomnianej muzyki, m.in. polskich twórców barokowych. Klawesynistka Joanna Cyrulik brała udział w nagraniach płytowych z serii „Jasnogórska Muzyka Dawna. Musica Claromontana”. Jest także członkiem Łódzkiej Orkiestry Barokowej Altberg Ensemble.

więcej informacji o programie koncertu: http://www.amuz.lodz.pl/lifemotion/pl/koncerty-i-wydarzenia-zapowiedzi/listopad-2017/152028-koncert-z-cyklu-klawesyn-i-muzyka-dawna/

autor:
zmodyfikowano  6 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ