koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - listopad 2024 - nr 365Wrocławianka roku Gala
zmodyfikowano  7 lat temu  »  

Nocleg w Apeninach

Łódź »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 34 132 wyświetleń od 18 maja 2018

Dyplom aktorski studentów

Wydziału Wokalno-Aktorskiego

Jednoaktową operetkę z tekstem Aleksandra Fredry i muzyką Stanisława Moniuszki, przedstawią studenci Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej w Łodzi, w ramach swojego dyplomu aktorskiego. W eleganckich pałacowych wnętrzach zabrzmi XIX-wieczna muzyka popularna, a wartka fabuła i wyraziste charaktery zaskoczą ponadczasowością. Opiekę artystyczną nad przedstawieniem objął Andrzej Ferenc – aktor, reżyser i pedagog Akademii, a wokalistom przy fortepianie towarzyszyć będzie Alicja Młynek. Spektakl odbędzie się 26 maja (sobota) o godzinie 18.00, w Sali 12 w Pałacu Akademii Muzycznej w Łodzi, przy ul. Gdańskiej 32. Wstęp wolny.

Aleksander Fredro „Nocleg w Apeninach” napisał tuż po powrocie z Włoch w 1825 roku. Akcja rozgrywa się w ciągu jednej zaledwie nocy, w gospodzie pośród szczytów Apeninów. Dramat przypomina te molierowskie, zarówno jeśli chodzi o zawiłości opowieści, jak i korowód ekspresyjnych postaci: niewdzięczny syn, niefrasobliwa córka, cyrulik-szarlatan, zmartwiony ojciec i uwodzicielski młodzieniec. A gdy w nocy rozpęta się burza… śródziemnomorski temperament zwycięży konwenanse.

Muzykę do libretta skomponowało pięciu twórców. Do premierowego spektaklu (Wilno, 1839 rok) wybrano pracę nieznanego wówczas młodego kompozytora Stanisława Moniuszki, który pisał muzykę do „Noclegu w Apeninach” w wakacje, dla zarobku i nie był z niej przesadnie zadowolony… Na afiszu premierowym nie ukazało się nawet jego nazwisko. Dla późniejszego mistrza opery narodowej było to jedno z pierwszych spotkań z gatunkiem scenicznym. Charakter XIX-wiecznej muzyki popularnej, w którym utrzymano „Nocleg w Apeninach”, koresponduje z gustami dzisiejszej publiczności, a całość prezentuje się wdzięcznie i zabawnie.

autor:
zmodyfikowano  7 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ