koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
AMKL 75 latTpL repertuarCO JEST GRANE - kwiecień 2024 -nr 359
zmodyfikowano  5 lat temu  »  

PERSONA

Łódź »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 21 918 wyświetleń od 12 lipca 2019
  • 25 sierpnia 2019, niedziela
    » 18:00
  • 24 sierpnia 2019, sobota
    » 18:00
  • 22 sierpnia 2019, czwartek
    » 16:00
  • 16 sierpnia 2019, piątek
    » 16:00
  • 15 sierpnia 2019, czwartek
    » 16:00
  • 11 sierpnia 2019, niedziela
    » 18:00
  • 10 sierpnia 2019, sobota
    » 18:00
  • 4 sierpnia 2019, niedziela
    » 18:00
  • 3 sierpnia 2019, sobota
    » 16:00
  • 28 lipca 2019, niedziela
    » 16:00
  • 27 lipca 2019, sobota
    » 16:00
  • 26 lipca 2019, piątek
    » 18:00
  • 25 lipca 2019, czwartek
    » 18:00
  • 20 lipca 2019, sobota
    » 16:00
  • 19 lipca 2019, piątek
    » 16:00

PERSONA

Reż. Ingmar Bergman Szwecja Rok produkcji 1966 Czas trwania 96 min

Pomysł Persony zrodził się na gruzach nie zrealizowanych nigdy Ludożerców – zamierzonej opowieści o rozterkach współczesnych artystów, o sztuce karmiącej się ludzkim cierpieniem. Pewnego dnia Bibi Andersson – stała aktorka Bergmana – przedstawiła mu w Sztokholmie Norweżkę Liv Ullmann (która została potem towarzyszką życia reżysera i najważniejszą „twarzą” jego filmów). Bergman był zafascynowany podobieństwem obu aktorek i postanowił nakręcić, jako to sam ujął, „kameralny utwór na dwa instrumenty”.

Bergman powierzył Ullmann rolę Elisabeth, aktorki, która nagle w trakcie przedstawienia przestaje mówić i rezygnuje z występu. Lekarka przeprowadza szczegółowe badania, z których wynika, że milczenie aktorki nie jest konsekwencją żadnej choroby, a świadomego wyboru. Zaleca jej długi odpoczynek i absolutny spokój. W ustronnej willi nad morzem opiekuje się nią Alma, która podziwia aktorkę i dokłada wszelkich sił, by skłonić ją do mówienia. Odsłania przed nią intymne szczegóły swego życia, powierza jej swoje lęki i urazy, upodabnia się do ubóstwianej Elisabeth, niemal przejmując jej tożsamość. Jednak pozór bliskości znika, gdy pielęgniarka znajduje przypadkowo list, w którym Elisabeth ją obmawia.

zmodyfikowano  5 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ