koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - listopad 2024 - nr 365Perform[ing] POLAND - Przegląd sztuki performansuWrocławianka roku Gala
zmodyfikowano  5 lat temu  »  

Łuczniczki - performans

Łódź »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 13 379 wyświetleń od 4 listopada 2019
  • 30 listopada 2019, sobota
    » 18:00

Performans ruchowy inspirowany dwiema bydgoskimi rzeźbami, które stanowią dziś podwójny symbol miasta: klasycznym pomnikiem łuczniczki Ferdinanda Lepcke z 1908 roku znajdującym się przed Teatrem Polskim w Bydgoszczy oraz rzeźbą Marcina Jagodzińskiego-Jagenmeera odsłoniętą w 2013 roku przed Operą Nova.

Do obydwu rzeźb artystom pozowały modelki, których tożsamość nie jest dziś właściwie znana. To właśnie skomplikowana relacja artysty i jego muzy, polityczność kanonów estetycznych oraz rzeźbiarski potencjał ciała stały się dla choreografki Agnieszki Kryst impulsem do potraktowania ruchu jako narzędzia emancypacji.

Performans ŁUCZNICZKI jest kontynuacją praktyki choreograficznej, prowadzonej przez Agnieszkę Kryst od 2015 roku, w której tworząc indywidualne partytury i pracując nad kompozycją ciała w czasie rzeczywistym, artystka eksploruje emocje i dekonstruuje ich wizualne realizacje. Spektakl powstał w ramach rezydencji artystycznych galerii miejskiej BWA w Bydgoszczy. Kuratorka rezydencji: Danka Milewska. Performans był już pokazywany m. in. w Zachęcie Narodowej Galerii Sztuki w Warszawie i Czarnej Galerii Centrum NCK w Krakowie.

Koncept i choreografia – Agnieszka Kryst; kreacja i wykonanie: Agnieszka Kryst i Katarzyna Sikora; dramaturgia – Anka Herbut; muzyka – Kamil Tuszyński; bębny: Arman Galstyan.

Agnieszka Kryst – tancerka i choreografka. Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej oraz Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie na wydziale Choreografii i Teorii Tańca. Stypendystka Alternatywnej Akademii Tańca 2013/Art Station Foundation by Grażyna Kulczyk. Laureatka wymiany studyjnej programu GPS/Global Practice Sharing realizowanego przez Movement Research w Nowym Jorku, we współpracy z Instytutem Muzyki i Tańca oraz Art Stations Foundation. Jako tancerka i performerka współpracowała m.in. z: Juanem Domìnguezem Rojo, Noą Shadur i Kondradem Smoleńskim, Małgorzatą Haduch, Sjoerdem Vreugdenhilem, Martą Ziółek, Pawłem Sakowiczem, Joanną Leśnierowską i Januszem Orlikiem czy z Rebecką Lazier, w której spektaklu „There might be others” występowała w Polsce i Nowym Jorku. Finalistka festiwalu/konkursu choreograficznego New Europe Festival 2013 w Pradze. W 2015 roku została rezydentką programu Solo Projekt Plus, w ramach którego stworzyła pracę solową „Partytura” (‘A Score’). Beneficjentka rezydencji artystycznej 2017 w galerii miejskiej BWA w Bydgoszczy, w trakcie której stworzyła pracę „Łuczniczki”. Autorka pracy „Topologia pożądania” (2019), dla której inspiracją i punktem wyjścia była twórczość Louise Bourgeois. Jest członkinią grupy Centrum w Ruchu, przestrzeni sztuk performatywnych w Warszawie.

Bilety: 1 zł

Wydarzenie towarzyszące wystawie Komponowanie przestrzeni. Rzeźby awangardy. Program wydarzeń towarzyszących realizowany jest we współpracy z Instytutem Pileckiego w ramach programu „Ćwiczenie nowoczesności".

autor:
zmodyfikowano  5 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ