koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
KOMEDAKRUPASIŁY PRZEPŁYWU BWA SICNON SOLA SCRIPTA 2024CO JEST GRANE - LIPIEC/SIERPIEŃ 2024 - nr 362
zmodyfikowano  3 lata temu

Salto Mortale / ONLINE

Łódź »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 20 319 wyświetleń od 23 stycznia 2021
  • 11 lutego 2021, czwartek
    » 19:00

Spektakl Majki Justyny z Teatru CHOREA, w choreografii Joanny Jaworskiej-Maciaszek, realizowany w ramach Stypendium artystycznego Prezydenta Miasta Łodzi 2019

Koncepcja i wykonanie: Majka Justyna Koncepcja i choreografia: Joanna Jaworska-Maciaszek Muzyka: Maciej Maciaszek Wizualizacje: Janek Caban, Mateusz Dziworski Projekt plakatu: sweetjesus.pl Kostiumy: Daria Szymańska Reżyseria światła: Tomasz Krukowski Realizacja dźwięku: Marcin Dobijański

występują: Majka Justyna

A jeśli życie i czas jest tylko wielką pętlą, nieustannym, wiecznym powrotem? Zbliżaniem do śmierci, akceptowaniem nieuchronnej zmiany?

Każdego dnia możemy ćwiczyć się w umieraniu. Spotykać ze śmiercią, wypić z nią kawę, pójść na lody. Poczuć jej ciężki oddech na karku, roześmiać z jej czarnego dowcipu, zatańczyć kawałek makabrycznego walca. Każdego dnia obierać się z kolejnych historii, osobistych przekonań, smakować nieuchronność. Obcować z rozpadem.

To teraz zamknij oczy. I poćwicz.

„A gdyby (...) jakiś demon (...) rzekł ci: »Życie to, tak jak je teraz przeżywasz i przeżywałeś, będziesz musiał przeżywać raz jeszcze i niezliczone jeszcze razy; i nie będzie nic w niem nowego, tylko każdy ból i każda rozkosz i każda myśl i westchnienie i wszystko niewymownie małe i wielkie twego życia wrócić ci musi, i wszystko w tym samym porządku i następstwie« (…).” Friedrich Nietzsche, "Wiedza radosna"

Spektakl taneczny "Salto mortale” to eksperymentalne spotkanie obrazu i ruchu w poszukiwaniu historii zapisanych w ciele oraz doświadczeń tkwiących w zakamarkach świadomości, na granicy jawy i snu. Spektakl tworzony jest głównie w oparciu o techniki improwizacyjne „Śniącego ciała” Arnolda Mindella oraz o ruch autentyczny.

zmodyfikowano  3 lata temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ