koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
ARTYSTA BEZ GRANIC PAFAWAGWrocławianka roku Gala
zmodyfikowano  3 lata temu  »  

GŁOS LUDZKI / TROUBLE IN TAHITI

Łódź »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 14 204 wyświetleń od 18 października 2021
  • 21 listopada 2021, niedziela
    » 18:00

Podczas jednego wieczoru proponujemy Państwu dwie jednoaktowe opery współczesne w reżyserii Michała Znanieckiego, kierownictwo muzyczne nad mini sprawuje Adam Banaszak. Pierwsza część, tego jakże ekscytującego wieczoru, to opera Leonarda Bernsteina TROUBLE IN TAHITI. To dzieło, które zaskakuje niebanalnymi rozwiązaniami dramaturgicznymi, a w muzyce – nowatorstwem i inwencją, nie brakuje w niej także charakterystycznych „amerykanizmów” i soulowych nastrojów – tak lubianych przez publiczność całego świata.

Bohaterami opery są Sam i Dinah, którzy w swoim związku z upływem czasu i pojawiających się okoliczności zaczynają dostrzegać jego ułomności – często wyimaginowane i pozorne, ale też te realne - wynikające z nieporozumień, niedomówień i sprzecznych interpretacji. Słowem - jak w starym dobrym małżeństwie. Jaki jest finał „związkowej” opery Bernsteina? Co z niej wynika i jakie wnioski można wysnuć? O tym trzeba przekonać się na spektaklu.

Druga część wieczoru GŁOS LUDZKI Francisa Poulenca – dzieło całkowicie odmienne, będące wstrząsającym monologiem – niezwykle osobistym wyznaniem Kobiety (nieprzytomnie zakochanej), która za scenicznego partnera ma jedynie... słuchawkę telefoniczną. Bohaterka odmienia przez wszystkie przypadki swoje beznadziejne uczucia: kłamstwo, groźba, pozorna beztroska, wymuszony śmiech. Fakt, że rozmówca nie jest słyszalny, uwydatnia tylko ogromną samotność bohaterki. Jednak to orkiestra bierze na siebie rolę kochanka, z niezwykłą wyobraźnią i wyrazistością odwzorowując treść i ton jego słów. Propozycja Francisa Poulenca w swej treści i formie jest zaskakująca, ale i niezwykła! Jest wypełniona wielkim lądunkiem emocji, zmiennością nastrojów i klimatów, a przez to wysoko zawieszająca poprzeczkę wykonawczyni, która wokal i aktorstwo musi mieć „w jednym paluszku”. Tej trudnej i wymagającej roli podjęła się primadonna naszego Teatru Joanna Woś, na którą możemy stawiać bez żadnych obaw!

Powstały zatem dwa odmienne, a jednocześnie mające części wspólne spektakle, które poruszają tematy nurtujące całe społeczeństwa, ale także problemy każdego z nas. Jak dokładnie potoczą się losy bohaterów muszą zobaczyć Państwo sami. Warto przeżyć ten pełen emocji wieczór razem z naszymi twórcami tym bardziej, że zapraszamy widzów na scenę by w bezpośredniej bliskości z artystami mogli poczuć ogarniające ich emocje.

zmodyfikowano  3 lata temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ