koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
KLIMT Wrocław
zmodyfikowano  3 lata temu

GŁOS LUDZKI / TROUBLE IN TAHITI

Łódź »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 13 418 wyświetleń od 20 października 2021
  • 21 listopada 2021, niedziela
    » 18:00

JEDEN WIECZÓR DWIE OPERY
Zapraszamy Państwa na ekscytujący wieczór z operą. Tym razem nie na widownię a na scenę (tam właśnie przygotowaliśmy dla Państwa miejsca), gdzie z zupełnie innej perspektywy będą mogli Państwo zobaczyć dwa odmienne, a jednocześnie mające części wspólne spektakle, które poruszają tematy nurtujące całe społeczeństwa, ale także problemy każdego z nas. Podczas jednego wieczoru proponujemy Państwu dwie jednoaktowe opery w reżyserii Michała Znanieckiego, które muzycznie przygotował Adam Banaszak. 

Pierwsza część, tego jakże ekscytującego wieczoru, to opera Leonarda Bernsteina TROUBLE IN TAHITI. To dzieło, które zaskakuje niebanalnymi rozwiązaniami dramaturgicznymi, a w muzyce – nowatorstwem i inwencją, nie brakuje w niej także charakterystycznych „amerykanizmów” i soulowych nastrojów – tak lubianych przez publiczność całego świata.
Bohaterami opery są Sam i Dinah, którzy w swoim związku z upływem czasu i pojawiających się okoliczności zaczynają dostrzegać jego ułomności – często wyimaginowane i pozorne, ale też te realne - wynikające z nieporozumień, niedomówień i sprzecznych interpretacji. Słowem - jak w starym dobrym małżeństwie. Jaki jest finał „związkowej” opery Bernsteina? Co z niej wynika i jakie wnioski można wysnuć? O tym trzeba przekonać się na spektaklu.
Druga część wieczoru GŁOS LUDZKI Francisa Poulenca – dzieło całkowicie odmienne, będące wstrząsającym monologiem – niezwykle osobistym wyznaniem Kobiety (nieprzytomnie zakochanej), która za scenicznego partnera ma jedynie... słuchawkę telefoniczną. Bohaterka odmienia przez wszystkie przypadki swoje beznadziejne uczucia: kłamstwo, groźba, pozorna beztroska, wymuszony śmiech. Fakt, że rozmówca nie jest słyszalny, uwydatnia tylko ogromną samotność bohaterki. Jednak to orkiestra bierze na siebie rolę kochanka, z niezwykłą wyobraźnią i wyrazistością odwzorowując treść i ton jego słów. Propozycja Francisa Poulenca w swej treści i formie jest zaskakująca, ale i niezwykła! Jest wypełniona wielkim lądunkiem emocji, zmiennością nastrojów i klimatów, a przez to wysoko zawieszająca poprzeczkę wykonawczyni, która wokal i aktorstwo musi mieć „w jednym paluszku”. Tej trudnej i wymagającej roli podjęła się primadonna naszego Teatru Joanna Woś, na którą możemy stawiać bez żadnych obaw! 
Jak dokładnie potoczą się losy bohaterów muszą zobaczyć Państwo sami. Zapraszamy!

zmodyfikowano  3 lata temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ