koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - MAJ 2024 - nr 360AMKL 75 lat
zmodyfikowano  2 lata temu

FŁ4K, Karnet na wolne miejsca - spektakle (różne lokalizacje)

Łódź »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 10 076 wyświetleń od 9 sierpnia 2022
  • 10 września 2022, sobota
    » 18:00

KARNET NA WOLNE MIEJSCA – SPEKTAKLE

„Miła robótka” / prapremiera FŁ4K i Teatru A. Fredry w Gnieźnie / 10.09.2022 r. / 11.09.2022 r. / godz. 18.00 (oba spektakle)
Teatr Nowy im. Kazimierza Dejmka w Łodzi, Duża Scena, ul. Więckowskiego 15
„Fanatycy prawdy” / prapremiera FŁ4K i Teatru Ochoty w Warszawie / 11.09.2022 r. / godz. 20.30 // 12.09.2022 r. / 19.00
Fabryka Sztuki, ul. Tymienieckiego 3
„Praktyka widzenia” – spektakl inspirowany „Teorią widzenia” Władysława Strzemińskiego / prapremiera FŁ4K i Teatru Nowego im. Kazimierza Dejmka w Łodzi / 16.09.2022 r. / 17.09.2022 r. / godz. 19.15 (oba spektakle)
Teatr Nowy im. Kazimierza Dejmka w Łodzi, Mała Scena, ul. Zachodnia 93
UWAGA!
Karnety obowiązują na wolne miejsca. Gwarantujemy, że znajdziemy je dla Ciebie, ale nie wiemy, czy usiądziesz w pierwszym rzędzie, czy na dostawce z boku. W wypadku spektakli granych dwukrotnie, karnet upoważnia do wejścia tylko na jednen z nich. Wydrukuj karnet i zachowaj do kontroli podczas każdego z wydarzeń.

MIŁA ROBÓTKA / prapremiera FŁ4K i Teatru A. Fredry w Gnieźnie / 10.09.2022 r. / 11.09.2022 r. / godz. 18.00 (oba spektakle)
Reżyseria: Agnieszka Jakimiak
Scenariusz (inspirowany książką Ewy Stusińskiej „Miła robótka. Polskie świerszczyki, harlekiny i porno z satelity”) i dramaturgia: Mateusz Atman, Agnieszka Jakimiak
Scenografia, video, światła: Mateusz Atman
Choreografia: Oskar Malinowski
Muzyka: Łukasz Jędrzejczak
Kostiumy: Yuliya Postushna
Obsada: Kamila Banasiak, Zuzanna Czerniejewska-Stube, Paweł Dobek, Michał Karczewski
Spektakl w dniu 11 września z tłumaczeniem na Polski Język Migowy
Podobno był w Polsce taki czas, kiedy pary szukające towarzystwa do trójkąta mogły zamieścić ogłoszenie w gazecie, a obok artykułu o roli Rzeczpospolitej w ONZ widniało zdjęcie nagiej Elwiry na plaży. Podobno w tamtym czasie osoby podróżujące pociągiem równie często wyciągały z torby krzyżówki, co magazyny pornograficzne. Podobno Polacy zasięgali wtedy porad w kwestiach seksualnych u redaktorki magazynu „Cats” – Ylvy ze Szwecji, która pozowała bez ubrania w warszawskich Łazienkach i miała szerokie skandynawskie horyzonty w kwestiach edukacji seksualnej. W tych dziwnych czasach łodzianin Jerzy Urban wymuszał na polskich sądach stworzenie definicji pornografii, a debata o prawie do aborcji przenosiła się na łamy „świerszczyków”.
Podobno były w tej krótkiej epoce takie Polki i tacy Polacy, którzy nie wstydzili się mówić o swoich seksualnych fantazjach i potrzebach. W tym ulotnym czasie osoby, którym tak trudno było odnaleźć bliskość z innymi, mogły poczuć ulgę i na chwilę stać się mniej samotne.
W spektaklu, inspirowanym książką Ewy Stusińskiej „Miła robótka”, wędrujemy do tego innego kraju, zwanego początkiem lat dziewięćdziesiątych, i sprawdzamy, jak w transformacyjnej rzeczywistości kształtowały się seksualne fantazje Polek i Polaków.

FANATYCY PRAWDY / prapremiera FŁ4K i Teatru Ochoty w Warszawie / 11.09.2022 r. / godz. 20.30 // 12.09.2022 r. / 19.00
Reżyseria i opracowanie muzyczne: Piotr Ratajczak
Scenografia i kostiumy: Marcin Chlanda
Choreografia: Arkadiusz Buszko
Tekst: Piotr Rowicki, Piotr Ratajczak
Obsada: Martyna Czarnecka, Jan Litvinovitch, Agata Łabno, Filip Orliński, Konrad Żygadło
Spektakl w dniu 12 września z tłumaczeniem na Polski Język Migowy
Reptilianie, płaskoziemcy i QAnon; Wielki Reset, chipy Billa Gatesa w szczepionkach przeciwko Covid-19, inscenizowane lądowanie na Księżycu, hollywoodzkie lobby pedofilskie; Wielka Lechia, Judeopolonia, żydokomuna i masoneria – teorie spiskowe oplatają nas coraz ciaśniej.
W dobie fake newsów i medialnych manipulacji, z których bodaj najbardziej śmiercionośną jest rosyjska „specjalna operacja wojskowa” w Ukrainie, odpowiedź na pytanie o motywacje wyznawców „prawdy” staje się kluczem do zrozumienia współczesnego kryzysu demokracji i rozwoju populizmu.
Dlaczego w zmediatyzowanym świecie, przy nieskrępowanym dostępie do informacji, panuje zwątpienie, które kieruje świadomość rosnących grup ludzi ku konspiracyjnym (nie)porozumieniom?

PRAKTYKA WIDZENIA – spektakl inspirowany „Teorią widzenia” Władysława Strzemińskiego / prapremiera FŁ4K i Teatru Nowego im. Kazimierza Dejmka w Łodzi / 16.09.2022 r. / 17.09.2022 r. / godz. 19.15 (oba spektakle)
Reżyseria: Wojtek Rodak
Tekst i dramaturgia: Michał Buszewicz
Scenografia i kostiumy: Katarzyna Pawelec
Muzyka: Karol Nepelski
Choreografia: Tobiasz Sebastian Berg
Obsada: Monika Buchowiec, Magdalena Kaszewska, Paweł Kos oraz grupa niewidomych osób performerskich
Spektakl w dniu 17 września z audiodeskrypcją i tłumaczeniem na Polski Język Migowy
Partycypacyjny projekt z udziałem osób niewidomych podejmuje dialog z kanoniczną dla historii sztuki pracą „Teoria widzenia” Władysława Strzemińskiego, którego 70 rocznica śmierci przypada w tym roku.
Strzemiński poświęca swoją książkę historii sztuki rozumianej jako rozwój świadomości wzrokowej, którą cechują się społeczeństwa kolejnych epok. Na wzroku, widzeniu i sposobie interpretacji tego, co widziane, opiera swoją opowieść o tym, co najważniejsze w sztuce, analizując również samo działanie zmysłu wzroku. Temat miał dla niego osobiste znaczenie, ponieważ artysta sam mierzył się z niesprawnością jednego oka i poważną wadą wzroku w drugim.
Praca Strzemińskiego jest dla twórców i twórczyń punktem wyjścia do stworzenia spektaklu teatralnego, którego jedna z ważniejszych warstw – wizualność – może zostać zakwestionowana ze względu na udział w projekcie osób niewidomych.
Zarówno w sztukach wizualnych, jak i teatrze, wzrok stanowi podstawowy zmysł odbioru. Zbadanie innych możliwości, innych perspektyw, a przy tym wymiana doświadczeń przez spotkanie dwóch różnych spojrzeń – tego widzącego i tego widzącego zupełnie inaczej – może doprowadzić twórców i twórczynie do zbudowania opowieści, której Strzemiński być może nie brał do końca pod uwagę. Nie będzie to jedna, ale liczne teorie widzenia, zależne od tego, kto opowiada, co widzi lub co chce zobaczyć.
Skoro Strzemiński twierdził, że każda epoka patrzy na świat inaczej, a perspektywa ta nieustannie się zmienia, jak na świat powinniśmy patrzeć my – ludzie XXI wieku? Świat niewiarygodnie złożony, niejednorodny, skomplikowany, wielowymiarowy, ale też coraz bardziej zaskakujący i niepokojący. Świat zalany niewyobrażalną ilością obrazów otaczających nas z każdej strony. Jakiej wrażliwości spojrzenia nam dziś potrzeba? Jak w empatyczny i niekrzywdzący sposób patrzeć na drugiego człowieka? Czego możemy nauczyć się o dzisiejszym świecie, patrząc na niego oczami osób niewidomych? Czego jako widzący nie dostrzegamy i co nam umyka? Wreszcie: w jaki sposób tworzyć dziś sztukę wizualną i teatr, aby nie były one wykluczające?

***

Bezpieczne zakupy w Bilety24. W przypadku odwołania wydarzenia, gwarantujemy automatyczny zwrot środków potwierdzony komunikatem wysyłanym na adres e-mail, podany podczas zakupu.

zmodyfikowano  2 lata temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ