koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
ARTYSTA BEZ GRANIC PAFAWAGWrocławianka roku GalaCO JEST GRANE - LISTOPAD 2024 - nr 365
zmodyfikowano  rok temu

Don Juan

Łódź »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 24 783 wyświetleń od 16 września 2023
  • 19 listopada 2023, niedziela
    » 18:00
  • 18 listopada 2023, sobota
    » 19:00

Uwodzi wszystkich – nie tylko kobiety. A może sam daje się uwieść wizji niemożliwej wolności?
W przewrotnej interpretacji Radosława Rychcika cyniczny manipulator, kłamca, kpiarz i bezbożnik odsłania drugie oblicze: niespełnionego Romea i niepokornego buntownika. Łowca serc i wrażeń szuka ideału. Znudzony libertyn pokazuje twarz człowieka zagubionego w walce o uwolnienie z okowów społecznych i religijnych zasad; kpiącego z zaściankowej moralności, burzącego porządek społeczny.
Bez sukcesu. Miłosny taniec ciał i dusz zamienia się w taniec śmierci, komedia staje się dramatem; Eros przegrywa z Tanatosem, a profanum z sacrum. O tym jest ta historia, która stale się przecież powtarza. O ludzkiej pysze, która bywa zarzewiem buntu. O winie i karze, zdradzie i o miłości, które nie mogą bez siebie istnieć. O złu, które przemawia językiem wzniosłych ideałów i żelaznych norm. O jednostce, która przegrywa z systemowym zakłamaniem.
Uwspółcześniona – choć jednak nie całkiem współczesna inscenizacja przenosi widzów w gorące czasy seksualnej rewolucji, przemian obyczajowych i moralnych, oraz w miejsce, w którym Don Juan Molière’a bywał jedynie przy okazji ożenków: do kościoła: miejsca, w którym kształtują się normy moralne, i uchylają bramy piekieł zarazem.

Don Juan – postać niejednoznaczna i pełna sprzeczności. Kim jest we współczesnym świecie? Buntownikiem? Notorycznym kłamcą? Zapiekłym ateistą? Genialnym manipulatorem? Oblubieńcem – drapieżcą? A może zranionym Romeem?

Autor: Molier
Tłumaczenie: Jerzy Radziwiłowicz
Reżyseria i opracowanie tekstu: Radosław Rychcik
Kostiumy, scenografia, reżyseria świateł: Łukasz Błażejewski
Muzyka: Michał Lis
Choreografia: Jakub Lewandowski
Inspicjentka: Agnieszka Choińska

Premiera: 26 lutego 2022 r., Duża Scena

Występują:
Malwina Jelistratow (Donna Elwira | Widmo)
Aleksandra Posielężna (gościnnie) (Małgośka | Zakonnica)
Emilia Walus (debiut) (Karolka | Zakonnica)
Przemysław Dąbrowski (Biedak)
Łukasz Gosławski (Piotrek)
Paweł Kos (Don Juan)
Gracjan Kielar (Don Luis)
Michał Kruk (Gusman | Don Alonso | Ksiądz)
Krzysztof Pyziak (Don Carlos | Ksiądz)
Piotr Seweryński (Pan Niedziela)
Bartosz Turzyński (Sganarel | Głos Posągu Komandora)

Czas trwania: 1 godzina i 25 minut

***

Bezpieczne zakupy w Bilety24. W przypadku odwołania wydarzenia, gwarantujemy automatyczny zwrot środków potwierdzony komunikatem wysyłanym na adres e-mail, podany podczas zakupu.

zmodyfikowano  rok temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ