koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - listopad 2024 - nr 365Wrocławianka roku Gala
zmodyfikowano  10 miesięcy temu

HAMLET reż. Maciej Gorczyński

Łódź »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 4 560 wyświetleń od 20 listopada 2023

Łódź » ul. Kopernika 8, Łódź » NA MAPIE

  • 21 stycznia 2024, niedziela
    » 19:07
  • 20 stycznia 2024, sobota
    » 19:07
  • 23 listopada 2023, czwartek
    » 19:07

William Szekspir

Przekład: Stanisław Barańczak

Reżyseria: Maciej Gorczyński Scenografia, kostiumy, reżyseria światła: Iwona Bandzarewicz Muzyka: Jan Jakubik, współpraca Szantal Strzelińska i Antoni Włosowicz Choreografia: Piotr Mateusz Wach Inspiracje muzyczne: Lena Witkowska Asystent reżysera: Jakub Santarosa Asystentka choreografa: Maria Chojnacka Inspicjent: Jakub Kondrat

Inżynier wyobraźni: Konrad Krupiński Fotosy: Iwona Bandzarewicz Obraz na plakacie: Iwona Bandzarewicz Grafika: Tomasz Kubicki

występują: Maria Chojnacka – HAMLET, OFELIA Dorota Goljasz – HAMLET, GERTRUDA Szantal Strzelińska – HAMLET, DUCH, AKTORKA Maksymilian Hojka – HAMLET, POLONIUSZ Jan Jakubik – HAMLET, ROSENCRANTZ Jakub Kondrat – HAMLET, LAERTES, AKTOR Konrad Krupiński – HAMLET, GUILDENSTERN, GRABARZ Jakub Santarosa – HAMLET, KLAUDIUSZ

Na stypę u króla Klaudiusza przychodzi niczym chochoł w Weselu nie duch, ale dusza ojca. Jej obecność odczuwa tylko Hamlet, zbuntowany chłopak, odrzucony przez matkę następca tronu, rozdarty między miłością do Ofelii i żałobą po śmierci ojca. Hamlet odczytuje znaki przekazywane przez zjawę, rozpoczynając, kolejny raz, mityczną opowieść Szekspira. Jednocześnie świat spektaklu rozpada się podobnie jak osobowość Hamleta.Każdy z przedstawionych w spektaklu Hamletów reprezentuje inną dominującą cechę tej archetypowej postaci, od bezpardonowej bezwzględności do anarchicznego poczucia humoru.W odwróconym świecie „Hamleta” normalność staje się symptomem choroby, szaleństwo zaś – próbą przywrócenia sprawiedliwości, walką o wolność i samoświadomość. Prowokacyjna obecność Hamletów staje się dla pozostałych postaci wyrzutem sumienia i zadrą. Przynosi również nieszczęście, co przedstawiamy w rozbudowanym wątku Ofelii. Teatr w rozumieniu „Hamleta” jest zwierciadłem podstawionym naturze. Dlatego nasz Hamlet korzystając z chwytów i języka teatru postdramatycznego, kieruje autorefleksyjne spojrzenie na formę spektaklu dyplomowego. Zadaje pytanie o sprawczość i siłę teatru. Maciej Gorczyński

zmodyfikowano  10 miesięcy temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ