koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
TpL repertuarAMKL 75 latCO JEST GRANE - kwiecień 2024 -nr 359
zmodyfikowano  5 miesięcy temu  »  

Łódzkie wątki: Reklama od święta. Nowa opowieść wigilijna

Łódź »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 44 275 wyświetleń od 27 listopada 2023

Łódź – miasto poprzemysłowe, niegdyś włókiennicze, dla wielu „Ziemia obiecana”, której nie udało przekształcić się w „Ziemię jałową”. Łódź to miasto pałaców i fabryk, ale także mody i filmu, wielokulturowości, sztuki nowoczesnej, secesji i modernizmu. Łódź to oczywiście ludzie – bohaterowie i bohaterki zapamiętani przez historię oraz łodzianie i łodzianki, którzy swoją ciężką, codzienną pracą i tak zwanym „zwykłym życiem” tworzyli to miasto. Zapraszamy na cykl spotkań o Łodzi, podczas których wspólnie rozwiązywać będziemy różne łódzkie wątki.

Reklama od święta. Nowa opowieść wigilijna

Jak to jest z tymi Świętami? Czy z niecierpliwością oczekujemy pierwszej gwiazdki na niebie, siadamy za stołem elegancko ubrani i ze wzruszeniem celebrujemy rodzinne szczęście oraz pielęgnujemy polskie tradycje? Czy raczej z ciężkim westchnieniem ruszamy do rodzinnych domów, w oczekiwaniu na coroczny spektakl przejedzenia, zdań powtarzanych od lat i zupełnie nowych uraz, pustych życzeń i rozdrażnienia, któremu winny jest nie tylko za głośno grający telewizor? W jednym z domów w Łódzkim Parku Kultury Miejskiej, muzealnym zwyczajem, „zakonserwowaliśmy” moment spotkania przy wigilijnym stole sprzed kilku dekad. Jednak czujemy, że dzisiaj opowiadamy sobie zupełnie inną opowieść o Świętach.

Zapraszamy na wspólne tropienie tego, ile prawdy na temat tego, jak obecnie przeżywamy Święta, jest w reklamach. Czy faktycznie konserwują one – skuteczniej niż muzea – idylliczną wizję Bożego Narodzenia? Czy jednak coraz śmielej ją dekonstruują, w myśl zasady, że jeśli reklama ma być skuteczna, to musi trafiać do naszych prawdziwych emocji i prawdziwych opowieści?

Spotkanie poprowadzi Grzegorz Wierchowiec, który doradza znanym markom w tworzeniu komunikacji opartej o autorskie metody badawcze. Podczas spotkania wspólnie obejrzymy kilka świątecznych reklam – również tych zaproponowanych przez uczestników. I spróbujemy odpowiedzieć na pytanie, co mówią o nas i otaczającej nas kulturze..

Limit osób: 40
Bilety: 8 zł bilety online i w kasie Muzeum

zmodyfikowano  5 miesięcy temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ